Ik heb ongeveer 10 orchideeën in één jaar versleten ... Onlangs heb ik er weer 2 gekocht tijdens de hamsterweken bij de AH. Ze staan hier schitterend in het raamkozijn. Eentje doet het nog prima maar bij de ander beginnen de knopjes al steeds meer af te vallen en de bladeren worden geel... Dat overkomt me telkens! Wat doe ik verkeerd? Hebben jullie toevallig orchideeën die het wel heel lang hebben volgehouden? Groetjes en bedankt, Jiska
Hier ook altijd, bij mn moeder staan ze altijd superlang.. snap dr geen bal van. (allebei in de vensterbank)
ik zet mijn orchideeen die t niet meer doen op de vensterbank van de badkamer op het westen en na een paar weken/maanden herleven ze weer ik knip wel de dode takjes eraf
Hier langste een jaar.. Heb er nu weer 1 al bijna 1 jaar staan.. Geef ze weinig water. Eens in de 1 of 2 weken even in een bakje met water zetten, vol laten zuigen, uitlekken en terug in de pot. Werkt prima!
vooral lekker verwaarlozen die orchideeën, dat vinden ze het prettigst. wij hebben absoluut geen groene vingers maar orchideeën blijven het hier gewoon jaren doen omdat ze nauwelijks water krijgen.
idd niet te veel water geven en ze een kans geven om terug te komen nadat de bloemen eraf gevallen zijn.
Ik voel altijd aan de bladeren, als ze slap worden, dan geef ik ze water. Verder de uitgebloeide tak afknippen boven het eerste punt waar ze weer kunnen uitgroeien. Verder geduld hebben..
hahaha denk idd dat dat het is joh! Mijn moeder houdt namelijk helemaal niet van orchideeen en 'zeurt' dan altijd een beetje dat ze eeuwig met die dingen blijft zitten als ze die weer eens cadeau krijgt . Ze zegt ook dat ze ze heel weinig verzorging geeft en maar niet verwelken. En ik doe gewoon te veel moeite voor die dingen denk ik haha, daarom gaan ze altijd dood.
wat mijn vader doet met die van mijn moeder is als ze uitgebloeid zijn ergens in een donker hoekje zetten bv op zolder en er een tijdje niet naar omkijken dan komen ze vanzelf weer. wat hij ook wel doet maar dan in de zomer is ze buiten in de tuin tussen andere planten leggen/zetten en voor de winter weer binnen halen. ik heb ze zelf ook en vergeet altijd bloemen watre te geven dus de orchidee is perfect voor mij staan gewoon boven de verwarming met heel weinig water en steeds volop in bloei en nieuwe uitlopers
Van een orchideeen kweker DE tip gehad. Heb em al eerder gelezen maar werkt hier super. 1x per week je gootsteen voor de helft vullen met lauwwarm water. Orchidee erin zetten en 10 min laten staan. Daarna ff laten uitlekken. Orchideeën zijn hier niet meer kapot te krijgen en bij mij staan ze ook gewoon boven de verwarming.
die van mij staan nu al twee jaar mooi te zijn op de vensterbank boven de verwarming. Bij mij staan ze altijd in een laag water van ong 5 cm als dat water weg is vul het, dat werkt dus ook.
Hihi, heel herkenbaar Mijn moeder vindt orchideeen verschrikkelijke dingen, maar krijgt ze ook van iedereen cadeau, vorige week nog van haar buurvrouw. Ze blijven bij haar leven, terwijl ik alle moeite doe om 3 mini orchideetjes in leven te houden, maar helaas zonder resultaat
Hier heb ik de hoop op gegeven met orchideeën ik vind ze prachtig, maar de knoppen vallen er zelfs af.. Ze staan hier op de tafel waar alleen s morgens zon op staat (raam is op het oosten) misschien verzorgde ik ze wel te goed
Ze moeten niet teveel water hebben. Hier gaan alle andere planten voortdurend dood door watergebrek, maar de orchidee gaat als een tierelier! (eens in de paar weken een flinke plens water).