eetschema baby 5 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ladyw, 27 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    ons zoontje is nu 5 maanden en eet al volop groente en fruit.
    het schema is ongeveer:
    7:30 fles 180cc
    9:30 fruit (zelf gemaakt. bijv 1 banaan en 1 peer, soms eet hij dit bijna helemaal op)
    11:30 fles 180cc
    15:00 fles 180cc
    18:00 groente (zo'n klein bakje van 6x6 cm ongeveer gevuld)
    20:00 fles 180cc
    soms voor wij naar bed gaan ook nog een fles.
    Nou zie ik op veel sites dat de kinderen 's ochtends en 's avonds een papfles mogen omdat dat meer vult. Maar dat lust hij dus niet.

Nu mijn vraag. is dit een goed schema voor deze leeftijd of hoe deden jullie dat?

2. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ons schema is niet veel anders, behalve dat wij nog maar net begonnen zijn met fruit/groente en onze kleine het helemaal niets vindt. Dus eigenlijk krijgt hij alleen maar 4 gewone flessen. Papflessen wil ik nog niet aan beginnen, omdat hij het super doet!

3. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Ja dat is per baby natuurlijk verschillend. Ons ventje was echt niet meer tevreden met alleen flessen. Hij weigerde de flessen soms ook helemaal. Maar als ik hem om 8 uur 'savonds na de fles op bed leg, komt hij regelmatig 's nachts voor een fles. Hij is helemaal niet dik, zit keurig op de gemiddelde lijn. Dus dan die late avondfles maar blijven geven zeker?

4. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook nog niet zo lang bezig met groente/fruit, dus nog niet zo veel.
    Tussen 7 en 8 eerste fles, 190 cc + 6
    Tussen 10 en half 11 fruit. Nog maar een heel klein beetje omdat hij nog niets kent (gepureerd)
    Om 11 fles van 210 + 7
    Tussen 2 en half 3 groente. 1/4 tot half bakje van Avent (weet niet precies hoeveel dat is. Ik maak alles vers en gries het dan in in bakjesvoor ijsblokjes)
    Om 3 uur fles van 190 + 6
    Om half 7, 7 uur laatste fles van 210 + 7

5. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Als ze eraan toe zijn, zou ik ook absoluut met groente en fruit beginnen. Je ziet zelf het beste wat je kindje nodig hebt vind ik!

Wij geven af en toe ook nog wel eens een "kleine" avondfles (120/4 ipv 180/6). Dat ligt bij ons aan hoe de dag verloopt en waar hij behoeft aan heeft, maar meestal slaapt hij gewoon van 8 tot 7 uur.

Je kan wel een papfles geven volgens mij, maar ik zelf geef liever een vijfde fles!

6. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Ik maak ook alles vers;) gaat erg makkelijk in de vriezer. ik heb qua groenten nu broccoli,sperziebonen,bloemkool,wortel,courgette en pompoen gegeven. alleen bloemkool en courgette vindt echt niets.
    Ik zie trouwens dat onze kindjes precies even oud zijn;) 18 september dus geboren?;)

Deel Deze Pagina