Ik zou het lekker laten. Als ze het kunnen missen en ze willen dit graag kopen, zie ik het probleem niet. Wat betreft je 'angst' dat je kleintje straks meer naar deze opa en oma trekt ivm cadeaus. Het kan maar dat hoeft niet per se. Mijn man had ook grootouders die behoorlijk geld hadden. Maar mijn man voelde zich daar nooit op zijn gemak of geliefd. Dus wilde hij altijd naar zijn andere grootouders (die waren niet vermogend)
Ik zou juist bij opa en oma met poen alleen het cadeautje aanpakken, een glimlach geven en flink gaan spelen (en verder geen aandacht aan hen besteden) en bij de andere opa & oma een daadwerkelijk gesprek voeren
Nou zeg wat onaardig! Lekker stimulerend voor de band met je schoonmoeder terwijl zij zo haar best doet. Nee dit vind ik echt te ver gaan. Je kunt toch gewoon eerlijk tegen elkaar zijn? Vertel gewoon de waarheid. Dat je het heel erg waardeert maar dat je het zoveel geld vind en dat je daar soms moeite mee hebt. Misschien kunnen jullie een keer samen gaan winkelen en dan ziet zij waar jij goedkopere kleding koopt en jij kan in een duurdere winkel eens wat uitzoeken wat je normaal nooit zou (kunnen) kopen. Het is toch juist leuk dat ze zo betrokken is?
Ik zou er ook blij mee zijn, al snap ik je wel hoor! Mijn schoonmoeder betaald voor haar ene kleindochter vanalles en die krijgt ook heel vaak iets, evenals de ouders ervan (broer van mijn man) terwijl mijn zoontje zelfs negeert wordt als we haar op verjaardagen tegenkomen. En waarom? Omdat mijn man zijn vader (haar ex) nog af en toe ziet. Dat kan ze niet hebben dus zijn wij dood voor haar en ons zoontje ook. Dan heb ik veel liever jouw situatie Al zijn mijn ouders wel helemaal geweldig met m'n zoontje hoor
hier ook een oma die erg veel koopt. ze komt met leuke dingen thuis, merk maar ook nonmerk en heb zoiets als ze er gelukkig van wordt prima. maar kan ook tegen der zeggen als t teveel is
hier nog een oma die de kindjes erg verwent. tv met 3e verjaardag (en dan dus een platte lcd) tablet met 4e verjaardag. winterjas 179 euro tussendoor. lellikelly schoenen 100 euro en ga maar door. auto bed 900 euro voor mijn zoontje voor zijn verjaardag zo nu en dan koopt ze schoenen en in haar ogen goedkope jas a 50 euro. zoontje heeft nu ook een trapauto van 140 euro van cars. zo zonde want hij doet er niks mee. ligt nu te verstoffen op zolder. wil het verkopen voor in zijn spaarpot zodat hij wat nuttigs kan kopen maar ze geven er niet meer dan 20 euro voor. heb besloten hem te bewaren voor toekomstige neefjes en nichtjes als ze hier komen spelen erg lief en overbodig. ze kunnen het missen dat dan weer wel en kan er wel wat van zeggen maar dan zullen ze niet minder gaan kopen
Wat is dat toch met die schoonmoeders? Ze kunnen ook nooit goed doen he.. Teveel aandacht, te weinig aandacht, te veel uitgeven aan enig kleinkind, ene kleinkind krijgt meer als de ander, oma geeft een snoepje teveel Er is altijd wel wat te zeiken! Sorry hoor maar aan wie ligt dit nou eigelijk echt? Aan de schoonmoeder of aan de schoondochter? HET IS GEWOON NOOIT GOED Het lijkt wel helemaal hip tegenwoordig om je schoonmoeder onderuit te halen.
het is trouwens niet zo dat ze de verwenoma liever vinden dan mijn moeder. in tegen deel. ze zijn graag bij mijn moeder die ze verwent met paar sokken en een snoepje dan bij de oma met de dure kados
Daar hoe je je niet zo druk om te maken denk ik hoor. Hier krijgen de jongens altijd dure dingen van mijn schoonouders en mijn vader maar minder dure dingen van de ouders van hun moeder en mijn moeder. Maakt hun niks uit, ze houden van allemaal even veel...!!
Ja ik ken het en heb me er jaren aan geërgerd, omdat ik het ook niet nodig vond om zulke dure kleding te kopen voor onze kinderen. Maar dan meer om het feit dat ze er zo uitgegroeid zijn. En dan was ik weer zo zuinig met de kleren dat ik ze bijna niet aan durfde te doen Op een gegeven moment hebben we haar erop aangesproken (mede omdat ze elke week met iets aan kwam) en een compromis gesloten. 2 x per jaar gaan we met zijn allen de stad in en krijgen de kinderen nieuwe jassen en schoenen van haar. (de kinderen zijn nu op een leeftijd dat ze het zelf uitzoeken). Wij geven duidelijk aan of er kleding nodig is en zo ja wat, daardoor wordt er in ieder geval dingen aangevuld die ook echt nodig zijn. Maar met verjaardagen en sinterklaas/kerst heeft ze de vrije hand, maar dan wel 1 cadeau (de eerste 2 keer met sint is ze helemaal los geslagen waardoor de hoeveelheid zo overweldigend was voor onze zoon dat hij vroeg of wij konden vragen of sinterklaas aub het weer mee wilde nemen.) Nu gaat het goed en genieten we allemaal van de cadeau's
Heb niet alles gelezen. Wat je kan vragen aan je schoonouders, als ze graag het geld aan je zoontje uit willen geven, of ze het niet op een spaarrekening willen zetten voor later. Het leven is al duur genoeg en wordt in de toekomst niet goedkoper. Zo kunnen hun hun geld aan hun kleinkind besteden en hoef jij je niet te irriteren aan de dure kleding en cadeautjes.
Meid laat ze lekker! Hier ook aan de ene kant een 'rijke' oma die juist met de dure kleertjes komt etc ( niet te vaak gelukkig,en ik mag altijd mee om mijn mening/smaak te geven ) maken er altijd een leuke ochtend in de stad van samen met mijn zoon. De ander oma verwend hem ook maar dan meer met de 'kleine' dingetjes. En weet je; hij is stapel dol op beide! Elke oma heeft z'n charme.. Ik heb liever dat ze hem bij leven verwennen op zijn tijd, als dat ze er straks niet meer zijn en het met koude hand gegeven wordt. En ach zijn oma's niet om een beetje te verwennen?
Ik vond dit echt niets om je zo druk over te maken. Moeten ze het geld dan opsparen tot ze er niet meer zijn zodat ze er zelf niet van kunnen genieten om het uit te geven? Laat ze hun kleinkind toch verwennen. Ze trekken niemand voor, beschadigen er niemand mee, en als het leuke kleren zijn kun je in mijn ogen wel wat dankbaarder zijn.... Ze vragen er toch niets voor terug? Ze willen gewoon genieten van het geld waar ze waarschijnlijk hard voor hebben gewerkt.
Ik zou het voor je zoon alleen maar fijn vinden dat oma graag wat voor hem meeneemt. Dat het wat duurder is, tsja lijkt me niet zo'n probleem. Als het jullie smaak niet is kun je eventueel voorstellen om samen te gaan shoppen. Wat me wel irriteert is het feit dat ze wil "showen" met wat het heeft gekost. Je hoeft niet bang te zijn dat je zoon meer naar hen zal trekken als de andere ouders. Hier ook opa en oma gehad die meer te besteden hadden als de andere. Maar de andere hadden veel meer aandacht voor ons en speelden ook echt met ons. Daar gingen we dus veel liever heen.
ik zou het lekker laten gaan. Mijn schoonmoeder ( waar ik jammergenoeg niet zo'n goede band mee heb) neemt altijd als ze komen cadeautjes mee. Ook als de een jarig is dan krijgt de ander ook wat. Voor mij hoeft dat echt niet. Maar mijn meiden vinden het leuk, oma vind het leuk en ze zijn net zo gek op mijn ouders dus waarom zou ik me dan druk maken. Ben allang blij dat ze af en toe komen
en als je kleintje uit de kleertjes gegroeid is zet ze dan op marktplaats en zet het geld wat je er voor krijgt op een spaarrekening voor later