schoonmoeder-klaagmuur

Discussion in 'De lounge' started by Troetelbeer90, Nov 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    2,756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Genoeg meelezers, haha wat een sensatie he dit verhaal;)

2. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

Dec 19, 2009
    2,089
    0
    0
    Als ik jou was zou ik het bespreekbaar maken, en ook de daad bij het woord voegen.
    Het moet leuk blijven voor iedereen.

En als je schoonmoeder nou helemaal alleen zou zijn, zou ik kunnen begrijpen dat ze zich alleen voelt en dat misschien op deze hele verkeerde manier uit. Maar ze heeft een vriend las ik.

Hoe naief kan je zijn dan? Als jij echt midden in haar gezicht zegt dat je behoefte hebt een ruimte en rust. En zij door blijft gaan met het terugvallen n haar oude patroon.

Probeer met het gesprek een situatie te creeëren die leuk is voor jullie allemaal.

3. sweetbel

sweetbel VIP lid

Jan 27, 2010
    5,519
    0
    0
    Meid, wat verschrikkelijk! En al die onaardige dingen die ze zegt, vooral over je moeder. Ik zou helemaal ontploffen als sm zoiets zou zeggen over mijn moeder.. Ik zou echt goed met haar gaan praten, en als het niet aankomt, dan maar niet zo aardig, dat is ze zelf ook niet! Succes.

4. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

Dec 19, 2009
    2,089
    0
    0
    Nou idd Stephanie, laat ik daar maar niet over beginnen.
    Maar ik in jouw schoenen zou hebben gestaan, had ze niet meer aan de keukentafel gezeten en haar spullen ook niet meer boven.

5. Troetelbeer90

Oct 11, 2010
    2,756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Haha beingmommy was niet toepasselijk voor het verhaal..

Maar sm doet rommelmarkten. En ik verkoop via mp.

Dus wat boven staat is van mij.. Maar spullen waar ik niks aan heb zet ik meestal apart in een doosje voor haar.. Dus vandaar 'haar spulletjes'. Maar er is nu niet veel meer van over hoor;)

Zoals ik eerder al zei; die spulletjes zijn nu voor iemand die ze overkoopt via marktplaats. Iemand die het niet zo breed heeft ofzo, heb die dozen voor een paar euro op mp gezet.
    Laatst hadden we namelijk gezamenlijk een partij dozen overgenomen en toen heeft zij serieus 19 van de 20 meegenomen. Mij laten zitten met de troep en geen dankjewel dat wij het waren gaan halen met de auto etc. Dus nu is alles wat ik heb. Of gratis af te halen, of voor mijn moeder of andere familie, of ik verkoop het, of ik gooi het weg. Maar ZIJ krijgt niks meer!! hahaha

6. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

Aug 9, 2006
    803
    0
    0
    Een goed gesprek klinkt inderdaad niet overbodig.
    En vriendschap werkt 2-zijdig. Maar je bent niet de enige die daar last van heeft. Alleen heeft mijn man zijn eigen moeder hardhandig aangepakt. Is absoluut niet leuk om te doen.
    Begrijp moeders en schoonmoeders absoluut. Maar mijn schoonmoeder stond er ineens iedere dag. En dan tijdens het avondeten. Ze kwam bijv. ook zelf binnen terwijl wij onder de douche stonden. En ze had dan daarvoor al gebeld en aangebeld. En toch binnenkomen. hmmmm.
    Alles behalve fijn. We moesten echt grenzen aangeven. Helaas.
    Ben het met de oma van hier helemaal eens. En ik snap absoluut hoe ze denken. Alleen bepaalde dingen zou ik zelfs niet eens bij mijn eigen moeder doen wat mijn schoonmoeder wel bij ons deed. Is een stuk privacy en zeker fatsoen. Respect van 2 kanten. Dan werkt het prima!

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Tja, je zegt steeds dat je niet over je heen laat lopen, maar als je het pikt dat je sm 3 keer in de week een paar uur binnen zit, en steeds mee gaat naar de stad en zo vind ik dat wel een beetje. Bij mij gebeurd dat niet, maar ik zeg ook gewoon, ik WIL dat niet. En ik zou dus echt de deur niet open doen.
    De vriendin van mijn schoonvader is ook zo'n freak, maar ze is gestopt met proberen, en moest ook haar huissleutel inleveren van mijn man.

8. Troetelbeer90

Oct 11, 2010
    2,756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Foxter;

Ik heb het verhaal niet geplaatst om mijn al dan wel of niet bewaakte grenzen ter discussie te stellen.

Ik vind het zeer fijn en stel het echt op prijs dat een ieder meedenkt maar met: Je laat over je heen lopen. Ben ik hoe dan ook niet geholpen. Zoals bij mijn eerste post al aangegeven wilde ik bovenal mijn verhaal kwijt en zouden daarnaast tips over de situatie geen enkel probleem zijn.

Als je reageert op een situatie die iemand vertelt, kun je verwachten dat de topicstarter (ik dus in dit geval) hierop reageert omdat het eventueel verkeerd geïnterpreteerd wordt of omdat er nog een toevoeging nodig is.

Hoe en waar het aan ligt bij mijn schoonmoeder weet ik niet, maar ik zou haar niet direct vergelijken met een 'freak' die iets probeert zoals jij het zegt. Ik weet niet zozeer wat haar bedoelingen zijn en daarom fok ik me ook op. Ik snap haar niet..

Wij hebben al enkele keren onze grenzen aangegeven en dan gaat het even goed ( komt ze 1 keer in de week of 2 weken) en daarna begint ze weer. Nu hebben we besloten dat als ze deze week weer 2 keer op die dagen aan de deur stond, we zouden gaan praten. Omdat mijn vriend lange dagen maakt is het er nog niet van gekomen en gaat dat pas van het weekend zijn. Ondertussen doe ik de deur niet open, maar het irriteert me nog wel! Alleen denk ik niet dat het nut heeft om de deur open te doen en dan boos tekeer te gaan.. Omdat ik me dan opvreet dat ik weer zo boos werd. Daarom doe ik de deur helemaal niet open.

Reden dat ik keren in het verleden de deur opendeed of ze naar binnen kwam.. Was omdat het maandag was en MVM dan ook komt ( dit heb ik nu opgelost door de flessen buiten te zetten sinds 2 weken.. omdat ieder het nu ook mag weten, eerder wilde ik dit niet..) En ik evt. andere mensen verwachten.. Dus dan doe ik de deur open en blijkt zij het te zijn.. Dat kan ik niet vooraf zien.. Meestal laat ik wel merken dat ze niet welkom is maar het doet haar weinig.

Misschien dat ik iemand die veel meegemaakt heeft niet wil afkatten voor de voordeur.. Misschien ben ik daar een papzak in en laat ik dan weinig van me weten.. Zou kunnen.. Misschien is het tijd dat ik daar overheen stap. Maar dat heeft niks te maken met dat ik mijn grenzen niet bewaak, vind ik zelf.
    Wellicht ben ik te 'lief' in dat opzicht, maar kan iemand die 'iets' meegemaakt heeft ook best een scherpe tong hebben als ze te ver gaat.. Dat is ook iets wat ik wil met het gesprek:

Op een normale, maar toch duidelijke en wellicht felle manier laten merken dat ik dit niet langer pik. Maar dat ik er nog niet eerder flink fel wat van gezegd heb, is omdat ik dat wil doen in bijzijn van manlief. Maar als ze tever gaat ( zoals vorige week) dan doe ik dat wel.

Maarja ik heb gewoon het idee dat ze iemand is die wel 'hoort' maar niet echt luistert naar wat je zegt..

Over die huissleutel, tja ik weet niet wat mn vriend ervan vindt. Ze heeft er opzich nog geen misbruik van gemaakt, maar ik heb wel dat gevoel van als ze voor de deur staat zou ze binnen kunnen komen en dat is niet fijn. Ik ben natuurlijk niet altijd thuis als ze aanbelt dusja wat doet ze als ik er niet ben..

Share This Page