Zwart grijze plekken op tandjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mo1977, 11 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mo1977

mo1977 Actief lid

13 aug 2008
    220
    0
    0
    Hoofddorp
    Ik maak me er best wel druk over. Op al Daan z'n tanden zitten zwart - grijze plekken. Zijn ondertandjes precies in het midden dus rechts op zijn linkertand en links op zijn rechtertand. Boven is 1 tand half door en daar zit een warte stip op en die daarnaast komt een streepje door nu en ik meen daar ook al zwart op te zien...We hebben gegoogled en het CB gebeld en het CB zegt er nog nooit van gehoord te hebben en ze kijken wel 31 december en we moeten ons niet druk maken.
    op internet wel een paar verhalen gelezen over kindjes die antibiotica hebben gehad op jonge leeftijd. Dan kunnen de tanden verkleuren, 1 schreef zelfs dat alles af brokkelde. Daan heeft antibiotica gehad toen hij 5,5 maanden was voor een oorontsteking... Op het KDV begonnen ze er ook al over. Geen enkel kindje heeft dat en ze hadden het nog nooit gezien. Ik ben zo bang dat hij hele slechte tanden heeft... Het is ook geen gezicht.... We poetsen elke avond al vanaf dat tandje 1 door was, dus daar kan het ook niet aan liggen. En het enige wat hij krijgt waar suiker in zit is jam op zijn brood, maar dat is lightjam. daarbij kan het toch niet zo zijn dat zijn tanden na zo'n korte tijd al bederven???!!!!
    Ik hoop dat 1 van jullie dit wel eens gezien heeft of kent en mij gerust kan stellen...

2. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    ik weet niet wat het is, maar je kan met je kindje naar de tandarts vanaf dat ze geboren zijn dus misschien een idee om het eens aan de tandarts te laten zien en kijken wat hij/zij zegt?

3. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Ja ik zou ook denken aan penicilline, maar van 1 keer lijkt me dat toch stug. Dat gebeurt meer bij kindjes die constant maar die penicillinedrankjes innemen. Heb je hem nooit flesjes limonade gegeven 's nachts? Kan nl. ook zuigelingencaries zijn. Dit kan zelfs al komen van langdurig borstvoeding geven als ze al tanden hebben.

4. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Ik zou de tandarts bellen en het verhaal uitleggen en een afspraak maken. Het lijkt me sterk dat een kind zwarte plekjes op zijn tanden krijgt van één keer antibiotica. Dat is meestal pas zo als er sprake is van langdurig antibioticagebruik.

Laat je tandarts het even beoordelen. Het kan niks zijn, maar soms gebeurt het wel eens dat een kind "in aanleg" een slecht melkgebit heeft. De tandarts kan ook beoordelen hoe het met het volwassengebit onder de melktandjes is gesteld (door een foto).

5. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Zou niet weten wat het kan zijn, zou toch niet van 1x antibiotica komen, ken wel een kindje die altijd pyamapapjes at en hier echt een slecht gebit van had en van ijzer drankjes ook weleens gehoord. succes

6. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    pyama papjes zijn echt nietr slecht voor een gebit
    dat raden ze juist aan voor een goede darm werking mijn zoontje krjig elke avond pyama papje en hij heb 8 tanden en 2 kiezen en nergens last van ook hij krijg zo nu en dan zoetigheid

7. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Darmwerking heeft niets te maken met tandbederf, dat zijn 2 hele verschillende dingen ;)

Ik zou er idd even naar laten kijken door een tandarts.

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

sluit me hierbij aan;)

9. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    goed lezen dan zie je wat ik bedoel over de pyama papjes dat is niet slecht voor de tanden is gezegt door cb en door de dokter

10. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Het kan idd!
    Dochtertje van mijn zus heeft als baby ook best wel vaak antibiotica gehad, en die haar tandjes gingen op een gegeven moment rotten.
    Zo erg dat ze er op hele jonge leeftijd uit zijn gehaald!
    Het gebit wat ze nu krijgt is goed ! Gelukkig.

Mijn vriend precies hetzelfde, alleen was die al even ietsje ouder toen hij het kreeg 4??jaar ong.
    Maar ja zn moeder geeft de rosivisee de schuld.
    Maar hij heeft nog een zwak gebit! Is al helemaal opgeknapt....

Ik heb dus vaker gehoord dat het met AB kuur te maken KAN hebben....

11. Quincy23

Quincy23 Actief lid

10 jan 2008
    142
    0
    0
    Mijn zoontje heeft dit ook gehad.
    mijn man moest toen naar de tandarts en heeft het gevraagd. de tandarts zegt dat het met het glazuur te maken heeft. Zodra ze doorkomen hebben ze niet veel glazuur en lijkt het of ze zwartig zijn met de tijd komt er steeds meer glazuur op en worden ze witter. Bij finn is het nu helemaal weg. Maar moet wel zeggen dat hij toen hij 9 maanden was in het ziekenhuis heeft gelegen voor een longontsteking en hft ab gehad.

12. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Maak je geen illusies, pyamapapjes zijn zéker wel slecht voor de tandjes als je hierna de tandjes niet meer poetst voor het slapengaan hoor! Er zit namelijk o.a. suiker & glucosestroop in..

Deel Deze Pagina