Mijn zoontje van 4 maanden is zo schrikkerig... ik vroeg me af wanneer dit minder wordt? Of dat ik iets kan doen? Het is zo zielig... meestal schrikt hij van een geluid (bv harde gil van een ander kindje, hard gelach/harde stem van een volwassene...of een ander hard geluid) Hij begint dan echt keihard te huilen/gillen, met hele dikke tranen, zo zielig!
ja dat herken ik, het wordt al steeds minder hier. mijn zoon schrok van: gillende mensen(welke emotie bij het gillen maakt niet) hoestende mensen, niesende mensen, deurbel, onverwachtse beweging zoals benen die bewegen. hele dikke tranen en echt 5 minuten lang verdrietig. maar nu gaat het steeds beter: onverwacht gillende mensen schrikt hij nog van, niet bij kinderen trouwens. hoesten en niesen kijkt hij nog wel en stopt met zijn activiteit maar gaat niet meer huilen. onverwachtse bewegingen vind hij nu helemaal geweldig. ik heb er niet echt aan gedaan ja gewoon doorgaan met het leven zodat hij eraan wende.
Ja hier ook een zoontje wat snel schrikt.. Als zn zusje b.v gilt zet hij het op het krijsen.. Als ik ineens hoest als hij b.v bij me ligt dan huilt ie.. En zo kan ik nog wel ff doorgaan Ik denk dat dat vanzelf minder wordt.. Als je m maar zoveel mogelijk laat wennen aan alle geluiden enz.
Mijn zoontje is/was ook zo schrikachtig. Ik kon nog niet meer niezen zonder dat meneer ging huilen (met vooraf een uberschattig pruillipje waardoor ik soms stiekem een beetje moest lachen ) Ondertussen is het al een heel stuk minder.
Mijn zoontje schrikt vooral snel als hij moe is. Zelfs als ik mijn neus zachtjes ophaal schrikt hij al. Hij begint er niet door te huilen, maar wel een pruillipje af en toe (inderdaad lachwekkend haha).
Heel herkenbaar! Man en ik smoren onze niezen al angstvallig want als ze het hoort, gaat ze onverbiddelijk huilen. Laatst wel iets heel schattigs en ook wel grappigs meegemaakt, ik was op bezoek bij een vriendin met 2 kinderen, waarvan de jongste nu 1,5 jaar is. Ze was een beetje aan het jengelen en rondlopen en ik had mijn dochter op schoot. Toen zij het jengelen van dat meisje hoorde, maakte ze een pruillipje en keek heel verdrietig in het rond... echt haar hoofdje van links naar rechts draaien met zo'n zielig gezichtje. Het zag er zo schattig uit dat ik er een beetje om moest lachen. Heb haar wel kunnen kalmeren, want echt huilen werd het dus niet. Sindsdien weet ik dat ze heel goed kan pruilen
Hier schrok ze rond die leeftijd ook heel snel en heftig! Mijn man brieste een keer als een paard voor de grap en ze vloog bijna tegen het plafond van schrik, en húilen, awww! Maar nu schrikt ze helemaal niet meer zo vaak en ook een stuk minder heftig (gewoon verschieten, niet huilen).
Bedankt allemaal voor de reacties. het wordt vanzelf minder dus... wat ik al dacht eigenlijk. Hopelijk wordt het dan snel wat minder bij mn kleine vent... vind het soms zo zielig voor hem!
Hier heeft hij het vooral aan het begin van een sprongetje/ontwikkelingsfase. Daarna zwakt het weer af tot de volgende fase. Hier idd ook bv schrikken van onze hond als deze blaft. Dikke pruillip en gillen...en mama die dubbel ligt van het lachen (en hem natuurlijk wel troost )
Tis inderdaad sneu, mijn jongste is ook erg schrikachtig, schrikt zelfs al als ze aan het drinken is en de fles een vacuumgeluidje maakt en dan vervolgens heel hard huilen/ gillen. Ook als mijn man kucht of niest of mijn dochter hard schreeuwt, hier is ze nu 7 maand en het is nog niet echt minder geworden... Dat pruillipje is hier ook erg herkenbaar, dan pruilt ze en kijkt me aan of ze toch maar niet moet gaan huilen. Ze kan bv ook niet tegen drukte, een kamer vol met mensen op een verjaardag vind ze verschrikkelijk en is het alleen maar huilen. Ook merk ik dat ze heel verlegen reageert als iemand tegen haar praat, dan wil ze wel in me kruipen en draait haar hoofd zo ver mogelijk weg...
Hier ook een schrikkertje! Vaak als ze de fles krijgt dan 'zakt' ze een beetje weg in een roes en als er dan iemand een beetje luid binnenkomt dan vliegt ze een halve meter de lucht in Zelfde met hoesten, niezen of in de handen klappen. Maar het wordt wel beter. Eerst ging ze ook huilen maar dat doet ze eigenlijk niet meer. Ze schrikt, kijkt dan om zich heen of ze kijkt mij even aan en dan gaat ze gewoon weer verder met waar ze mee bezig was. Laatst werd ze wel heel bang van het geluid van de kruimelzuiger. Ze ging heel bang om zich heeen kijken en met zo'n pruillipje... heel sneu
Precies ons ventje met xo een lipje wij moeten daar nu zo om lachen dat hij mee gaat lachen kunnen het nu opwekken zelfs door te zeggen ff niessen Hihi. Gelukkig huilt hij niet meer nu maar schrikt nog wel hevig. Groetjes paula
Hij schrikt wel af en toe maar gaat dan niet huilen. Over t algemeen moet t geluid dan ook wel hard zijn als hij schrikt. Maar miss was onze kleine het al gewend, de hond blafte regelmatig toen de baby nog in mn buik zat...
Onze dochter schrok op die leeftijd ook heel veel. Dacht dat het misschien een bang aangelegd kindje zou zijn, hield ook echt van rust. Ze is nu bijna 1 en een enorme wildebras. Nergens bang voor, ook niet voor harde geluiden of drukte. Komt dus allemaal goed!
Onze dochter schrok ook zo vaak. Wij hebben niet zachter aan gedaan ofzo, soms zelfs expres harde geluiden gemaakt omdat het hier in huis altijd rustig was en ze zo niet aan harde geluiden kon wennen. Dus lekker muziek hard aan en dansen en zingen maar. Of beetje laten schrikken en dan net doen alsof het heeeeeeeel leuk is zodat ze ging lachen. Nu schrikt ze niet snel meer, alleen van blaffende honden kan ze heel hard schrikken en zet ze het op een brullen. Maar ze is ook heel snel weer afgeleid. Verder moet ze nu vooral lachen om onverwachte bewegingen en geluiden
Mijn zoontje houdt idd ook erg veel van rust! Een midddagje op stap maak je hem echt niet blij mee... dan is hij meteen uit z'n doen. Wel jammer, want ff gezellig een middagje naar de stad zit er niet in. Hij slaapt dan echt niet in de kinderwagen... als ik mazzel heb 3 kwartier...
Ik moet toch even lachen hoor om jullie kindjes()! Ik dacht dat ik al een schik kindje had, maar die kon (en kan trouwens) alleen niet tegen de blender! En ik vond hem daarom al een watje. Dan is het krijsen totdat t stopt! Gras en zand, vond hij ook doodeng. Gras is hij nog steeds geen fan van, van zand wel. Dat komt helemaal goed hoor!!! Hier was het hetzelfde. En nu kan ik hem nergens blijer mee maken en wijst hij zelf al naar de deur en wil dan op pad!
3 kwartier in de wagen slapen is voor mijn dochter al veel hoor! Maar ik neem haar gewoon mee overal naartoe. Natuurlijk niet 5 dagen achter elkaar de hele dag weg maar een dag met uitjes afgewisseld met een dag uit. Gaat steeds beter, maar slapen in de kinderwagen zit er nog steeds niet in...