Ik zou zeker boos worden als iemand iets in de mond van mijn baby zou steken. Ik vind het ook erg vies als iemand zijn vinger in de mond van een baby van iemand anders steekt. Laat staan een ijsje die ze net zelf in hun mond hebben gehad. Ook zou ik boos worden als mensen eten aan mijn baby geven zonder het eerst te vragen. Misschien mag de baby dat niet hebben van mij. Maar jij lijkt er vooral mee te zitten dat dit gebeurt voordat jij je baby het eerste hapje hebt gegeven. Dat je het eerste hapje graag zelf geeft, snap ik best. Maar of dat momnet nu verpest is hierdoor? Dat zou ik zo niet zien. Maar ik denk dat ik dit niet zou zien als eerste hapje, maar meer als iemand die ongevraagd iets in de mond van mijn baby zou steken. En daar zou ik het zeker over hebben met je schoonmoeder.
Nou het heeft aardig wat los gemaakt hier zeg. Sommigen nemen het wel heel erg hoog op en daar schrik ik eerlijk gezegd van. Mijn schoonmoeder is zeker niet debiel maar ze had het gewoon niet moeten doen. Ik ben zelf al een stuk rustiger nu, iemand had het over hormonen en het zou best kunnen dat die meespelen. Ik heb met mijn vriend afgesproken dat hij vanmiddag even belt om te zeggen dat we graag zouden willen dat ze het de volgende keer vraagt en dan ook ons antwoord accepteert (daar heeft zijn vader namelijk weer moeite mee want die drukt zijn zin graag door). Ik hoop dat zij hier normaal op reageert en dan is het ook klaar voor mij. Deedee, je hebt ook gelijk! Ik ga het ook maar gewoon zien als iemand die ongevraagd wat in zijn mond heeft gestopt. Eerste hapje doen mijn vriend en ik binnenkort mooi zelf .
Mooi zo! Een nieuwe fase is aangebroken. Vergeet geen foto te maken van het hapje dat ongetwijfelt meer naast dan in het mondje terecht komt
Ik zou zeker kwaad zijn, en haar dit echt laten weten maar niet om de reden dat je het eerste hapje is afgepakt, het eerste hapje is niet zo bijzonder meestal krijg je er met moeite een hap in die vervolgens wordt uitgespuugd en erna weigert je kind verder te proeven .ik zou het 1000x erger vinden dat iemand het in zn hoofd haalt om mn baby ijs of een ander iets van zoetigheid te voeren,ookal is het maar 1 hapje. Mijn oma heeft mijn oudste toen ze 6 maanden was een vingerkoekje gegeven terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat ik dit niet wou hebben. Nouheb dr koekje op de tafel gelegd en ben zonder verder iets te zeggen weggegaan. Ze heeft het niet meer gedaan.
Ik vind het ook wat overdreven. 1 likje? Serieus..? Het heeft de kans om door te slikken niet eens gehad denk ik....
Tja, ik moet mijn schoonouders iedere keer uitleggen dat mijn dochter geen prik lust, en dat sap of water prima is. Ze namen ook iedere keer een ijsje mee voor mijn dochter (cornetto!). Met pasen en sinterklaas kwamen ze met kilo's chocola. Geen grap. En ik ben dol op chocola, maar was niet zo gecharmeerd van de met likeur gevulde eitjes, die ik zelf als zwangere ook niet eet. Nu, maanden later, is er nog steeds van over. (de likeur-eitjes heb ik weggegooid) Ik probeer het samen met mijn vriend allemaal een beetje te temperen, maar lukt nog niet zo goed. Ze zijn wel gestopt met ijsjes meebrengen omdat mijn dochter gelijk over ijsjes begon als ze ze zag. En dat is nou ook weer niet echt leuk. Ik ben ze altijd voor geweest met likjes slagroom en dergelijke toen ze nog een baby was. Maar ik weet niet, ze snappen het gewoon niet. Het zal wel een generatiekloof zijn. Ik blijf er wel telkens wat van zeggen. Ik kan ook niet boos op ze worden, ik weet dat het goed bedoeld is. Ze zijn tegen de 70, wie weet hoe lang ze nog op deze aarde hebben om hun kleinkinderen te verwennen. Probeer er toch over te praten met je schoonmoeder, op een rustige manier. Ik zou me ook vooral zorgen maken over de gezondheid van je kindje en uitleggen dat de darmen van een kind op die leeftijd nog niet klaar zijn voor iets anders dan moedermelk/kunstvoeding. Ook kun je prima aangeven dat je sommige dingen graag als eerste wil doen met je kindje. Zij hebben hun kans gehad met hun eigen kinderen, nu ben jij aan de beurt.
Ik vind t zelf niet netjes om een kind (in dit geval een baby dat alleen nog maar melk drinkt) zomaar iets anders te geven. Vind t zelf prettig als mensen dan nog even vragen of het mag. Zelfde geld voor mn huisdieren, die hoeven ook niet ongevraagd gevoerd te worden. Maargoed het was inderdaad slechts een likje perenijs
En ja ik vind het idd belachelijk dat je een kind van 3-4 maanden ijs geeft. zeker zonder het te vragen. Niemand hoeft mij kind zonder overleg eten te geven. Zoiets doe je toch gewoon in overleg. Of het nu 1 likje ijs, een koekje of wat dan ook is. Vraag het gewoon.
Dames, We hebben een aantal reacties verwijderd of aangepast. Schelden is niet toegestaan. Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl
Getver, had ik ook iets van gezegd. Je moet goed opletten met die opa's en oma's van tegenwoordig Die zijn zelf heel anders opgevoed waarschijnlijk, veel makkelijker.
Hoef je niet meteen te gaan schelden hoor Ik vind mijn (schoon)ouders erg eigenwijs. Mijn overgrootouders stapten toendertijd makkelijker in de grootouderrol, heb ik het idee. Die namen afstand en gaven hun kinderen in elk geval alle ruimte om zelf te bepalen hoe ze hun kroost wilden opvoeden. Onze ouders zijn van die eeuwig jonge babyboomers, die nog steeds alles beter weten
Ik snap je wel, alleen zou ik er niet zo'n drama van hebben gemaakt. Zowel mijn ouders/schoonouders zijn van een andere generatie, zij hadden vroeger geen internet om van alles op te zoeken over wat goed en slecht is qua voeding etc. Mijn ouders/tantes stonden toen ik zwanger was echt met een open mond te luisteren toen ik vertelde wat je tegenwoordig allemaal beter kan laten staan qua eten en drinken als zwangere vrouw. Even weer on topic, mijn schoonouders laten dl ook weleens wat dingetjes proeven, zoals fruithapjes/toetjes van hun andere kleinkind die een half jaartje ouder is. Zijn nog eens geen hele hapjes maar meer even met haar lipje laten proeven. Ik doe daar niet moeilijk om, want ze zal er weinig van binnen krijgen. Een voordeel is nu wel dat dl nu bijna alles lekker vind qua groente en fruithapjes.
Ik heb oude ouders dan denk ik of ik ben oud moeder geworden ... dat zal het wel zijn. Dan nog denk ik dat vroeger niet alles gelijk zo slecht was hoor. Natuurlijk, qua wat je mag eten als zwangere is behoorlijk veranderd (hoewel ik daar persoonlijk niet heel panish over was hoor, ik heb ook rose dingen gegeten, of rauwe tonijn in een goed restaurant). Maar in sommige dingen slaan we wel door met z'n allen hoor ... als je zo over de rit kunt gaan over een likje perenijs, dan ga je echt een beetje ver in mijn opinie ... maar goed dat is mijn mening.
Hier sluit ik me bij aan. Maar goed: ik ben dan ook nooit een anti-suiker-predikante geweest. Vanaf de 4 maanden heeft hij dan ook alles wel eens geproeft . Likje slagroom van oma 1, likje ijs van oma 2 en ga zo maar door. Volgens mij was zijn allereerste 'likje' ook nog voor de 4 maanden, maar nu moet ik wel zeggen dat ik het daar ook niet mee eens was. Maar prima: dat zei ik dan en dan was het ook klaar. Zolang hij geen bak Ben&Jerry's naar binnen wilde werken dan was het oke.
Lijkt mij niet nodig om deze te wijzigen en al helemaal niet om te verwijderen. Vind het jammer dat de andere delen ook zijn verwijderd want geeft een mooi inzicht over hoe sommige forumleden over hun medemens praten en denken.
Klopt. Maar aangezien mijn laatste stukje is verwijderd. Daarin stond namelijk dat mijn zus dan ook een '.....' was. Die is namelijk verstandelijk beperkt. Maar dat stukje is verwijderd wegens schelden Dus in dat opzicht alles verwijderen, of niets.
Dus bij deze excuus als het zo overkwam. Want met mijn opmerking wilde ik niemand kwetsen. Hopelijk mag het dit keer wel blijven staan
Ik zou ook heel boos zijn! Dus nee je overdrijft niet. Wel zou ik het aangeven bij je schoonmoeder dat je dit echt niet zo leuk vindt, en dit soort acties niet waardeer. Als schoonmoeder zijnde moet je toch weten dat dit soort dingen speciaal zijn en je niet zomaar iets moet geven aan je kleinkind?? Heel vervelend!