Schoonmoeder laat baby zomaar van ijs proeven.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Floddertje123, 21 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Nee het is geen drama, en nee het gaat niet om de suikers, het gaat er om dat het eerste hapje wordt gegeven door oma. Voor andere mensen is dit misschien wel heel belangrijk..... of iets heel speciaals.

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Een likje ijs is GEEN eerste hapje ... sorry hoor, maar dat is echt redelijk overdreven ...

3. penseel

penseel Niet meer actief

Leuk nee.

Zeer waarschijnlijk is het gebeurt van uit een op welling. Iets ondoordachte.

Geen groot drama. Ijs zie ik als water met en smaakje.

Leuk nee. Erg ook een nee.

4. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik vind over het algemeen dat dat soort dingen behoorlijk opgeblazen worden. Het ernaartoe leven, met beide ouders expres voor thuisblijven, hele verwachtingspatroon terwijl je een jaar later vaak niet eens meer precies weet welk groente het kind ook alweer als eerste at.

Ik vraag me af of zo'n ceremonie ook wordt gevolgd als de baby voor het eerst een tuitbeker in de handen krijgt, of voor het eerst met een vorkje eet. Dat vind ik namelijk veel knapper in de ontwikkeling van een kind dan likken aan een bijna vloeibaar prutje.

5. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Je schoonmoeder is zich waarschijnlijk van geen kwaad bewust geweest. Toen het laatst zo warm was, heb ik aangegeven dat onze dochter wel wat extra water mocht. Vroeg ze 'geen roosvice?'. Heb haar uitgelegd dat ze daar wel erg jong voor was en nu alleen nog maar water en melk krijgt. Later misschien wat afgekoelde rooibosthee. Ze begreep het wel en had gewoon geen idee op welk moment je ook alweer met hapjes en met limonade enzo begon. Dat is zo lang geleden en baby's lijken er al veel eerder aan toe te zijn dan dat ze het daadwerkelijk zijn.

6. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Persoonlijk zou ik me er echt niet druk om maken. Ze heeft het waarschijnlijk uit liefde gedaan, ze gunde hem ook even zo'n lekker hapje. En inderdaad het is geen alcohol, sigaret, rauw vlees etc. Relax je krijgt waarschijnlijk nog meer dan genoeg smikkel momentjes samen met je kindje.

7. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    Nou ik zou ook heel boos zijn. Al is het dan niet verschrikkelijk qua gezondheid, het gaat gewoon om het principe. Zoiets doe je gewoon niet, overleg eerst met de ouders voordat je zoiets doet.

8. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    #68 Novastar, 23 jun 2015
    Laatst bewerkt: 23 jun 2015
    Ik zou dit ook echt niet waarderen. Niet alleen omdat een baby van vier maanden naar mijn mening nog niet moet wennen aan zoetigheid maar vooral omdat je schoonmoeder dit gewoon doet zonder te checken of jullie het oké vinden. Sommige (schoon)ouders doen maar gewoon wat zij willen met andermans kind. Mijn (schoon)ouders zijn precies zo (ja, helaas alle vier 😩 ). Het is zelfs zo erg dat ik ze niet wil laten oppassen. Mijn zus heeft drie kinderen die wel eens bij mijn ouders logeren. Ik weet dat ze echt tegen teveel snoepen is maar als ik dan bij mijn ouders ben zie ik het gebeuren dat mijn moeder het ene na het andere snoepje/chocolaatje naar binnen stopt bij die kids. Schoonmoeder is precies zo. Totaal negeren wat de ouders willen. Vreselijk vind ik dat! En de reactie van mijn moeder? "Ik mag ze toch wel verwennen?" Verwen ze maar met liefde en aandacht want echt samen spelen zie ik dan weer niet.
    Mijn schoonmoeder maakte het zelfs zo bont dat ze zei "Dan geef ik dat wel als jij er niet bij bent" waarop ik antwoordde dat onze zoon dan niet zonder mij bij hen zou komen. Ik ben misschien een kreng maar dat zeg je toch niet?

Deel Deze Pagina