ze mag mijn zoontje wel oppakken en troosten, dat vind ik ook niet erg hoor maar, maar idd als hij om mij vraagt of hij blijft maar huilen dan opak ik hem over, en ik ga waarschijnlijk minder werken of Ryan gaat 1 dag naar een gastouder, die ik overigens goed ken.
Misschien wil je dit niet horen en doe er mee wat je wil maar in mijn ogen kom je ook wel wat competitief over richting je schoonmoeder. Ze doet haar best om haar kleinzoon te vermaken en te troosten als het nodig is en jij bemoeit je er steeds mee. Waarschijnlijk reageer jij iets eerder dan dat je schoonmoeder dat doet op de behoeftes van je kind. Logisch, jij bent zijn moeder en weet heel goed en snel wat hij wil. Maar het kan wel heel vervelend overkomen richting je schoonmoeder, alsof jij vindt dat ze het helemaal niet goed doet. En daarmee wakker je haar gedrag alleen maar verder aan. Probeer het een beetje los te laten, als je kind echt zo hard gilt om jou, kan je er altijd nog wat van zeggen in plaats van hem uit haar handen te trekken. Ze bedoelt het echt goed en voor haar en voor je zoon is het alleen maar leuk als ze samen dingen kunnen doen zonder jou.
Nee hoor! helemaal niet erg alle reacties zijn welkom! maar je kent natuurlijk niet de hele situatie, dit was laat maar zeggen de druppel
Dat is het hem nou juist, er zijn al gesprekken gevoerd, met schoonma en mij, met mijn vriend en zijn moeder, maar situati bkijft hetzelfde vandaar
Het lijkt wel alsof ze jaloers is en hem voor zichzelf wil houden. Dit is echt haar probleem hoor. Iedereen voedt kinderen verschillend op en dit soort verschillen moet kunnen.
Eerst maar weer eens negeren, en als het weer eens uit de hand loopt een heeeel goed gesprek aan knopen,( al valt er met sommige mensen niet te praten, die lopen weg.)
Ik kan me ook onzeker laten maken door anderen, maar ik probeer ook altijd bij mijn gevoel te blijven en dat werkt het beste. Als ik erbij ben en mijn kind huilt, mag een ander hem of haar best troosten. Maar lukt dat niet of het kind wil naar mij, dan doe ik het. Is niets geks aan. Als je er niet was, tja dan moet hij het met een ander doen. Maar dat was niet zo. Lekker bij je gevoel blijven!