Schoonmoeder houd zich niet aan de regels

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Minime2, 15 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoBiJe

    RoBiJe Niet meer actief

    Dit idd.
    Is het een optie dat je sm bij jullie oppast? Zo zit je dochter niet in de schadelijke stoffen en past zij evengoed op.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  2. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.564
    2.417
    113
    Bij mij zou het na die eerste keer al direct klaar zijn geweest met oppassen. Sterker nog, als ze de andere dagen wel gewoon rookt in huis zouden mijn kinderen daar uberhaupt niet komen. Het hele huis zit dan toch al vol met schadelijke stoffen.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  3. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Rookt ze nu waar jullie dochter bij is, of vóórdat dochter er is?

    Als ze rookt waar jullie dochter bij is, dan lijkt het me duidelijk dat je echt moet gaan proberen je vriend ervan te overtuigen een andere oplossing te vinden. Samen! Jullie dochter is namelijk niet alleen van jou, maar van jullie beiden en jullie hebben dus evenveel over hara te zeggen.

    Als ze niet rookt waar jullie dochter bij is, maar om de rooklucht die in huis hangt vind ik je enigszins hypocriet. Je bent blijkbaar akkoord gegaan met het feit dat schoonmoeder bij haar thuis oppast, ondanks alle verontreiniging die daar in meubilair, gordijnen e.d zit en dus in de lucht hangt. Je had daar blijkbaar geen probleem mee. Nu maak je er ineens wel een probleem van. Ik snap dat dit niet fijn overkomt op je vriend en je schoonmoeder. Had dan van begin af aan duidelijk gemaakt dat je dat niet wilde. Je kunt natuurlijk van mening veranderen, maar weet dan ook dat dit op andere wel vervelend over kan komen.

    Speelt er meer mee dan alleen het roken? Andere irritaties richting schoonmoeder?
     
  4. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Ik vind dat je je schoonmoeder niet kunt verbieden te roken in haar eigen huis. Je kunt afspraken maken dat ze niet rookt waar je kind bij is, en als zij zich daaraan niet houdt vind ik dat kwalijk en genoeg reden om de oppas-regeling stop te zetten, maar eisen dat ze óók niet binnen rookt wanneer jouw kind daar nog helemaal niet is vind ik niet kunnen, eerlijk gezegd.
     
  5. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ik zou dr zoiezo niet in dat huis laten luchten in de winter blijkbaar sprayt ze alleen maar een lekker luchtje rond en neemt ze je niet serieus als ze normaal wel rookt zou je alles moeten afnemen en wassen allen ramen deuren een dag tegelijk open houden wil je de rook eruit krijgen maar oma sprayt wel een lekker luchtje haha. Kan ze niet bij jullie thuis oppassen ?
     
  6. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Niet meer laten oppassen. Dit is nou de reden dat wij niet kiezen voor opa- en oma-opvang. Zowel mijn ouders als schoonouders zouden nooit roken waar de kleinkinderen bij zijn (al rookten ze vroeger als een ketter waar wij bij waren, zelfs in de auto. Nu is er gelukkig iets meer bekend over de gevolgen) maar ze zouden zich echt niet aan onze regels en opvoeding houden. Want ze zijn opa en oma en willen de kleinkinderen verwennen en ze weten alles beter want vroeger ging het ook zo. Nou, dan pas je dus maar incidenteel op want als je structureel oppast ben je mede-opvoeder en dan kun je niet steeds verwennen. En als oppas heb je je aan de regels van de ouders te houden. Nee, doe mij maar professionele opvang. Een stuk duurder maar dan past er ten minste een professioneel iemand op je kind die zich (zoveel mogelijk) aan jouw regels houdt. Ik blijf het toch een beetje apart vinden dat er zoveel mensen zijn die hun (schoon)ouders laten oppassen en dan gaan zeuren dat het niet gaat zoals ze graag zouden zien. Doe het dan niet. Het is wel gratis, maar niet altijd het beste voor de verstandhouding en je humeur. Ik denk ook niet dat het probleem van ts opgelost is als oma bij hen thuis komt oppassen want er komt ongetwijfeld een nieuw struikelpunt. Als oma zich al niet aan zo’n belangrijke afspraak kan/wil houden dan volgt er ongetwijfeld meer.
     
    Minime2, Nescio, Harperhazel en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.459
    10.661
    113
    Hoe is het afgelopen TS?
     
  8. Minime2

    Minime2 Actief lid

    22 apr 2017
    148
    18
    18
    Vrouw
    We zijn nog steeds in discussie.
    Mijn vriend wil dat zijn moeder gewoon oppast omdat ze haar excuus heeft aangeboden.
    Maar ik ben er wel even klaar mee op dit moment.
     
  9. BakingSoda

    BakingSoda Bekend lid

    1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Laat haar dan bij jullie thuis oppassen, jullie huis, jullie regels. Mijn moeder rookt ook, ik kan haar niet verbieden te roken in haar eigen huis. Ze rookt niet waar de kids bij zijn, maarja de kinderen hangen ook om haar heen als ze staat te roken in de keuken onder de afzuigkap.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  10. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Dan zou mijn schoonmoeder pech hebben en dan komt mijn kind niet meer. Roken is absoluut een no go.
     
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Wij roken zelf (buiten), opa's en oma's roken binnen als de kleintjes er niet zijn. We weten dat, accepteren dat en hebben gewoon kdv voor reguliere opvang. Nog niet eens vanwege t roken maar omdat zij opa en oma zijn. Je kan luchten wat je wilt maar veel haalt t niet uit, ja de accute stinklucht is weg maar de boel wasemt nog vrolijk verder ookal rook je binnen niet meer. De kz rook t zelfs aan dr kleren en dr werd al maanden niet meer binnen gerookt. Snap dat 1+1 in dit geval snel tot die conclusie leidt, maar bedenk ook dat ze niet hoeft te roken in die ruimte om rook op je spullen te ruiken.
     
  12. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.483
    113
    Ik zou ook voorstellen om haar bij jullie op te laten passen en anders een gastouders of kdv zoeken. Zou mijn kind niet naar een huis brengen waar veel gerookt wordt, want het zit overal in, ook als je een paar uur van tevoren niet rookt.
     
  13. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Dit, je weet waarschijnlijk al heel lang dat oma rookt en kiest er toch zelf voor je dochter te brengen. De oppas dag van te voren niet in huis roken en luchten maakt echt geen verschil. kan oma niet bij jou thuis is een rookvrije omgeving oppassen?
     
    dobbel vindt dit leuk.
  14. jupke

    jupke Niet meer actief

    Zijn jullie er nog uit gekomen?
     

Deel Deze Pagina