Ben nu wel benieuwd hoe het verder is afgelopen met de kado's. Vonden de kids de kado's leuk? Was het nog gezellig tussen de volwassenen?
Waar mensen zich al niet druk om kunnen maken. Voel je gezegend als dat alles is waar je je druk om hoeft te maken.. Cadeaupapier. .....
Dit bedoel ik. En aan de andere kant ben ik jaloers op TO. Ik zou willen dat ik me kon druk maken om onbenulligheden. Ipv die monstrueuze zorgen die ik heb.
Wow, wat heb je een gezegend en rustig leven als je tijd en puf overhoudt om je hierom druk te maken.. Al had ze ze ingepakt met papier met kleine satannetjes erop, of niet ingepakt, of helemaal niets gekocht, denk je nu echt dat je dat over een jaar nog kunt herinneren? En dat het 'in the grand scheme of things' ook maar enige fluit uitmaakt? Al had ze ze gewoon verteld dat Sinterklaas niet bestaat, da's even balen maar als ze 16 zijn lachen jullie met zijn allen hartelijk om die suffe oma en is het een leuke herinnering geworden. Lighten up!
Weet je wat ik jammer vind? Dat de meesten hier ook direct denken dat TS geen andere zorgen heeft dan inpakpapier......Hier zorgen genoeg en dan nog zou ik niet blij zijn met sintpapier voor de kerst. Het één heeft totaal niets met het ander te maken....Kan trouwens ook nog de druppel zijn die de emmer doet overlopen.
Waarom reageren jullie dan, als jullie het onzinnig vinden. Snap niet dat er gezegd word dat het onzin is, dat er belangrijkere problemen zijn maar jullie dus wel met erop reageren.
En hoezo zou ze geen andere zorgen hebben wat een onzin. Soms kun je je ook druk maken over wat kleinere dingen. Zou er ook niet heel blij mee zijn.
Ik vind het nog steeds apart dat iedereen over dit topic valt, vooral gezien mijn reactie van gisteren.... Ben toch wel benieuwd wat de dames die dit topic gezeur vinden om niks van bovenstaande vinden.....Aangezien ik echt niet begrijp dat het niet kan dat je sintcadeaus onder de boom legt, maar sintpakpapier met kerst totaal geen punt zou moeten zijn.....Ik vind dat meten met twee maten.
Ik ben het helemaal met je eens. Ik vond die sint-cadeautjes onder de kerstboom overigens net zo belachelijk als kerstcadeautjes in sinterklaas-papier Ik vind die opmerkingen over 'geen andere zorgen hebben' of 'een gezegend leven als je je hier druk om kunt maken' ook zo simpel. Er is hier een ander topic, van iemand die geen zin heeft in kerst omdat haar man niet leuk doet. Daarin reageren dan ook mensen die net te horen hebben gekregen dat ze kanker hebben, dat hun man kanker heeft, dat dit de eerste kerst is zonder een dierbare.. Die dingen liggen ook allemaal totaal niet op één lijn, maar dat betekent toch niet dat de één zich niet zo mag voelen, alleen omdat een ander iets meemaakt wat heftiger is? Toen ik net een vreselijk heftige begrafenis achter de rug had, vond ik het die avond ook ontzettend kut dat ik door het bed heen zakte. Toen de 20-weken echo van ons meisje niet meteen goed nieuws bracht, was ik ook boos toen de auto kapot ging. Dingen die véél minder belangrijk zijn dan het anders (of zelfs helemaal niet belangrijk, in vergelijking met), maar waar ik tóch mee kon zitten op dat moment, ook al speelde er nog veel meer. En ja; ook al is deze kerst niet hoe het zou moeten zijn en denk ik constant aan hoe het wél had moeten zijn, hoe verdrietig dat me ook maakt; ik ben nog steeds van mening dat kerstcadeautjes in sinterklaas-papier heel stom is. Het één sluit het andere niet uit en volgens mij weet iedereen dat best. Waarom het dan toch nodig is om met zulke dooddoeners te strooien.. Ik snap het niet
Ben het helemaal met je eens! En ook ik vond sinterklaascadeautjes onder de boom belachelijk, maar dat vind ik van kerstcadeautjes in sintpapier ook. En jij weet zelf ook wel hoe *** dit jaar is geweest voor ons, toch zou ik niet blij worden van kerstcadeaus in sintpapier. Het een staat echt los van het andere!
Ik snap deels wel wat je bedoelt, maar een kapotte auto en kapot bed zijn wel heel wat anders dan kerstkadootjes in sinterklaaspapier.. En wat is volgens jou (en anderen die vinden dat TS gelijk heeft) dan wel een fijne reactie? Het is toch ook niks als we allemaal 'ach en wee' en 'wat rot', 'pfff.. wat een mens die schoonmoeder!' en dat soort dingen uitkramen? Soms is het toch ook goed om even wakker geschud te worden dat dit nou écht niet zo rot is als het nu even voelt? Dat doe ik bij mezelf ook: als ik in een file sta door een ongeluk denk ik eerst een tel 'bah, wat heb ik weer een pech, moet me nou juist nu weer overkomen', etc, maar de seconde daarna prijs ik me gelukkig dat ik in ieder geval niet bij het ongeluk ben betrokken! Dat maakt de file niet leuk, maar wel relatief niet leuk. Zo werkt het ook bij het probleem van TS. Dat is even balen, maar dat is het dan ook, toch? Te weinig balen om uberhaupt een topic over te openen als het mij zou gebeuren. Dit soort mini-tegenslagen zit een dag toch vol mee? Adem in, adem uit, en weer door!
Een "fijne" reactie zou (in mijn ogen dan) zijn: Ja, dat is wel raar van je schoonmoeder, kun je de cadeautjes niet zelf opnieuw inpakken bijv, of wanneer je het normaal lijkt te vinden: Zo erg is dat toch niet, zoiets zou mij ook kunnen overkomen (al zou ik dat never nooit niet snappen, maar dat staat daar los van ) Maar om daar alle ellende van de wereld bij te roepen, zeggen dat als jij die oma zou zijn de cadeautjes met het kind naar de voedselbank zou brengen, hulde brengen aan schoonmoeder, omdat ze niet door schoondochter laat vertellen wat ze moet doen (wat er totaal niet staat ) etc....vind ik net zo uit zijn verband rukken als dat mensen vinden dat TS het uit zijn verband rukt...Dat staat er nl totaal niet, alleen dat ze er van baalt, nou, mag ze alsjeblieft?