Schoonmoeder heeft zichzelf uitgenodigd bij mijn bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door lederi62, 10 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik haal uit de zin 'dat wil ik niet missen' niet dat ze ook echt bij de bevalling wil zijn. Kan me ook voorstellen dat ze daarna haar kleinkind gewoon snel wil kunnen zien.

Mooie opening voor... 'Weet je nog toen je dat en dat zei... wat bedoelde je daar eigenlijk mee? Want we bellen pas als de bevalling achter de rug is.' Laatste zin geeft duidelijk aan dat ze geen keus heeft ;)

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

waarschijnlijk wil ze gewoon in de buurt zijn maar niet echt naast je tijdens de bevalling?

hier mag iedereen zichzelf uitnodigen bij mijn bevalling! wij bellen toch pas als alles gebeurd is :D

3. lederi62

lederi62 Actief lid

10 dec 2012
    150
    0
    0
    Ik heb het verteld! en ze ging er goed mee om! ze zei dat ze het wel begreep..

Ik heb der gezecht dat als die er is , ze langs mag komen!

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Mooi:D

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Kijk... komt het toch nog goed. ;)

6. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Jij bevalt, jij beslist. Snap echt niet waarom mensen dat altijd zo moeilijk vinden hoor..

Maar wel fijn dat je het gezegd hebt en het dus is opgelost.

7. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Mijn ouders worden wel gelijk gebelt zodra de bevalling begint ivm de hond, maar schoonouders vooral de loeder is ook een type dat nog net niet de baby zelf uittrekt en er dan vervolgens een uur mee gaat zitten... Zij worden dan ook pas gebelt nadat we eerst alle andere hebben gebelt en als we toe zijn aan bezoek. Helaas maken ze het hier zelf naar

8. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Gewoon recht door zee zeggen, geen misverstanden over laten ontstaan.

Manlief heeft toen ik de eerste keer zwanger was gelijk al duidelijk gemaakt dat we het kindje samen gemaakt hebben en we toen geen behoefte hadden aan pottenkijkers en dat we die ook niet hoeven als hij/zij geboren wordt.

In de loop van de zwangerschap van onze dochter het nogmaals laten vallen en er heeft geen haan naar gekraaid. Ze wisten allemaal dat ik begonnen was en hebben allen onze wens gerespecteerd en netjes gewacht op ons belletje dat ze geboren was en langs mochten komen.

Nu werd er wel een beetje gevist maar ook weer erg duidelijk geweest, nee punt.

De enige die er nu bij zijn is onze vk en mijn tante die onze kraamverzorgster is. We willen graag dat zij assisteert. Hier zijn (schoon)moeder van op de hoogte. Of ze t er mee eens zijn zal ons eigenlijk een worst zijn.

Evenals dat ik duidelijk heb gemaakt dat onze dochter naar de buuf gaat omdat dit voor ons makkelijker is. Manloef hoeft niet helemaal weg om haar weg te brengen, deurtje verder. Maar ook geen ongewenste personen in mijn huis.
    Hier was schoonmams het niet zo mee eens, zij konden midden in de nacht ook wel onze dochter halen.
    Toen mijn antwoord was dat ze waarschijnlijk niet meer weg zou gaan gaf ze lachend een beetje toe dat, dat waarschijnlijk wel zou gebeuren ondanks dat wij dit absoluut niet willen.
    Manlief en ik zijn er dus allang uit dat onze buuf de beste optie is;) De opa's en oma's hebben zich daar maar in te schikken, mijn bevalling, ik beslis.

So be it...

9. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Mijn s-moeder en s-zus dachten ook wel even bij de bevalling te mogen, maar daar had ik geen trek in. Me moeder is bij de eerste geweest, en de andere 2 hebben we lekker samen gedaan. EN mocht er hier ooit een 4e komen doe ik het net zo, of me moeder of zusje moet er bij willen zijn, maar voor de rest nee.....dank je!

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

Dit dacht ik dus ook toen ik het las. Mijn schoonmoeder zei dit ook toen ik vroeg wanneer ze op vakantie zouden gaan toen ik zwanger was van de tweede. En die bedoelde niet dat ze bij de bevalling wilde zijn maar gewoon voor erna en het langskomen enz. Xx

Deel Deze Pagina