schoonmoeder laten bidden met kind?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Boyandgirl, 12 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

nee want wij willen dit niet..klinkt misschien hard maar wij willen het gewoon niet en als mijn schoonouders/ouders dit niet respecteren waar houdt het dan op?

2. Boyandgirl

Boyandgirl Actief lid

24 nov 2009
    444
    0
    0
    kijk en hier ben ik ook bang voor dat ze hem straks meenemen naar de kerk en uit de bijbel gaan lezen. no way!!! vanavond gaan we het erover hebben met mijn schoonouders

3. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    nee, dat zou ik zeker niet fijn vinden! Ik kan daar echt boos om worden!

4. Mayon

Mayon Niet meer actief

jammer meiden.. mijn meissie vouwt al zelf handjes vanaf 8 maand en kan nu alles zelf opzeggen. Maar begrijp wel dat dat anders is. Toch, het kan geen kwaad he alleen een gewoonte van je schoonouders die ze dan leren.

5. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    @ts

Sccs vanavond.
    Hopelijk luisterd je sm naar jullie en begrijpt ze jullie na dit gesprek.

6. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Jammer? Ik vind dat dus echt niet jammer. Ik ben er gewoon niet voor en dat moet ook gerespecteerd worden.

7. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    natuurlijk moet elkaars mening gerespecteerd worden (ik ben zelf actief christelijk) maar ik vraag me eerlijk waar af waarom sommige mensen het hier zo erg vinden als hun kids een keertje mee zouden gaan naar de kerk, of dat ze meedoen met bidden?? Ik begrijp dat mensen het niet waarderen dat hun kinderen verplicht mee moeten doen en geef ik jullie ook wel gelijk in. En natuurlijk bepalen jullie zelf wat jullie kind wel en niet moet doen. Maar als ze andere dingen meekrijgen en het zo meemaken...is dat zo erg dan??
    En zou je bijvoorbeeld er ook op tegen zijn als iemand je kind een keertje mee neemt naar een moskee??

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    ben het hier mee eens.

Je kiest er zelf voor dat ze mag oppassen.

Daarbij hoort ook dat ze soms moet opvoeden.

Wat je wel wil en niet wil moet je gewoon bespreken.

Anders voor een andere oppas kiezen

9. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Voor ons geld het.
    Als het netjes aan ons gevraagd wordt hebben wij er geen problemen mee.
    Maar in het geval zoals bij ts waarbij het zonder overleg gedaan wordt terwijl de persoon weet dat je je kindje zonder geloof opvoed dan ben ik er op tegen.

10. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Dat laatste vroeg ik me eigenlijk ook af toen ik hier gisteravond nog eens over nadacht. Misschien zitten ook eigen ervaringen/frustaties ten opzichte van het christelijke geloof in de weg?

Aan de ene kant willen mensen hun kind vrij opvoeden, dus niet gelovig of in een bepaalde richting duwen, maar aan de andere kant is het huis te klein wanneer je kind voorzichtig in aanraking komt met het christelijke geloof... Laat ze het toch gewoon meemaken en later maken ze hun eigen keuze erin.

@Ramoontjuh, als je kinderen mee naar de kerk zijn geweest, zijn ze gezien hun leeftijd waarschijnlijk naar de creche/oppas geweest. Dus veel zullen ze niet van de kerk hebben meegekregen. Maar ik geef je wel gelijk dat het mee naar de kerk nemen iets is wat je vantevoren even met elkaar moet doorspreken. Al zullen ze nu vast gewoon lekker gespeeld hebben :)

@TS, een goed gesprek vanavond met je schoonmoeder. Hopelijk met wederzijds respect en liefde. Hoe staat je man/vriend er eigenlijk in, het gaat tenslotte om zijn moeder en hij is neem ik aan ook christelijk opgevoed?

11. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ik heb niet alles gelezen, reageer alleen op eerste bericht. Ik persoonlijk heb er totaal geen moeite mee, maar het verschil tussen jullie en ons is dat wij ook bidden voor ons eten ;). Maar met onze kleine man willen we er mee beginnen als hij 1 jaar is, lijkt me vroeg genoeg. Mijn schoonmoeder past ook een dag per week op en die bidt al wel met hem voor het eten. Ik heb er uiteraard geen bezwaar tegen, maar ik heb geen idee hoe ik zou reageren als ik zelf niet gelovig zou zijn en mijn schoonmoeder zou dan met hem bidden.

Je kan denk ik 2 dingen doen

1. Het gewoon zo laten, bidden voor je eten kan echt geen kwaad ;) En ja de kleine is dan bij je schoonmoeder, daar kunnen soms andere regels gelden dan thuis (toch?). Ik denk dat je het had kunnen verwachten toen je er aan begon dat ze op ging passen..
    2. Het gesprek aan gaan met je schoonmoeder of je vriend met zijn moeder laten praten

Even wat anders: wij zeggen nu zelf wel als wij gebeden hebben hardop AMEN en we zien dan echt al dat kleine man daarop wacht en hij lacht er ook om haha..

12. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Dit vind ik wel weer ff wat anders dan bidden voor t eten. Meenemen naar de kerk zou ik dan ook wel graag in overleg willen, ook al ben ik zelf gelovig en gaan we naar de kerk..

Maar goed, stel dat bijbellezen (tijdens het eten zeg maar) bij het eetritueel van je schoonouders hoort en je laat je kind daar eten, dan moet je er respect voor hebben vind ik dat je uk daar bij zit en dat hij/zij dus bijbelverhalen hoort.
    Als het niet bij het eetritueel hoort is het weer wat anders, maar zie het dan gewoon als voorlezen ;)

Enne succes vanavond..

13. misa

misa Niet meer actief

Ik zou het niet willen en dat ook heel duidelijk maken.
    Wel vind ik dat als dat gebruikelijk is bij hen voor het eten en hij eet daar, dat je zoontje wel kan leren in stilte er bij te zitten oid (voor zover dat op deze leeftijd al haalbaar is).

14. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Mijn standpunt is: ik wil mijn kinderen opvoeden met het idee dat er in ieder huis andere regels gelden, waar zij zich ook aan moeten houden. Nu hoeven ze van mij niet te bidden als ze zelf niet gelovig blijken, maar ik zou het ook niet erg vinden als iemand ze dat leert. Wat is daar nou slecht aan? Liever dat, dan een schoonmoeder dit er niet naar omkijkt en binnen rookt of dat soort dingen. Dingen die slecht zijn voor de gezondheid dus. Dit zou me niets uitmaken en ik zou het zelfs wel schattig vinden.

Wat hier los van staat is dat iemand niet mijn kinderen op moet voeden. Regels die in andere huizen gelden, daar moeten zij zich van mij aan houden, maar als wij hier in huis zijn of we zijn er zelf bij dan gelden onze eigen regels.

15. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

volgens mij heb jij niet alles gelezen ;)

schoonmoeder doet het in HUN huis terwijl ze zelf al is gaan bidden bij haar eigen ontbijt in haar eigen huis,

haar kleinkind MOET dus bidden IN zijn EENTJE oma doet dan NIET mee omdat ze zelf het onbijt al op heeft en al een gebed gedaan heeft.

het gebeurd dus niet in het huis van oma.

16. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ben ik helemaal met je eens, maar nogmaals geeft ts aan dat dit in HAAR huis gebeurd,

17. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    En dan nog.. Ik zou het ook niet willen als het in HUN huis zou gebeuren. Voor mij is het wel zo belangrijk om er een 'issue' van te maken. Ik vind zaken die gaan over het geloof nogal wat, het idee dat mijn schoonmoeder mijn zoontje leert bidden? Echt niet hoor.
    Dat hij dan stil is en respecteert dat oma wel bid, ok. Maar hij gaat niet meedoen omdat zij dat wil. Doet ze dat na overleg met mij nog, dan zou ik mijn kind er niet meer brengen. Maar gelukkig heb ik een schoonmoeder die mijn wensen respecteert en ze zal zich niet opdringen;)

18. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    mee eens:)

19. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Geld dat ook als jij het er niet mee eens bent? moeten ze zich daar dan ook aan houden?

TS; hoe ging het gesprek?

20. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Honeyy, nee hoor, dan niet. Maar ik ben een heel ruimdekend mens. :)

Mejojo, oke verkeerd begrepen. Ik heb alleen de beginpost gelezen. In dat geval zou ik het er eens grondig over gaan hebben.

Deel Deze Pagina