Schoonmoeder jat kleertjes uit ons huis!

Discussie in 'De lounge' gestart door Druif78, 27 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cookiediva

cookiediva Actief lid

6 mrt 2009
    309
    1
    16
    Ben benieuwd, succes!

2. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Spannend dit! Succes enne... nu doorzetten he! Duidelijk zijn maar probeer het positief te benaderen dan heb je het minste kans op gedonder in de familie! En hoe liever jij bent hoe moeilijk het voor haar is om heel asociaal te gaan doen...

3. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wat een verhaal zeg. En dapper dat je zelf de confrontatie aan wilt gaan. Ik laat dit soort dingen altijd aan m'n man over. Ik ben toch al een brutaal nest volgens haar dus probeer nu maar zoveel mogelijk de lieve vrede te bewaren voor m'n kinderen ;) Van d'r zoon kan ze toch wat meer hebben dan van d'r schoondochter..

Veel succes nog!

4. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Ik heb je verhaal met open mond gelezen!!
    Echt, waar haalt ze het lef vandaan?!
    Het is jullie huis en niks geeft haar het recht om zomaar op jullie zolder rond te snuffelen (wie weet waar ze nog meer rondkijkt) en al helemaal niet om zomaar kleertjes te stelen. Want dat is het, gewoon stelen!

Het is erg belangrijk dat je man achter je gaat staan, dat weet ik uit ervaring. Hij kan z'n moeder niet de hand boven het hoofd blijven houden. Want wat zij doet kan echt niet!~

Heel veel succes met wat je ook gaat doen. Ik was de confrontatie met haar aangegaan, waar man bij is en dat je man ook laat merken dat hij achter je staat.

5. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Hey hallo, jou huis, jou spullen! Gegeven is gegeven!! Dus zij moet er gewoon met dr tengels vanaf blijven!!!!

6. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Misschien eens bij haar uit de kast kleren 'stelen'???
    Zonder gekheid, dit kan echt niet! Mijn schoonmoeder is ook heel vrijpostig, niet zo erg, maar gelukkig is manlief het wel altijd met me eens. Hij is dan ook diegene die er wat van zegt.
    Goed dat je de confrontatie aan gaat met haar, hopelijk komen jullie er samen op een goede manier uit!

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Krijg dr telefonisch niet te pakken ( of zou ze weten dat ik het ben ;)), maar heb wel mn man uitgebreid gesproken. Die wil nu vanavond wel even langs gaan, sowieso om de kleertjes terug te halen en ook om een en ander duidelijk te maken.
    Enerzijds ben ik blij dat hij het heeft voorgesteld ( lief en ook makkelijk voor mij), anderzijds had ik er graag zelf bij geweest en hoop ik van ganser harte dat hij het over kan brengen. Had graag de confrontatie zelf aan gegaan, denk nog steeds dat dat beter is, omdat dan echt duidelijk wordt wat er schort en opdat ik zeker weet dat ik mn punt gemaakt heb. Maar vind het ook fijn als mn man zn zegje doet en dat ie achter me staat, van hem pikt ze het beter dan van mij.
    Beetje dubbel dus...

8. cookiediva

cookiediva Actief lid

6 mrt 2009
    309
    1
    16
    Ik vind het heel goed op deze manier. Geef je man maar het vertrouwen dat hij het nu aankaart, en zeg vooral ook dank je wel :D. Het is waarschijnlijk enorm moeilijk voor hem!

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    zie t zo voor me dat dit vanavond gaat gebeuren: 'hey mam, weet jij toevallig waar dat vestje is. we zijn m kwijt en dachten dat jij m misschien wel gezien had. nee? o nou dan kijken we thuis nog wel even goed' als ik zo lees hoe jouw man soms lekker makkelijk kan zijn zal hij ook vanavond de confrontatie niet echt aan gaan ben ik bang en beetje met zn ma mee praten. hij heeft tot nu toe de ballen niet gehad om jou te steunen en denk inderdaad dat de boodschap niet over gaat komen op de correcte manier als jij er zelf niet bij bent. je weet zo niet wat hij zegt en wat de reactie van zijn moeder daarop is en of het dan opgelost is? denk t niet. waarom ga je niet samen erheen zodat hij de confrontatie aan kan gaan met zn moeder maar dat ook jij je zegje kan doen. anders is het weer 'schoondochter doet moeilijk en haar man moet t maar zien op te lossen' en dat hoort natuurlijk niet en zo wil je t ook niet

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wow, al op pagina 4....
    Ik heb alleen het eerste bericht gelezen en ik zou zeggen: Stop het achter slot en grendel. Koop een kist met een hangslot, of doe het in een kast met een slot. Of koop een ketting met hangslot om het om de dozen te doen.

Oh ik lees nog net de laatste reactie voor mij... Ja, je man mag het ook wel duidelijk maken aan zijn moeder.

Verder qua schoonmoeder... die wil waarschijnlijk leuke dingen geven, vindt ze fijn. Misschien kun je voorstellen, om te laten zien dat je niet ondankbaar bent, om een keer samen kleertjes te gaan halen. Op het moment dat het daar tijd voor is, dus wanneer je ze nodig hebt. En in de winkel kun je aangeven dat iets jullie smaak/stijl niet is.

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oh hey, hebben jullie een schoonmaakster of oppas of zo? Dan kun je tegen je schoonmoeder zeggen, heel verontwaardigd: Ja, we gaan de schoonmaakster/oppas ontslaan, want ze steelt dingen uit ons huis!

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dit snap ik dus niet: je kan je man moeilijk die kleertjes laten terughalen om hem vervolgens te laten zeggen: "we moeten jouw kleertjes niet, mam".

Nee, hij moet maar zeggen dat ze geen kleertjes meer moet geven.

Maar ik vind het wel heel "zwaar" om hem daar speciaal voor langs te laten gaan, wat nou als ze ontkent? Dat kan miz ook wachten tot ze weer een keer komt. Als hij nooit alleen langs gaat bij zijn moeder en ze kent haar zoon goed, dan weet ze ook wel dat jij hem hebt "gestuurd".

Dit is echt vragen om moeilijkheden hoor.

Ik zou die dozen met kleertjes gewoon wegdoen. Zo snel mogelijk. Dan voelt je schoonmoeder dat ook wel de volgende keer als ze wil gaan "snuffelen".

13. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    @cookiediva: ja, het voelt ergens wel goed dat hij me steunt en ik hem het vertrouwen kan geven. mn man wil ook echt geen ruzie, dus wrs is dat een van de redenen waarom hij het wil doen.

@roozjuh: precies, ben bang dat het hier op neer komt... ik heb net voor de zekerheid nog een mail naar zn werk gestuurd met alle punten die ik besproken wil hebben. Hij weet nu wat ik had willen zeggen en welke bewoordingen hij gebruikt mag hij zelf weten, als hij het maar wel zegt ;) ik weet nu al dat hij dat niet zo confronterend zal brengen, maar goed, als het maar duidelijk is? Heb er wel bij gezegd dat als hij het niet over kan brengen om wat voor reden dan ook, ik genoodzaakt ben om haar alsnog zelf te spreken.

14. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Meteen een slot op de zolderdeur laten maken, is ze nou helemaal?? Op slot ermee en stel je man hiervan op de hoogte. Hou de sleutel in eigen beheer. Hij moet ook even met z´n mammie praten. Dit kan echt niet. Zij hoort niet rond te neuzen in jullie huis en al helemaal geen dingen terug te pakken en aan anderen weer weg te geven!

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wat wou je zeggen dan?
    Mam, ik wil niet meer dat op mijn zolder komt en mijn spullen jat?
    Heb je nagedacht hoe ze zou kunnen reageren of denk je dat ze zegt: Is goed meid, ik zal het niet meer doen.

Hoe heet dat EO-programma ook weer?;)

16. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Zou hem idd ook niet laten gaan om die kleertjes terug te halen, het gaat toch helemaal niet om die stomme kleertjes.....

Hij moet duidelijk maken dat er een grens is en dat zij die nu echt overschrijden. In jullie huis, moeten ze respect hebben voor jullie spullen. Jullie willen niet dat ze ongevraagd schoonmaken of in jullie spullen gaan neuzen. En er wordt al helemaal niet zomaar van alles meegenomen!

Eerst volgende keer als ze kleertjes mee neemt zeg je gewoon dat je het heeeeel erg lief van haar vind, maar dat je met uitpuilende kledingkasten zit en dat het zonde is als het blijft liggen. Van dat geld moeten opa en oma maar lekker samen genieten en lekker uit eten gaan of zo (heb ik hier ook zo aangepakt en s. moeder heeft de boodschap begrepen).

17. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    t ligt iets genuanceerder: mn man gaat er niet heen om de kleertjes te halen en te zeggen dat we ze niet moeten:) Hij gaat erbij uitleggen dat we die kleertjes bewaren omdat ze nog in nieuwstaat zijn, aangezien de sponsoring van schoonma voor een overkill heeft gezorgd en daardoor kleertjes niet of nauwelijks gedragen zijn. Dat we er graag anderen blij mee willen maken, ofwel door verkoop of door weggeven. en als ze het daar niet mee eens is dat we ze in ene grote doos terug zullen brengen.
    Dat we het erg waarderen dat ze af en toe wat mee brengt ,maar dat eens in de maand al heel erg leuk zal zijn ;)

En ontkennen heeft geen zin, ze heeft zich vorige week "verraden" door kleertjes van onze zolder tijdens een zwemmiddag terug te geven aan mn zoon en dochter...:$ helaas voor haar pasten ze ECHT niet meer, dus dat was ook wel duidelijk...

Mn man rijdt geregeld even langs, ze wonen in hetzelfde dorp :x, dus zwaar of gek is dat niet. En zullen denken dat ik hem heb gestuurd weet ze toch wel. veel goeds kan ik toch niet meer doen bij haar :)

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    kan wel gezegt worden doe een slot op de kleertjes maar hallo, die schoonmoeder jat gewoon. kleding achter slot en grendel maar rond neuzen in je huis mag wel hoor. zo los je t probleem echt niet op. is ze helemaal van de zotte door in andermans huis rond te snuffelen en spullen te jatten.

kortom: smoeder oprotten met dat geneus en gejat en man moet ballen krijgen :)

19. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Dit dus. Ik zou het gewoon mee terug geven. Of voordat je het verkoopt zeggen: Wil je het terug? Heb het niet kunnen gebruiken. Anders verkoop ik het.

En natuurlijk duidelijk maken dat jullie niet zitten te wachten op nieuwe kleertjes omdat jullie genoeg hebben/ze liever zelf kopen.

Daarnaast snap ik niet wat je schoonmoeder bij jullie in huis doet, als ze niet gewoon op visite is? Poetsen, op zolder rondlopen? :(;)
    Zou er snel een eind aan maken.

20. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    @Booey: we hebben helaas een open zolder...

@ZG: proest!! Het familie diner??!!! hahaha! Ja, ze kan er niks nuttigs op zeggen op zo'n confrontatie maar hoop dat ze zich zo beschaamd voelt dat ze het niet snel weer zal doen. Dan heb ik iig duidelijk gemaakt dat ik het niet op prijs stel, misschien haar zoon wel, maar ik niet.

@juli2009: o dat heb ik ook besproken met mn man: dat hem het misschien weinig uitmaakt, maar dat het mij dusdanig stress oplevert dat we hier iets mee moeten, dat ik het erg op prijs zou stellen als hij op zn vrije dag met zn moeder in huis wel grenzen stelt dat ze niet meer alleen boven komt.

Deel Deze Pagina