gesprek aan gaan met schoonmoeder kijken of je het gezamenlijk op kan lossen zou vragen wat haar probleem is recht voor de raap kom je het verst mee heb gelukkig nooit voor deze dilama gestaan lijkt mij vreselijk denk ik zo hoop jullie er uit mogen komen vind wel dat jou vriend ook eens voor je op mag komen of het nu zijn moeder is of niet zulke dingen behoort zij ook niet te zeggen en dan in hun eigen taal praten als jij er ook bent dat vind ik zwaar kinderlijk en echt respectloos had echt gezegt en nu dat ik het ook versta
Nou misschien is het toch de respect naar zijn moeder toe, geloof dat dat hier ook het geval was, maar gelukkig is hij er nu wel klaar mee. Het houd gewoon ergens op. Succes meid, die verjaardagen inderdaad ik snap je helemaal maar je altijd op blijven vreten werkt ook niet. Hopelijk kunnen jullie het echt uitvechten.
Eerlijk gezegd stond ik die ochtend, dat ik het ontdekte, écht op het punt mijn schoonmoeder te bellen... Maar via de telefoon werkt het niet, vrees ik. Ze spreekt echt met een zwaar Aziatisch accent dus ik heb al vaak moeite haar te verstaan. Ze verstaat het wel redelijk goed, maar een diepzinnig gesprek zit er niet in. Jaa, met vriend als tolk zeker... Dan ben ik bang dat hij het op een mooie manier verdraaid, zeg maar. Nadat de heftige woede gezakt was had ik ook niet meer de behoefte om haar te spreken. Maarja, feit blijft dat het hier thuis echt niet gezellig is... Daar baal ik gewoon van, maar ik kan mijn irritatie en teleurstelling in hem niet wegtoveren! Erover praten lukt niet want dan begint hij tegen mij te brullen. Belachelijk, toch!
Het is toch wel ernstig als je er niet over kan praten. Communicatie is zo belangrijk in een relatie, dan moet je dit soort dingen gewoon tegen elkaar kunnen zeggen. Misschien kan je je schoonmoeder echt eens persoonlijk spreken? Dus geen smsjes, telefoontjes of mailtjes. Gewoon om de tafel. Dan heb je je gezichtsuitdrukking en lichaamstaal mee en verstaan jullie elkaar hopelijk wat beter. Kan je schoonzusje niet tolken of heb je daar ook geen goede band mee?
had het hem toch duidelijk gemaakt hij met jou en je kleintje moetverder leven en niet met zijn moeder misschien heel erg hard maar hij heeft toch voor jou gekozen en vind dat hij dan toch echter wel voo jou mag opkomen en zich van de beste kant mag laten zien.. hij moet toch oud worden met jou en niet met zijn moeder mama is misschien wel iemand die hem heeft opgevoed maar niet iemand waar hij zijn gehele leven mee moet delen zou toch proberen te praten met zijn moeder dan verstaat ze het maar half maar t lucht denk ik wel op succes en onwijs veel sterke
Dus je vriend wist dat ze die foon terug wilde en waarom, maar zegt niks tegen jou?! Dat vind ik pas bizar. En dat tweede stukje dat er gepraat wordt in een eigen taal vind ik ronduit onbeschoft. Dus sm is niet de enige die even onder handen genomen moet worden m.i. Schoonmoeders blijven nou eenmaal schoonmoeders, als je een leuke hebt getroffen, dan bof je. Maar dat is vaak niet het geval. Nou en? Gewoon niet te vaak zien en de eer aan jezelf houden als er weer eens een verplichting opduikt waarbij je elkaar wel ziet.
Sorry maar ik vind je man ook een beetje raar.... Hij wist al van de situatie met de telefoon, er speelt meer als waar jij weet van hebt en hij gaat met zijn moeder in hun eigen taal praten waar jij bij bent..... Vervolgens bespreekt hij het nog even met zijn zus via de sms. Snap dat het voor hem een vervelende situatie is, maar het lijkt me toch wel handig als hij open kaart met jou speelt Waarom is hij niet eerlijk/open tegen jou? Zou eerst eens met je man praten en daarna kijken of jullie met zijn moeder willen praten (soms heeft praten gewoon geen zin)... SAMEN! Je man moet gewoon duidelijk zijn tegen zijn moeder, jij bent zijn vrouw en de moeder van zijn kids. Dat accepteert ze maar en anders pech voor haar....
Ik kan me ergens wel voorstellen in sommige culturen kun je dat je lieve moedertje niet aan doen en is zei een of andere god in het gezin.. Misschien was ze zo gekwetst dat ze niet mag blijven slapen dat het daar al mee begon met het verkeerd op vatten.. Ik ben naar engeland verhuisd en ik dacht oh ik ben half engels dat komt goed.. Maar ik ben in nederlandse cultuur opgegroeid enorm open en goed vertrouwen in mensen andere normen en waarden voor mensen dan hier.. En ik wordt hier nog steeds dagelijks verkeerd opgevat dus ik kan me in die frustratie in komen... Laat het je niet te veel raken, het is zijn moeder en uiteindelijk zijn probleem.. En laat hem lekker bokken want wat heb jij nu verkeerd gedaan? Hij geeft jou toch toestemming om die telefoon te gebruiken dus als zei daar over wl huilen dan mag hij bij haar gaan huilen beetje verandwoordelijkheid nemen voor je daden mag wel als volwassen vent hopelijk heb je een mooier en gelukkiger nieuw jaar x