Schoonmoeder neemt zoon mee naar kerkhof..

Discussie in 'De lounge' gestart door AngelaV, 20 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap je wel TS, ik zou het ook niet prettig vind als mijn moeder/schoonmoeder zoiets zou doen als ik gezegd had dat ik het liever niet heb.
    Maar waar ik me in het algemeen over verbaas is dat sommige moeders een complete waslijst hebben opgesteld wat allemaal wel/niet mag. Soms lees ik hier dingen op zwangerschapspagina, dat ik denk 'is dat nou echt het einde van de wereld', dan krijg je weer zo'n principe discussie. Ik vind het feit dat oma oppast (omdat je moet werken en/of geld wilt/moet verdienen) juist een gunst die aan je verleent wordt. Dat je daarbij een beetje moet toegeven/slikken hoort daar dan volgens mijn mening bij. Sommige moeders behandelen de opa/oma als een een soort werknemer.
    Om die reden past mijn moeder ook niet vast op de kinderen. Toen ik een opleiding volgde en zij oppaste heb ik haar zelfs betaald voor haar diensten. Maar goed ik dwaal af. TS Als jij er echt een serieus probleem mee hebt dat je schoonmoeder jouw zoon heeft meegenomen naar de begraafplaats dan moet je er wat van zeggen. Meer wees je er wel bewust van dat dat weleens de verhoudingen op scherp kan zetten en je er je schoonmoeder verdriet mee doet. Zij heeft waarschijnlijk met de beste bedoelingen gehandeld en heeft jouw heus niet doelbewust proberen te kwetsen. Denk ik...

2. spinnie1978

spinnie1978 Actief lid

17 feb 2009
    358
    22
    18
    Hier ben ik het helemaal mee eens!

3. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Ik verbied mijn schoonmoeder verder helemaal niets. Echt niet. Hij gaat mee naar haar vriendinnen, naar haar moeder, boodschappen doen, etc. Allemaal prima. Oke, ik heb 1x gezegd dat ik niet wil dat haar moeder de fop van Jayden in suiker dipt zodat ie stil is. Toen was Jayden 6maanden oud. Maar voor de rest ben ik makkelijk en dankbaar dat ze wik oppassen. Ik kom ook vaak met bosjes bloemen aanzetten, omdat ze geld toch niet aanneemt. Maargoed door sommige reacties zie ik in dat het misschien niet zo erg is als ik dacht. Heb haar vanavond gesproken en vroeg hoe dr dag was. Ze zei dus weer dat ze naar t graf was geweest. Ik vroeg hoe Jayden reageerde en ze zei hij keek zn ogen uit met al die bloemen. En ik vond het zo fijn dat ik hem bij me had. Daar en de hele dag, als afleiding. Toen was ik het voor mij al goed. En ben ik toch blij dat ze hem had vandaag.

Ik schrok gewoon even van het berichtje dat Jayden op de begraafplaats was geweest. Eerste keer in zn leven en ik was er niet bij. Maar het is goed nu.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Fijn Angela dat jij je er nu bij kunt neerleggen. En ik kan me inderdaad voorstellen dat het voor je schoonmoeder juist heel fijn was om Jayden erbij te hebben. Geweldig toch wat een klein kind bij mensen doet. Ik ben blij dat je daar zelf ook een fijn gevoel bij kreeg. Zulke schoondochters mogen er wel meer zijn.

5. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Fijn dat je wat aan mijn reactie hebt! Soms is het best moeilijk om het van de andere kant te bekijken. Ik vindt het goed dat je je er wel voor open stelt.
    Een goede relatie met je sm is heel veel waard, fijn dat jij dat hebt( ik ook gelukkig, wil haar voor geen goud missen). Maar het houd wel in dat je soms wat moet 'slikken'.
    ;)

6. lies276

lies276 Niet meer actief

Mijn zusje is verongelukt op haar 16e, nu 16 jaar geleden.
    Mijn moeder gaat nog steeds zo'n drie keer per week naar haar graf en haar verdriet is na al die jaren nog steeds heel aanwezig.
    Haar kleinkinderen zijn een kleine pleister op haar wond en ze kan erg genieten van hun aanwezigheid en vindt daarin veel steun.
    Van baby af aan heeft tante.... een rol in het leven van mijn kinderen gespeeld.
    We bezoeken af en toe haar graf en ook al zegt het mijn kinderen natuurlijk weinig en rennen ze over de begraafplaats, voor mijn moeder is het heel waardevol dat haar naam nog genoemd wordt, ook in ons gezin.
    Fijn dat je er nu toch anders over bent gaan denken, want als ik zoiets tegen mijn moeder gezegd zou hebben (dat ik het niet fijn zou vinden dat ze de kinderen meeneemt naar de begraafplaats) , zou ze in elk geval diep gekwetst zijn.

7. mamavansam

mamavansam Actief lid

27 mei 2013
    143
    0
    16
    Op zich zou ik het niet zo'n probleem vinden maar ik kan me ook wel voorstellen dat je dit niet wilt. Wel vervelend dat je dit duidelijk hebt aangegeven maar je schoonmoeder toch gegaan is. Misschien op een later moment ter sprake brengen?

8. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Niet zo leuk dat ze het toch gedaan heeft, ondanks dat jij schijnbaar aangeven heb dit niet te willen?

Deel Deze Pagina