Ik heb een verwijzing nodig, nu is mijn eigen ha met vakantie dus de vervangende arts gebeld. De secretaresse gaf aan dat ik deze toch echt van mijn eigen ha moet hebben.. is dit zo?
Als het niet urgent is, lijkt me dit wel een soort van logisch, omdat het niet je eigen HA is. Als er wel wat tijdsdruk achter zit, zou ik het nog eens vragen en uitleggen waarom.
Is voor een geestelijk gezondheids instelling, heb hen gebeld en ze moeten echt een verwijzing van de ha hebben. Alleen de vervangende arts zegt dat mijn ha deze moet geven en dus moet wachten tot hij terug is..
Nee hoor, de vervanger moet dit ook kunnen schrijven, want wT in t geval van een directe noodzaak (bijv fysio bi ofzo)
Is dat zo ... mijn ziekenhuis doet niets zonder verwijzing .... het is zelfs zo dat de verwijzingen door de huisartsen naar het ziekenhuis worden gestuurd en zij nemen contact met je op. Zelf bellen kan niet (meer).
Ik vrees dat je dan ook moet wachten. Je eigen HA zal beter weten wat er speelt en dus zal een vervanger dit aan je eigen arts beter overlaten.
De vervangende arts hier wil ook geen verwijzing sturen, al ging dat om een verwijzing naar de gyn. Je hoeft verder niets bij die arts meer te doen toch? Als je eenmaal daar een behandeling hebt?
Nee indd, het is puur de verwijzing. Ik had nog n keertje gebeld net en ze legde me uit dat de zorgverzekering weleens moeilijk kan gaan doen als er een andere naam onder de verwijzing staat. Om dit te voorkomen hebben ze liever dat de eigen ha het doet.
Ik heb ptts en borderline. Ben 3 weken geleden gestopt met mijn behandeling bij het GGZ omdat de hulp daar niet van de grond kwam ( na 1 jaar ), daar netjes al het papierwerk afgerond. VGZ ( zorgverzekering ) heeft me geholpen met het zoeken van een nieuwe zorgaanbieder. Maar die moet een verwijzing van mn ha!
Ben erg bang dat je inderdaad moet wachten op je eigen huisarts, kan me ook nog wel voorstellen dat een vervanger zonder het weten van je achtergrond niet zo snel een verwijzing wil geven tenzij het iets erg accuuts is. Is je eigen huisarts nog lang met vakantie?
Day is gelukkig nog te verzien, misschien kun je alvast een afspraak plannen bij de zorgverlener en dan maandag direct je verwijzing regelen, hier moet namelijk de brief en dergelijk gewoon mee op de eerste afspraak.
Misschien kun je de zorgverzekering bellen om te vragen of ze moeilijk gaan doen? Of beter nog: Mail ze even dan heb je het meteen zwart op wit. Hoeft de vervangen HA ook niet moeilijk te doen als het antwoord gunstig uitvalt.
Gezien je voorgeschiedenis ptss en je borderlinepersoonlijkheidstoornis verwacht ik dat je echt op je eigen arts moet wachten. Hij kent je voorgeschiedenis en kan als enige inschatten of opname nu noodzakelijk is. Denk eerlijk gezegt dat het hele zorgverzekeringsverhaal gelul is, maar deze arts ervoor kiest geen verwijzing te willen geven. Mag ik vragen waarom je nu acuut een verwijzing nodig hebt?
Denk ook dat je moet wachten maar is er geen mogelijkheid dat ze via de GGZ een verwijzing sturen? Ze dragen in principe dus de zorg over.
Ik vind het vreemd. Ik had een verwijzing voor de kinderneuroloog nodig voor mijn dochter. Mijn eigen ha werkt nu niet volledig ivm omstandigheden en op de dag dat ik belde voor de doorverwijzing was de vervangende arts er en die heeft na mijn uitleg waarom wij de doorverwijzing willen gewoon de doorverwijzing voor me geschreven.
Ah ok dan heb ik het mis. Is ook al weer een jaartje of 2 terug dat me werd gezegd dat ik direct een afspraak kon maken ... Excuses voor de verwarring!