Geen pijnlijke weeën ?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Ly1, 6 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Hallo dames, mijn vraag aan jullie is;

Zijn er ook dames die geen hele pijnlijke weeën hebben gehad ? Maar gewoon "normale tot lichte" krampen? En hoe wist je dan dat het toch begonnen was?

Liefs Lydia

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Bij mij begon het als menstruatie pijn, ik dacht dat het voorwerk was maar mijn man vertrouwde het niet omdat ik de krampjes met regelmaat had. Ik wilde niet bellen , vond het sneu om de vk op nieuwjaarsdag in de avond lastig te vallen met mijn gerommel. Manlief toch gebeld, ze is even komen kijken en had toen dus al 4/5 cm. Hier kreeg ik pas echt pijnlijke rug weeën nadat de vliezen doorgeprikt waren door de vk bij 9cm. De buikweeen waren een eitje vond ik, maar dat ene uurtje rugweeen auwwww..

Om 20.15 Co. Vk en zat om 01.30 op 10cm.
    Vanaf 00.30 echt 'pijn' gehad.

Maar goed ik wist dus niet dat ik bezig was, m'n man dacht het (moet wel zeggen dat mijn moeder ook geen buikweeen heeft gekend bij alle 3 de zwangerschappen en dat m'n man daar aan dacht op dat moment)

3. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Oké, ik heb zelf namelijk vanaf ongeveer een half uurtje geleden wat kramp gekregen, die is na 2 minuten weer weg gegaan, maar heb nu wat last van mijn rug en van zeurende pijn in mijn onderbuik

4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Zolang er geen regelmaat in zit en het niet erger wordt zullen het geen echte weeën zijn waarschijnlijk.
    Maar houd het aan en vertrouw je het niet gewoon even bellen, je bent nog maar 32wkn dus nog te vroeg mocht het wel iets zijn.
    Maar ik denk dat je de bekende oefenweeen/indalingspijntjes hebt.
    Maar ik ben geen vk natuurlijk..

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ps. Ik was 41weken zwanger, vandaar dat mijn man ook durfde te bellen omdat ik die menstruatie pijn/harde buiken nog niet zo in dat ritme had gehad..

6. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Ik heb vorige week te horen gekregen dat het kindje waarschijnlijk een week of 2/3 voor ligt op groei dus het lijkt me inderdaad het meest waarschijnlijk dat het voorweeën zijn, heb nu ook wat last van mn rug af en aan dus eventjes een warm bad doet vast goed .. bedankt!

7. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Wendy ben ik t niet helemaal mee eens hihi

had onregelmatige weeen en niet pijnlijk want dacht achteraf oh dus t waren wel weeen. kwam en ging en voelde als menstruatiepijn van onderrug naar buik. 8 min 3 min 5 min etc
    16:10 braken opeens mijn vliezen 17:10 in zh en 18:10 was ze er
    tussen 17:00 en 18:00 echt pijn gehad

8. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    ps blij dat mijn vent thuis zat vanwege de vorst anders had hij me denk pas in t zh gezien! of al had ik op hem gewacht had ik t zh niet gered :)

9. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Er zijn altijd uitzonderingen maar jij was ook geen 32 weken toch ;)

10. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    En wegeven beide aan dat weeen pijnloos kunnen zijn dus waar je het niet mee eens bent??

11. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    dat weeen regelmatig moeten zijn:)
    en idd was geen 32w!

12. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Oh zo haha.. Ik snapte het al niet ivm vraag van ts..

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik ben de 24e 's avonds naar het ziekenhuis gegaan omdat ik weinig leven voelde. Op de CTG zagen ze veel harde buiken, maar die voelde ik niet echt. Om 22u kreeg ik wel kramp in mn rug, beetje menstruatiekramp. Ben toen lekker naar huis gegaan, douche genomen en samen in bed gekropen. Om 3u 's nachts braken mn vliezen en begon de boel direct in alle hevigheid en toen wist ik wel dat het begonnen was want ik had direct elke 2 minuten weeen van een halve minuut lang waarbij ik echt moest concentreren op mn ademhaling, niet door kon lopen en niet kon praten. 5 uur en 10 minuten later ( 20mn persen, ok en een knip tot achter in mn nek ) was hij geboren!

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Weeën moet idd regelmatig zijn maar bij mijn eerste zijn ze dat nooit geweest. Zat soms een kwartier tussen maar mijn zoon is er vrij snel toch echt mee geboren :D

Maar ts denk niet dat het weeën zijn of zelfs voorweeen. Krampen en zeurende pijn horen erbij en zul je vaker krijgen. Voorweeen is ook met harde buiken enzo.

15. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    Op dit moment eb ik geen pijnelijke weeen en ben ik bij 3 a 4 Cm ontsluiting..
    Ik Had dit al Voor aantal dagen en Had Het niet eens in de gaten dat et eCHt weeen waren .. is trouwens mijn 2e kind
    bij de eerste werdt ik jiuist wakker Van rugweeen, met deze kan ik nog alles doen of mee slapen maar Voel Het nog wel

16. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Hier sluit ik me toch even bij aan.
    De hele middag onregelmatige harde buiken, niet echt pijnlijk. Op bed gaan liggen om te ontspannen en lekker te lezen. Zal wel niets zijn, dacht ik.
    Na 7 uur 's avonds werden ze pijnlijker, om 8 uur de vk gebeld. Even op de hoogte stellen, dacht ik. Ze kwam toch even langs.
    Half 9: volledige ontsluiting!

Dus ik wil eigenlijk iedereen meegeven, niets negeren! Altijd even bellen voor de zekerheid. Had ik dat 's middags gedaan, was ik iets beter voorbereid geweest... ;)

17. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Daar begon het mee.

18. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Het is lastig te beoordelen. Ik had al de hele tijd menstruatiepijnen maar niet om de zoveel minuten ofzo. Ik vloeide heel erg (met ook licht bloedverlies) en heel veel spugen.(dat deed ik vanwege de hg sowieso, maar nu was het spugen weer extreem) Extra controle gehad in ziekenhuis op zondag maar het was geen vruchtwater wat ik verloor en tja, volgens hun ook geen weeen. Het bleef rommelen en ik vertrouwde het niet helemaal. Op dinsdag zei ik tegen mijn moeder, als het morgen nog zo is, dan ga ik terug want er klopt echt iets niet. En toen braken die nacht mijn vliezen. Daarna had ik een enorme weeenstorm (ondanks de weeenremmers die ik kreeg)waarbij ik van 1 cm ontsluiting naar 10 ging binnen anderhalf uur en uiteindelijk een keizersnede kreeg vanwege een niet goed te beoordelen stuitligging (en dat met persdrang.) Later zei de gyn dat het waarschijnlijk toch voorweeen en weeen zijn geweest die ik had. Maar die waren op zich ondanks dat ik me niet oke voelde wel op te vangen en nog te doen.

19. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Jeetje, toch wel wat verschillende verhalen, mijn kindje is super bewegelijk, en heb dus vorige week waarschijnlijk indalingsweeen gehad, dus elke beweging die nu onderin gemaakt word is echt super pijnlijk en voel nu de hele tijd krampen onderin. Ik denk omdat het allemaal een beetje beurs is geworden .. Had toch vorige week vrijdagavond even de vk gebeld en ik moet vrijdag op controle, kon best tot vrijdag wachten dus ik ben benieuwd

Bedankt voor jullie verhalen dames!

20. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Voorweeen zijn niet altijd met harde buiken hoor. Ik heb bij de tweede altijd voorweeen in mn rug gehad.

Bii mij begon mn tweede bevalling ook met menstruatiekrampen. Om uurtje of 17 en om 23:05 is onze dochter geboren. Ik ervaarde die eerste paar uur ook niet als pijnlijk alleen toen mijn vliezen braken om 21uur werd het wel ongelooflijk pijnlijk maar toen de anesthesist kwam voor de ruggenprik,had ik onze dochter al op mn buik ;)

Deel Deze Pagina