schoonmoeder hamert op laatste fles eraf

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door happymama, 27 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

hallo,
    wil op deze manier ook even van me af schrijven maar ook even om raad vragen .

mijn schoonmoeder blijft maar zeggen dat de laatste fles eraf moet !!!! heel iritant want t is mijn kind en ik doe wat ik wil.
    steeds als ze s avonds bij ons is en ik zeg even de fles makeen voor britt en dan naar bed dan zegt ze " dat is toch niet nodig ons inge (dochter) gaf op die leeftijd van haar kinderen al lang geen avondfles meer "
    maar wa kan mij dat nou verekken wat die dochter do
    et met haar kinderen , mijn zus geeft aan haar dochter van bijna anderhalf nog steeds een avond fles !!!!
    dus ik geef mijn dochtertje lekker haar flesje .
    word gek van dat bemoeizuchtige gedoe , en zo zijn er nog meer dingen maar dat zeg ik maar allemaal niet want dan zit ik in t verkeerde onderwerp.

bedankt voor t lezen en tjah wat moet je met zo'n bemoeial

2. Lelymupske

Lelymupske Bekend lid

24 jun 2010
    932
    0
    0
    Lelystad
    lekker laten zeuren meid!! jij doet voor je kind wat jij het beste vind.. .en als ze lekker slaapt met een fles voor het slapen gaan.. moet je dat gewoon doen..
    bas krijgt ook vaak nog een fles hoor.. niet een volle meer... maar iets van 100 ml... net een beetje om zn buikje lekker warm te krijgen.... hij slaapt er heerlijk op...

ik zou er wel wat van zeggen... want het is voor jou gewoon niet prettig om je steeds te moeten verdedigen..

3. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Lekker laten gaan.. het is jouw kind en niet de hare. Wat kan het jou schelen dat je schoonzusje het anders deed!
    Jij bepaalt wat jij je kindje te eten en te drinken geeft en welke tijden. Als jouw kindje inderdaad lekker slaapt met een warm buikje.... En je hebt nog een heerlijk knuffelmomentje...Mijn zus geeft mijn neefje van ruim 2 jaar ook nog steeds een fles voor het slapen gaan.. Heerlijk toch?!!

4. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Niet gaan twijfelen, als jij een flesje nodig vind, moet je het doen, het is jou kind.
    Ik zou bijv. reageren,"ja, wil je ook?"
    Of duidelijk en kort,: nou, mijn dochter nog wel, en nu wil ik het er niet meer over hebben, ik vind het vervelend worden!

5. adi

adi Niet meer actief

Helemaal mee eens!

Gewoon een keertje ervanaf blaffen zodat ze snapt dat het geen onderwerp van discussie is.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.853
    19.221
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou inderdaad een keer duidelijk zeggen: "Je hebt dit nu een paar keer gezegd en ik heb je gehoord. Maar ik en (man) geven wel een avondfles en we blijven dit doen totdat wij het niet meer nodig vinden. Ik vind het vervelend dat je hier steeds op terug blijft komen."

Tja, dan is ze maar even beledigd hoor! Soms moet je mensen even duidelijk laten merken dat 1x zeggen we genoeg is en dat je verder je eigen keuzes maakt.

7. happymama

happymama Niet meer actief

dank je voor de reackties zal er idd wel es een keer iets van zeggen

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou je schoonmoeder heel snel vertellen dat jij je kind voedt zoals jij dat wilt en niet zoals een ander dat gedaan heeft. Is er misschien een reden waarom ze het blijft zeggen? Eet je kindje verder goed e.d? Zo ja... dan even schoonmama vertellen dat ze lief is maar zich wel met d'r eigen zaken moet bemoeien!

9. jammetje

jammetje Actief lid

5 mei 2010
    216
    0
    0
    vraag aan je schoonmoeder of zij s'avonds ook niks meer drinkt??? het is toch heel normaal om nog even wat voor het slapen gaan wat te drinken (daar komt toch ook het woord slaapmutsje vandaan????)Mijn zoon van bijna drie krijgt ook gewoon nog z'n melk alleen ipv de fles in een bekertje.

10. tulip

tulip Niet meer actief

wat vervelend, ik ben het met kikker en adi eens, ik zou geen hele uitleg gaan geven, maar kort antwoorden; wij blijven het wel doen en het wordt ontzettend vervelend dat het steeds gezegd wordt. Verder geen eindeloze dicussie voeren, als ze reageert dan gewoon zeggen, ik wil het er niet meer over hebben, dit is onze keuze.

11. Rosado

Rosado Niet meer actief

Lekker irritant als iemand zich er constant mee bemoeit. En het slaat ook nergens op, want er zijn ook volksstammen volwassenen die nog een kop warme melk drinken voor het slapen gaan, dus waarom een klein kind niet. Als ze het nou gewoon lekker vindt?! Gewoon lekker laten kletsen dus en doen waar jij je goed bij voelt.

12. Lekker een flesje geven en laat haar maar kletsen. Jij weet wat het beste is voor jouw dochter.

13. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Als ik slecht kon slapen vroeger dan kreeg ik ook nog een bekertje warme melk van mijn moeder, en nu doe ik dat nog wel eens als ik niet in slaap kan vallen :)

14. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa krijgt nog steeds voordat ze naar bed gaat een beker warme melk.

ze heeft zeker tot ze 1was een late fles gehad en daarna zoals we nu doen.

ik drink zelf ook altijd nog wat voordat ik ga slapen, dus waarom zij niet. (wel tandjes poetsen daarna)

lekker geven, tis vaak niet een vanwege de voeding, maar gewoon even een rustmomentje voor het slapen gaan.

liefs doris

15. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Oh mijn schoonmoeder is ook zo´n bemoeizieke muts bah.
    Hier toen mijn zoontje net geboren was en ik geen melk had voor hem en dus de fles ging geven borstvoeding kon ik gewoon niet had geen melk, was dat al taboe ik moest maar door zetten haar dochter kon het toch ook iedere vrouw kan borstvoeding geven. Nou ik was woest maar goed toch maar een kolf gekocht en toch maar kolven misschien had ze wel gelijk. Na 5dagen alleen maar bloed gekolft te hebben was het duidelijk ze had het gewoon mis.
    Oke mijn zoontje moest van 7 naar 6 flessen nee volgens haar kon ik het ook met 5 vollere flessen wel af. nou wilde ik dat niet dus ik ging gewoon zoals het ziekenhuis had gezegt van 7 naar 6. Toen had het ziekenhuis het volgens haar mis want haar dochter gaf 5 voedingen per dag aan haar dochter aan de borst dus 6 flessen was onzin 5 was genoeg. Pff toen heb ik gezegt dat als ze alleen maar bemoeizuchtig is ze maar beter weg kan blijven.
    Daarna ging het goed ze bemoeide zich niet meer met mijn zoontje en zijn flessen.
    4jaar later werd mijn dochter geboren en weer borstvoeding geprobeerd niet gelukt weer bloed dus fles. Haar dochter gaf natusan voeding dus moest ik ook maar doen bij deze baby dat is beter pff ik kon haar wel wat aan doen bah. Mijn dochter had reflux en moest aan de enfamil AR voeding maar volgens haar was het niet nodig en begon het hele drama weer van voor af aan. Ik heb haar toen verboden om nog in de buurt van mij en mijn kinderen te komen als mijn vriend er niet bij was. Het had geholpen ze kon maar 1x in de week komen en met hem erbij had ze niet zoveel comentaar pff nu knijp ik hem weer maar gelukkig wonen ze nu niet meer 5min van ons af maar 30min. dus zal ze er minder vaak zijn gelukkig.
    Als ze nu ook weer zo bemoeizuchtig gaat doen gaat mijn vriend zeggen dat ze de kinderen gewoon niet meer mag zien tot de baby 4 is en naar school gaat hij is het gelukkig ook zat.

Ik zou zeggen maak heel duidelijk dat je er niet van gedient bent en als ze alleen comentaar kan geven ze beter thuis kan blijven of naar haar dochter moet gaan die is toch zo perfect?
    Laat ze daar maar comentaar geven zolang jij weet en denkt dat het goed is dan laat je lekker die avond fles erin tot je dochtertje hem afslaat. Lekker doen wat jou gevoel zegt hier heeft de avond fles nog tot bijna 2jaar geduurd voor ze hem afsloegen of niet meer wilde toen over gegaan op een flesje water in de hoek van het bed en dat ging perfect als ze dorst hadden konden ze het zelf pakken zonder dat je weer tandjes moet poetsen enz.
    Lekker doen wat jij denkt dat ze nodig heeft.
    Succes met je schoonmoeder...

Deel Deze Pagina