schoonmoeder-klaagmuur

Discussie in 'De lounge' gestart door Troetelbeer90, 11 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hey meiden,

Open dit topic om even flink van me af te zetten hoe geïrriteerd ik me voel! En wellicht om tips te ontvangen hoe hier mee om te gaan. Ook al is alles al geprobeerd en gaat het inmiddels van kwaad tot erger!

Sinds 8 maanden hebben wij ons eigen huisje. Eerder woonden we halfuurtje fietsen bij mijn schoonmoeder vandaan, zij beschikt alleen maar over een fiets. Dus we zagen elkaar niet supervaak en dat beviel ook wel. Zo kwamen we af en toe in het weekend of 's avonds langs ( vriend+ ik) en als ze hulp nodig had kon ze altijd bellen. Zo resulteerde het ook in dat ze mij belde als er een probleem was ( ik was vaker thuis en kon dus beter helpen) i.p.v. mijn vriend terwijl hij aan het werk was.

Voor de verhuizing volgde ik ook nog een opleiding, dus maakte lange dagen. Met deze opleiding ben ik onverwachts gestopt vlak voor de koop van ons huis, sindsdien fulltime huisvrouw om even te ontdekken hoe & wat ( + het was een makkelijke bijkomstigheid met de verbouwing en aannemers etc. ). Nu ben ik toekomstige huismama to be..

Maargoed, schoonmoeder lag sinds begin dit jaar in scheiding en kreeg een huurflatje toegewezen. Dit heeft ze moeten aannemen en op dat moment was het nog niet zo'n probleem. Haar huis is nu 5 min. lopen van ons huis af. Sinds dat we hier aan het verbouwen waren fietste ze al elke dag langs om even te kijken. Ze stond regelmatig aan de deur te klepperen en te bellen en als we niet opendeden belde ze mobiel. Toen zagen we hier nog niet veel kwaad in; wellicht wilde ze helpen met het verbouwen en verhuizen etc.

Toen de verbouwing achter de rug was, kwam ze regelmatig langs. Af en toe irriteerde ik me en dat ging van kwaad tot erger. Omdat ze op 3 vaste dagen in de week komt ( dit hebben we nooit afgesproken) en op dezelfde tijden. Ze trekt zich er niks van aan als je zegt druk te zijn, ziek te zijn oid. Ze bleeft gewoon aan de deur bellen, klepperen en anders mobiel bellen : Jaaaa hallo ik sta aan de deur en je doet niet open. ( ook als ik niet thuis was etc. ).

Hier heeft mijn vriend een keer wat van gezegd, want ze belde echt 10 keer aan, klepperde tig keer met de brievenbus en liep door de brievenbus te roepen. En als dit niet werkte belde ze mobiel. Nou hier is ze toen mee gestopt na veelvuldig aandringen van ons. Ze belde in het vervolg twee keer aan en was ik niet thuis of deed niet open dan ging ze weer weg.
    Maar ze bleef achter me aankomen. Fietste ik naar de stad, ging ze meefietsen, fietste ik naar de winkel fietst ze mee. Heb ik boodschappen gehaald, loopt ze mee naar binnen. Loop hier in het winkelcentrum, loopt ze met me mee naar huis etc.

Laatste tijd ga ik me dus echt opfokken omdat ze elke maandag, woensdag, en vrijdagochtend tussen 11 en 12 ( meestal stipt om 12 of half 1; etenstijd dus) aan de deur staat. Nou als je iemand om de dag ziet en telkens dezelfde verhalen aanhoort ga je je irriteren. Ik ben best wel op mezelf, heb ook mijn leventje en ben vaak bezig of even aan het relaxen. Als zij binnenkomt heb ik het gevoel dat dat niet meer kan. Plus als ze langskomt blijft ze rustig 2 a 3 uur zitten ongeacht of ik zeg druk te zijn of ziek te zijn.

Nu ik zwanger ben ga ik me uiteraard door hormoontjes wellicht wat meer irriteren.

Vervolg in volgende post.

2. natjes

natjes Niet meer actief

3. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    Ik zou gek worden :$
    Ons verhaal lijkt trouwens ook erg op elkaar, wij woonden ook eerst verder van mijn schoonmoeder vandaan en nu sinds een jaar wonen wij ook dichterbij en is het 5 min fietsen, ik ben ook vaak thuis.
    Mijn schoonmoeder komt vaak 1x in de week langs en dan heb ik vaak al zoiets van pppff. als ik dan een dagje lekker in mijn pyama zit of niet heb opgeruimd dan heb ik steeds het gevoel van ow straks staat ze weer voor de deur!
    Straks als de kleine er is zal ze ook vaker langskomen en ik denk dat ik daar echt geen zin in heb! Je hebt toch je eigen leven.

hier staat ze gelijk voor de ramen, dus kan dan moeilijk net doen of ik er niet ben helaas ;)

maar om even terug te komen op jou verhaal, ik zou haar gewoon vertellen dat je haar heel aardig vind maar dat ze niet zo vaak kan langskomen!

4. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    jeetje wat irritant! zou er echt heel duidelijk wat van zeggen... lijkt mij vreselijk... hoe zal dat wel niet gaan als jullie kindje is geboren?

5. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    pfffff vreselijk....
    Moet je nagaan hoe het zou zijn als de kleine er straks is :S
    Denk toch echt dat jij en je vriend er met haar een goed gesprek over zouden moeten hebben.
    Want anders ga je je er alleen maar aan irriteren en straks escaleert het een keer.

6. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    We hebben echt al op verschillende manieren geprobeerd uit te leggen dat ze teveel langskomt. Meestal gaat dat via mijn vriend omdat ik enorm bot kan reageren en dat wil ik niet. Plus als ik me irriteer richt ik me eerst tot mn vriend zodat ik wellicht geen vuurtje stook terwijl er misschien geen reden is tot irritatie.

Zij vindt dit enorm vervelend, als er iets zou zijn moet ik maar zelf er wat van zeggen. Ja zo ben ik niet, wij bespreken gewoon alles eerst. Ze loopt altijd enorm op me te vitten als ik iets zeg ben ik een kreng en vind ze het niet gek dat ik weinig om handen heb.

Mijn moeder; kan ze het goed mee vinden en ze vind het enorm leuk als mijn moeder hier is. Mijn moeder woont 80 km verderop en komt dus een keer in de zoveel tijd langs. Als mijn schoonmoeder weet dat ze langskomt, zorgt ze dat ze ook op de stoep staat. om er 'bij' te zijn. Zo moest ik gewoon gaan liegen en verzwijgen dat mijn moeder kwam om laatst even met zijn twee naar de stad te kunnen ZONDER haar in de buurt. En hebben we nog geluk gehad dat ze ons niet zag fietsen/weggaan want dan was ze nog komen bemoeien!

Naar buiten gaan: Schoonmoeder is iemand die elke ochtend vroeg opstaat, dan om 10 uur met de hond gaat wandelen. Altijd echt een bezig bijtje in huis etc. Dit is echter pas sinds ze haar flatje heeft. Daarvoor was het een zwijnenstal en maakte ze niks schoon in huis. Ze was/is huisvrouw en zat toen hele dagen thuis. Mijn vriend vermoed dat ze denkt dat ik nu ook zo ben: niks doe en hele dagen op mijn kont zit. Daarom komt ze zoveel langs denkt hij.

Ze heeft ook al duizend keer deze opmerking gemaakt: Koud he buiten, of vies weer he buiten of mooi weer he buiten of noem maar op.
    En als ik dan zei dat ik het met haar eens was.. Kreeg ik de opmerking van : HOE WEET JIJ DAT NOU JE BENT NOG NIET BUITEN GEWEEST.
    Waarop ik verontwaardigd zei: Nou sorry hoor, maar ik sta elke ochtend om voor 7 uur op ( samen met mijn vriend). En dan laat ik zodra hij weggaat de hond uit. Dus vaak sta ik om kwart over 7 of soms om half 7 al met de hond buiten. En dat weet ze DONDERDSGOED.. Maar ze presteert het elke keer weer zo'n opmerking te maken!!

Nu irriteer ik me vast aan heel veel.. Maargoed we hebben haar dus al een paar keer benadert om uit te leggen dat ze teveel langskomt. Dat begrijpt ze dan een week. Een week lang was ze vorige keer gepikeerd en kwam ze niet langs. Toen vriend belde deed ze vreselijk gereserveerd ook naar mij toe zegmaar.. Terwijl we haar uitnodigden om naar de echo te komen kijken.

Daarna was alles weer 'koek en ei' en kwam ze weer op de vaste dagen langs. En daarna klaagde ze dat ze mn vriend nooit zag. Nee gek he. Als je ma-woe-vrijdag langskomt heb ik in ieder geval al geen zin om daar tussendoor savonds nog eens bij haar langs te gaan. Dan heb ik haar de vorige dag gezien en de volgende dag zie ik haar weer..

Vorige week ben ik zo uit mijn slof geschoten, weliswaar nog op een nette manier heb ik toen gezegd dat ze teveel langskwam, mijn vriend zei dat ze lijkt op haar moeder (oma). want die doet ook zo!
    En dat ze eens op moest houden met die structuur omdat ze niet in het leger zit en ik ook niet. Ze moest gewoon eens spontaan langskomen en toen zei ze dat ze het begreep. De vrijdag erop stond ze niet aan de deur.. Maar de maandag weer wel, de woensdag, de donderdag nu en wellicht morgen weer.. Ik doe gewoon niet meer open!! Echt niet!!

7. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Mijn schoonmoeder komt trouwens ook best wel vaak langs... pfff en altijd als mijn vriend en ik lekker zaterdag of zondag samen thuis zijn belt mijn schoonvader of mijn schoonmoeder op of hij hun even ergens mee kan helpen... En mijn vriend kan geen NEE zeggen :(

8. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant

Ohh Faith, kunnen we onze schoonmoeders niet samen in een huisje ver weg op een van de waddeneilanden dumpen ofzo?

Ik begrijp zooo goed wat je zegt.. Ik heb dat idd ook, zit ik een keer te relaxen staat zij weer aan de deur! Ik heb voor luxaflex, die ik graag open doe overdag vanwege de lichtinval. We hebben een soort voorkamer (nisje) daar staat de pc en de kattenspeelplek is daar ook zegmaar. De katten kijken enorm graag naar buiten..Maar omdat mijn schoonmoeder dus elke keer voor de ramen staat heb ik nu standaard de luxaflex dicht, tegen een uur of half 5 gaan ze open want dan komt mn vriend bijna thuis.. Als ik ze eerder open doe, staat ze op het raam te beuken en te kloppen.. En als ze me ziet en ik niet open doe komt ze binnen ( ze heeft een sleutel.. )

Nou echt die sleutel duw ik als ze zo doorgaat in haar neus ofzo zodat ze er niet meer bij kan!!!

9. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    pfff wat een rotsituatie voor je meid :(

10. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    haha je zou spontaan weer gaan verhuizen! ver weg van je schoonmoeder, misschien kan ze wel vrijwillergerswerk gaan doen ofzo heeft ze iets te doen, en valt ze jou ook niet zo lastig!

Jah ik zei vanmorgen nog tegen me vriend ow hoop echt niet dat je moeder vandaag langskomt voel me niet lekker en dan ga ik me nog meer ergeren aan haar, hij zegt ja moet je de gordijnen dichthouden! Ja ik ga heel de dag in het donker zitten :( en hier zou ze gewoon achterom lopen om te kijken of ik er ben!

11. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Denk dat je toch echt duidelijker en dan misschien maar wat onvriendelijker moet zijn.
    Zeg dat ze haar met haar eigen leven moet bemoeien een hobby moet gaan zoeken en jou lekker met rust laat omdat je genoeg te doen hebt!!
    Ik kan zelf heel lang vriendelijk blijven en dingen uitleggen maar als mijn schoonmoeder dat zou doen had ik na een week al gezegd wat doe je??
    Dan ben ik maar bot, een kreng enz maar ik laat mijn leven niet beinvloeden en leiden door een ander.
    Kom voor jezelf op en misschien dit keer niet je vriend het woord laten doen maar doe het zelf.
    Dat scheelt misschien ook veel het is toch zijn moeder dus hij zal toch voorzichtiger zijn wat ook logisch is.

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

gat graven en dumpen;)

nee heel erg irritant. wij zijn hierom verhuis naar een dorp 20 km verderop lekker rustig zo hahahaha

13. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    TS , wat erg!!!!!!!!!!!!!!
    dat zou voor mij echt een reden zijn om te gaan verhuizen.....

vreselijk zeg!

14. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    tsja, als het echt zo erg wordt zou ik verhuizen ook in overweging nemen... (of er in ieder geval mee dreigen ;))

15. Giltje

Giltje Niet meer actief

Ik zou ook echt helemaal gek worden, ik kan dan ook zo lekker bot zijn, en als ik ergens schijtziek van word dan laat ik dat ook zeer op een botte manier weten als het niet op een normale manier kan en het intereseert me dan ook echt niet wat zij op dat moment er van vind =3

16. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    OMG :$:$:$

Wat zegt je vriend hiervan?? Sterkte hoor, verschrikkelijk wat een 'plakmens'!

17. adi

adi Niet meer actief

Oh meid....

Ik heb een totaal andere relatie met mijn sm, en vaak kan me sommige verhalen helemaal niet voorstel;len, maar als ik jouw verhaal lees begint het gewoon te jeuken, ik zou echt GEK worden!

Ik ben bang dat het straks helemaal erger wordt als je kindje er is. Het klinkt alsof ze zich doodverveelt en jullie als een vaste dag-invulling ziet. Kun je haar niet overtuigen om een leuke hobby te vinden? Zorgen dat ze 'verslaafd' raakt aan bingo, internet oid? ;) (klinkt gemeen eigenlijk ;))

En als het echt niet doordringt zou ik gewoon stug een tijd lang niet opendoen en de tel niet opnemen. Dan MOET het een keer doordringen, ze is heus niet dom.

18. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Sorry voor de spelfoutjes meiden haha, wilde zo snel mogelijk de irritatie uit mn lijf!!

Maar nu ik niet open doe heb je best kans dat ze in de telefoon hangt met mijn vriend. ( die is een stukje omhoog gegaan op zijn werk waardoor hij nu veel moet organiseren en iemand onder zich heeft die veel sturing nodig heeft.. Dan kan hij dus niet gaan staan bellen met zijn moeder die de angst heeft dat we boos zijn etc. Ik merkte al aan het geklepper (dat heeft ze 4 mnd niet meer gedaan) dat ze zoiets had van DOE NOU EENS OPEN..

ohh ik ga even verder met klagen haha:D

- Toen ze wist dat we zwanger waren:
    Zei ze in het begin constant dingen als: Ja ik ga niet teveel geld geven of kadootjes. Want dan wordt jouw moeder jaloers omdat ze niet zoveel heeft als ik. Schoonmoeder heeft best wel geld apart staan en ook in huis zegmaar. Vanwege de verkoop en de scheiding etc.
    Mijn moeder is bezig met verhuizen naar hier in de buurt en heeft 3 jaar geleden ook een scheiding gehad maar is hierdoor veel geld verloren. Dus die heeft het vast wat krapper dan sm, maar daar heeft ze helemaal geen weet van.
    - We hebben voor de kleine en som geld gehad van sm die heeeel goed uitkwam voor de kinderkamer etc. Maar toen stond ze er dus op dat ik dit NIET tegen mijn moeder mocht zeggen. Ja dat heb ik dus wel gedaan want 4 maanden geleden had mijn moeder wat geld nodig. Wij hebben haar dat niet kunnen lenen omdat we zelf ook wat dingen hadden en het spaargeld bijna op 0 stond.

Stel je voor ik had niks gezegd: Maar wel met een prille zwangerschap kunnen gaan shoppen. En ineens een babykamer hebben staan vers uit de winkel ofzo. Ja hoe voelt mijn moeder zich dan?? Dus ik heb het eerlijk gezegd. Want mijn moeder was dus al aan het proberen om zoveel mogelijk geld vrij te maken om dingetjes voor de baby te kopen.

- Wij geven moeder en sm af en toe wat te eten mee. Dingen uit de diepvries of als we de kasten opruimen. Sm maakt dus al 10 keer de opmerking als ik mopper dat we een beetje weinig boodschappen hebben: Ja dat komt omdat als jouw moeder hier is ze al jullie kasten leegvreet. Daarom is ze ook zo dik..

Ja mijn moeder is wat voller en ze is niet zo'n anorexia eter als sm.. Dus moet je dan zulke dingen zeggen??
    Mijn moeder mag hier gewoon iets te eten pakken als ze honger heeft. Als ze iets opmaakt zegt ze het, dan kan ik nieuw halen. Maar ik hoef niet de hele dag bediende te spelen dan. Mijn moeder komt niet zomaar een uurtje op visite, die is er een hele dag. Na 2 kopjes koffie, mag ze zelf pakken van mij.
    Ja sm mag dat nooit, want dat is zo'n neuzert. Als ze dan iets ziet liggen wat er bv. al een tijdje ligt pakt ze het uit de kast en wil ze het meenemen 'omdat wij het volgens haar toch nog opeten'. Of als het niet netjes is, gaat ze het opruimen 'want ik ben lui en zit op mijn kont'.

Net zo'n principe heb ik met de bevalling. Ik wil graag thuis bevallen. Mijn moeder ( of ze dan al wel of niet in de buurt woont) wil ik hier thuis hebben rond de tijd dat het begint. Vriend en vk en kraamhulp mogen erbij zijn. En mijn mama in eerste instantie beneden. Wil ik dan mijn moeder, is ze er. Is de kleine geboren en gaan wij effe douchen of noem maar wat, kan mijn moeder iets te eten of te drinken voor ons maken oid. Dan hoeft mijn vriend niet de hele tijd weg, is mijn moeder er voor de dieren en voor de kleine en ons.

Sm heb ik dit nog niet vertelt.. Zij hoeft pas de volgende dag te komen ofzo. Maar ik weet nu al: ze gaat zich gepikeerd voelen!

Dat was het weer even.. Krijg er honger van hahaha

19. Gonca

Gonca Bekend lid

27 okt 2009
    743
    0
    0
    Maar ze bleef achter me aankomen. Fietste ik naar de stad, ging ze meefietsen, fietste ik naar de winkel fietst ze mee. Heb ik boodschappen gehaald, loopt ze mee naar binnen. Loop hier in het winkelcentrum, loopt ze met me mee naar huis etc.

:$Poehhhh.... ik zou volgenss mij gek worden, jeetje.
    Echt een Vieze plakband zeg, ieuwww

20. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    als ik dit verhaal hoor gaan de haren recht overeind staan... wat denkt ze wel niet?
    Tuurlijk wil jij dat je eigen moeder er is als je gaat bevallen, volgens mij wil niemand haar schoonmoeder erbij...

Deel Deze Pagina