Schoonmoeder met koortslip

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lomi, 23 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lomi

Lomi Actief lid

7 jun 2015
    120
    4
    16
    NULL
    NULL
    Hoi lezers!

Wat zouden jullie doen?
    Zaterdag is onze zoon 8 weken oud. Zondag hebben wij afgesproken met mijn schoonouders.
    Nu stuurde ze me net een bericht dat ze een koortslip heeft maar dat het al op droogt. Ik wil dan zondag dat ze elke keer goed haar handen wast en hem niet kust mochten we gaan.
    Of zouden jullie afzeggen en niet gaan??

2. Nitty

Nitty Actief lid

21 mei 2016
    106
    0
    0
    Thuisblijfmoeder
    Breda
    Niet gaan! Zoiets kan dodelijk zijn voor babies. En omas kunnen echt niet van babies afblijven.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik zou wel gaan. Ik neem ook aan dat ze de gezondheid van haar kleinzoon niet op het spel zou zetten en hem dus inderdaad niet kust etc.

4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik ben normaal helemaal niet van het wegblijven. Maar dit zou ik, hoe jammer ook voor haar, toch afzeggen. Het is heel gevaarlijk schijnt.

5. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Dat zou voor mij simpel zijn: Afzeggen. Normaal best nuchter, maar dit zou mij het risico niet waard zijn!

6. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Is het een gewoon bezoekje? Dan zou ik dat een week uitstellen. Ik zou het risico niet lopen.

7. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Niet gaan. Mijn zus heeft hier een paar dagen gelogeerd met een koortslip toen mijn zoontje een paar weken oud was (wist ik pas toen ze er al was en ik durfde haar niet weg te sturen). Wat ben ik achteraf boos op mezelf geweest dat ik hem aan dat risico blootgesteld heb.

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.634
    5.661
    113
    Ik zou wel gaan. Als ze niet aan je zoontje komt en de hygiëne regels in acht neemt kan er toch weinig gebeuren? Ik heb zelf ook een koortslip gehad toen ze denk ik 10 weken was, enorm vervelend want ik moet haar natuurlijk wel verzorgen.

9. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Toen mijn dochter 2 weken oud was kreeg mijn moeder een koortslip. Ze mocht van mij niet hier komen (en dat was drama want ze hielp elke dag) en ik ben daar ook niet heen gegaan (zelfs niet met moederdag) tot het helemaal over was. Ik neem daar echt geen enkel risico mee. Zelf kreeg ik een week later een koortslip (lichte paniek in huis) heb toen meteen van die pleisters erop geplakt zodat je minimaal kunt besmetten, gevoed met een mondkapje voor en panisch elke 10 minuten mijn handen ontsmet, en met pijn aan mijn hart niet gekust en geknuffeld.

10. Ladybug85

Ladybug85 Niet meer actief

Beetje overdreven dit. Het kan dodelijk zijn ja maar met de juiste voorzorgsmaatregelen hoef je niet mensen met een koortslip af te zweren.

Ik heb zelf al mijn hele leven een koortslip en OOK in de kraamweek. En ik moest mijn kind nog voeden ook! Dat deed ik toen wel met een extra patch erop, mijn handen desinfecteren en wassen. Ik gaf geen kusjes en knuffels en pakte hem alleen wanneer nodig.

Als je moeder gewoon haar handen wast en de baby niet kust en knuffelt is er niet zoveel aan de hand. Ze moet gewoon de maatregelen die horen bij een koortslip in acht nemen. Gewoon niet laten vasthouden.

11. Nitty

Nitty Actief lid

21 mei 2016
    106
    0
    0
    Thuisblijfmoeder
    Breda
    Wat is er nog leuk.voor de schoonmoeder als ze de baby niet mag pakken. Als je zelf koortslip hebt is het noodzaak maar dit is makkelijk.even te ontwijken
    Ik zou het gewoon een week uitstellen

12. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Een koortslip is wel besmettelijk, maar niet zó besmettelijk dat het een probleem is om in dezelfde ruimte als een pasgeborene te zijn. Als ze hem niet kust en niet aanraakt met handen waarmee ze haar lippen heeft aangeraakt, is er weinig aan de hand. Als je het nog zekerder wil weten moet ze een mondmaskertje op.

Ook dokters en verpleegkundigen krijgen koortslippen en die zien ook gewoon pasgeborenen terwijl ze een koortslip hebben. En moeders die het zelf krijgen ontlopen hun kind ook niet tot het genezen is. Handen wassen, mondmasker, en dan kan het prima.

13. Nitty

Nitty Actief lid

21 mei 2016
    106
    0
    0
    Thuisblijfmoeder
    Breda
    Maar waarom dus het op gaan zoeken en onnodig risico lopen als.je het bezoek.ook een week kan uitstellen

14. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik zou gewoon gaan hoor.
    hooguit zou ik zeggen dat ze de baby niet vast mocht houden door de koortslip.
    en anders eerst heel goed handen wassen en geen kusjes.
    en als er een korst op zit is de kans op besmetting sowieso heel erg klein
    ik heb zelf ook regelmatig een koortslip dus misschien dat ik daarom wat relaxter ben als het om koortslippen gaat..

15. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Dit!! ;)

16. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ik zou wel gaan!
    Complimenten dat ze je waarschuwd. Ze is zelf dus ook op de hoogte van t gevaar.
    Deze keer dan maar niet vasthouden, aanzitten en kroelen!

17. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik zou alleen gaan als ze er geen problemen mee heeft dat ze de baby niet vast mag houden.
    Als je er geen gerust gevoel bij zou hebben dan zou ik het gewoon een weekje uitstellen, want het is wel écht gevaarlijk.

18. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ik zou ook gaan.
    Mijn moeder had ook een koortslip toen mijn dochter een week of 8 was. En oma's kunnen prima een keertje niet kussen. Met moeite maar het kan prima.
    Zo te lezen is idd zelf op de hoogte van de gevaren.

Dus idd niet kussen en veel handen wassen.

Deel Deze Pagina