Altijd uit zijn hum na middagdutje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tupp, 16 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon wordt vaak heel vervelend wakker uit zijn middagdutje. Hij lijkt zich dan echt niet lekker te voelen. Huilen, driftbuien, nog meer huilen, hoofdbonken, krijsen, niks wat we doen is goed. En had ik huilen al genoemd? ;)

We hebben een periode gehad dat hij dat de hele tijd uit zijn hum was. En combinatie van tandjes die doorkwamen, virus en misschien eindelijk eens zo'n beruchte sprong? Toen hebben we de nodige driftbuien gezien en elke dag uren geschreeuw en gehuil moeten aanhoren.
    Nu is hij over het algemeen weer zijn eigen vrolijke zelf, behalve in het uur / anderhalf uur na zijn middagdutje. Ik vind dat heel opvallend. 's Ochtends huilt hij soms ook even als hij wakker wordt, maar zodra je hem uit bed pakt is het goed. Maar als hij wakker wordt uit zijn middagdutje: berg je maar! Hij heeft dan een vreselijk humeur. In bed laten is niet goed, eruit tillen is niet goed. Op schoot zitten is niet goed, maar van schoot af is helemaal niet goed. Hij wil niet eten of drinken. Maar als je dan zijn beker of het eten weer weghaalt, schreeuwt hij alsof hij vermoordt wordt. Geef je het dan weer terug, dan duwt hij het beledigd krijsend weer weg. Zucht.

Ik snap niet hoe het komt! Dit kan toch niet aan tandjes of ziek zijn liggen, want dan zou je verwachten dat hij er een groot deel van de dag last van heeft.
    Herkent iemand dit? Want soms is gewoon herkenning al heel fijn. Hoewel het natuurlijk helemaal geweldig is als iemand met precies kan vertellen hoe het komt en wat de magische oplossing ertegen is! Want dit is om te beginnen voor mijn zoon zelf erg vervelend, maar ik word er ook niet echt blij van!

2. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    He he

Goh, vervelend zeg! Ik herken het wel een klein beetje. Mijn dochter moet ook altijd even 'wakker worden' na haar middagdutje. Is altijd wat minder gezellig en ook wat humeurig 's middags. Gelukkig niet zo erg als jouw ventje:).
    Wat ik vaak doe als ze wakker wordt, ga ik naar haar toe maar ga even rommelen, beetje was opruimen enzo op dr kamertje. Dan kan ze even wakker worden terwijl ze mij wel ziet. Beetje met haar geinen terwijl zij nog lekker in dr bedje zit. Dan geeft ze vaak zelf aan dat ze er klaar vooor is om er uit te komen:D. Dan echt de tijd nemen voor aankleden en dan gaat het vaak wel weer.
    Wat hier ook nog wel eens helpt is haar zowieso even laten liggen als ze wakker wordt. Even lekker laten kletsen voordat ik haar eruit haal/naar haar toe ga. Maar ja, als je kind huilend wakker wordt is dat geen optie natuurlijk....
    Hm, moeilijk, hoop dat je hier wat (meer) tips krijgt!

X

3. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hier net zo! Ochtendslaapje geen probleem en in de middag chagrijnig wakker. Ik heb t opgelost door nog maar 1 slaapje sinds een maand ongeveer. Dan gaat hij om half 1 slapen. De ene keer 1,5 uur en soms 3 uur. Hier werkt dat goed. Als hij een slechte nacht heeft gehad dan redt hij half 1 niet en gaat hij rond 10 uur weer slapen. Dan heeft hij nog een 2e slaapje nodig in de middag. Maar meestal dus geen succes!!!

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hmmm, onze zoon heeft maar één slaapje overdag, dus laten vallen is (nog) geen optie. Hij heeft het nog wel echt nodig!

5. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Oh sorry dan begreep ik je verkeerd!

6. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    T lijkt wel over mijn zoon te gaan, precies zo, duurden nu al een half jaar sinds hij s ochtends niet meer slaapt, hij drink ook erg veel dus dachten we aan suiker gelukkig was dit niet zo. Soms weet ik het ook niet meer???

Deel Deze Pagina