Mijn ouders en mn mijn moeder zijn ook van het kopen. Kleding en speelgoed. Dat laatste hebben we echt aan banden gelegd (als ze wat kregen dan bedankt en gezegd dat het heel leuk speelgoed is voor bij opa en oma )., vooral omdat ons huis vol genoeg staat. Mijn schoonouders veel minder (hebben ook 9 kleinkinderen), maar onze kinderen zijn minstens zo dol op hun als op mijn ouders. Mijn schoonouders verwennen namelijk op een andere manier stierlijk: zeggen nooit nee. Schoonvader zit uren op zn knieën treinbanen te maken en met de autootjes te spelen en te bouwen (70 jaar). Schoonmoeder zeult met de kleintjes en leest boek na boek na boek voor. Mijn vader zul je never op zn knieën zien zitten. En mijn moeder is ook minder van jet spelen. Wel van het doen (kinderboerderij ed). En zij hebben een Iphone... dat is ook wel een grote plus voor mijn kinderen Dus ik zou niet bang zijn dat op basis hiervan een scheve verdeling ontstaat. Kinderen voelen haarfijn aan wat echt belangrijk is: liefdevolle aandacht. Dus als beide o&o die egeven... Wat betreft de dure dingen. Tja. Het is hun geld . Ik heb wel tegen mn moeder gezegd dat ik dan liever organic kleding krijg. Ook heel duur maar wel duurzaam en zonder uitbuiting (kun je van primark niet zeggen helaas).
Kun je niet met haar afspreken dat jullie samen gaan shoppen. Of dat ze even vraagt voordat ze wat koopt. Ik doe dat met mijn moeder. Kan ik ook een beetje invloed uitoefenen. Mijn mams heeft namelijk wel een andere smaak. Zij is meer van het hockey. Ik meer stoer/vrolijk/retro.