Die schoonmoeder zou van mij toch ook niet meer mogen oppassen tot je kind zelf kan vertellen dat het dorst of honger heeft als het daar is. Ik zou dus zo snel mogelijk naar andere opvang op zoek gaan.
Ik zou ook gaan voor een andere oplossing. Dit geeft zoveel gedoe. Meer nog dan de rust die het oplevert. Mijn advies, ben je op bezoek laat je partner het regelen....het is zijn moeder. Verder zo snel mogelijk gaan zoeken naar een andere oplossing. Hierin zijn geen winnaars.
misschien kan je schoonmoeder een keer mee naar de kinderarts, zogenaamd als hulp? Dan kan ze het daar horen hoe het echt zit, voor dokters hebben ze vaak wel ontzag. Verder: nu is het punt waarop je moet bepalen of je je schoonmoeder wilt laten oppassen of niet. Eigenlijk is het nu nog vrij simpel.. slapen en flesje.. als je er nu al niet uitkomt met je schoonmoeder gaat dat straks alleen nog maar erger worden ben ik bang. Mijn ouders zijn net zo koppig.. en van mij mogen ze alleen bij hoge uitzondering oppassen als ik echt niks anders kan verzinnen voor een paar uurtjes.
Vervelend dat jouw schoonmoeder niet gewoon probeert om jou te steunen, lijkt me heel zwaar. Het is al pittig genoeg om een onrustige baby te hebben en als je de stappen die je zet steeds moet verdedigen, wordt het ook niet gemakkelijker. Als ik in jouw situatie zat zou ik dan ook andere opvang regelen. Eentje die jou serieus neemt als moeder en waardoor je wel met een gerust hart op pad kunt gaan. Succes in ieder geval!
Ik vind dat je kinderen op ee plek moeten zijn waa jij je als ouder goed bij voelt. Dit is niet zon plek en daarbij neemt ze jou en jouw kindje niet serieus. Ik zou heel duidelijk aangeven dat dit niet meer gebeurd, of gewoon sowieso een andere vorm van oppas zoeken. Jij bent haar mama en jij bepaald. Ennnn jij moet voor haar opkomen want dat kan ze zef niet.