spugen of projectiel braken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door bloempje29, 8 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloempje29

bloempje29 Fanatiek lid

28 sep 2008
    1.632
    0
    0
    Beste vk,

een vraagje: ik heb een dochter van nu 5 weken, ze begint steeds vaker hele flessen voeding eruit te gooien, meestal als ze net bij de laatste 10 cc van de fles is.

Normaal dronk ze een fles van 90 cc + 3 gewoon op, maar nu spuugt ze (bijna de hele fles) weer uit.
    Ik geef dan meestal na een half uurtje wel een flesje van 60 cc + 2 zodat ze voldoende voeding binnen krijgt, dit gaat goed, dit komt er niet meer uit.

Ze heeft gisteravond de 23 uur voeding,was 120 + 4 maar er maar 90 van gedronken en toen alles eruitgegooid, daarna flesje 60 ging goed,
    de nachtvoeding 90 + 3 ging goed,
    ochtendvoeding 90 + 3 deel eruit, toen weer 60 ging goed, vanochtend 11 uur voeding, 120 + 4, weer eruit, half uur erna fles 60 + 2 gegeven en gaat goed, ligt nu weer lekker te slapen.

Vraag: wat kan dit zijn? is dit normaal bij baby's van 5 weken? ze is niet suf, of huilerig en heeft ook geen koorts, ze huilt niet tijdens of na het spugen, ze spuugt geen halve meter ver, maar het komt wel in hele golven eruit.

Ik hoop dat jullie een antwoord hebben.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi bloempje,

Je mag deze vraag stellen bij de kraamverzorgster of lactatiedeskundige die hebben hier meer verstand van!

Imke

Deel Deze Pagina