Hallo, Ik kan wel wat advies gebruiken! Ben momenteel onverwacht zwanger geraakt van mijn vriend waar ik mee samenwoon. We hadden het altijd al over een gezin maar liever nog even wachten want we moeten verhuizen, vriend zit met opleiding etc. Toch gebeurd en we waren erg geschokt en overweldigd maar hebben hebben ook een kinderwens en we willen het absoluut niet laten weghalen. Oke de omstandigheden zijn niet ideaal maar had ook een stuk slechter gekund! We hebben een stabiele relatie zijn 23 jaar ik heb een vast contract. Mijn familie was laaiend ethousiast! Helaas wonen ze in een andere provincie maar mijn moeder wilde graag in de kraamweek ons helpen en in een hotelletje slapen en kindje opvangen in vakanties (werkt in het onderwijs) etc. Toen vertelde we het mijn schoonmoeder.. haar reactie was dat ze het niet wilde en ze is boos weg gestormd. Ze vind dat we niet weten wat er bij een baby komt kijken, we niet volwassen genoeg zijn dat alles op haar aankomt ( Hoe weet zij dat nou?? Ze heeft niet eens gevraagd hoe we het willen gaan doen ze is meteen kwaad weggelopen) en dat mijn vriend het niet aankan etc.. ik ben zo boos op haar. Ik denk dan ook als jij vind dat je 23 jarige zoon een puber is van 15 dan heb je hem zelf blijkbaar niet goed opgevoed en schort er iets aan je eigen capaciteiten als ouder.:x En nog meer argumenten zijn er onze kant opgeslingerd die ik via vriend heb gehoord, ik zet namelijk geen voet meer in dat huis tot ze haar excuus aanbiedt en tot bedaren komt. Wel weglopen als wij het nieuws vertellen maar dan via mijn vriend zeggen dat ik een sloddervos ben etc. Pff en al zou dat zo zijn!! Dan kijk ik lekker terug op jaren van sloddervossigheid voordat ik een kind kreeg en alles spik en spam moet zijn voor mijn kind. Ohja vind haar ook nog al hypocriet, ze was zelf 16 toen ze haar eerste kind kreeg. Wat haar toen is overkomen hoeft ze niet op ons projecteren. Heb zo te doen met mijn vriend, mijn familie helemaal blij en de zijne willen er niks mee te maken hebben. Die rothormonen van me helpen me ook niet om te bedaren
Ten eerste gefeliciteerd!! Wat jammer dat ze zo reageert! Maar ik denk dat zij gewoon naar zichzelf kijkt en dit projecteert op jullie! Maar jullie zijn toch al wat ouder jij hebt een vaste baan. Prima toch! Maar je hebt gelijk dat ze haar excuses moet aanbieden hoor! Wat zegt je vriend hiervan?
jeetje wat een rot situatie... ik denk dat het belangrijkste is, dat jullie er zelf achter staan ! & dat staan jullie ik zelf zou er gewoon lekker van gaan genieten. tuurlijk is het niet leuk als je (schoon)familie het niet leuk vind, maar het is jullie kind & zij kunnen niet bepalen of jullie het kind houden of niet (vind ik tenminste) jullie zijn volwassen dus kunnen prima voor jullie zelf beslissen. en ook zou ik wachten tot je schoonmoeder haar excuus komt aanbieden, dit slaat natuurlijk nergens op. maar het zal inderdaad wel met haar verleden te maken hebben hoe zij reageert... & het belangrijkste gefeliciteerd & geniet !
Bedankt voor je reactie! Mijn vriend is boos en aangeslagen. Heb echt met hem te doen hij heeft geen contact met zijn vader en dan dit. Het is voor hem ook heel confronterend dat mijn familie er zo blij mee is en we aan alle kanten spulletjes krijgen aangeboden en van zijn moeder er niet eens een felicitatie af kan ...
Ja is ook niet leuk! Maar ik zou wel gaan praten als ik hem was met zijn moeder....ik denk dat er een hoop achterschuilt...al had zij natuurlijk wel anders kunnen reageren! Maar soms reageer je niet effe wat anders dan je zou willen...maar goed dan had ze wel al eens kunnen bellen en sorry zeggen!
Wat een vreemde reactie van haar.. Ze lijkt alleen vanuit haar eigen standpunt te kijken en zich he-le-maal niet in te leven in jullie! Ik denk dat ik hetzelfde zou reageren, ze mag langskomen met excuses...
Ja ik snap wel dat mensen soms schrikken van dit nieuws maar ze had niet hoeven weglopen en de deur dicht te slaan. Want zo voelt het letterlijk en figuurlijk of de deur is dicht geslagen voor ons en ons kind. En natuurlijk als je iets niet voelt (blijdschap, trots) dan voel je het niet en hoef je niet te doen alsof. Maar als je kwaad bent hoef je niet zo te reageren zeg dan dat je geschokt bent en niet weet wat je hiervan moet denken en je zorgen maakt. Dan had er gewoon over gepraat kunnen worden. Vriend wilt eigenlijk dit hele voorval vergeten maar ik kan hier niet zo over heen stappen.
Wat egoistisch van SM om zo te reageren zeg! Ze kan op zn minst jullie feliciteren! Mijn moeder was ook niet geweldig blij met mn eerste zw schap (wel gepland, 21jaar) maar heeft dit nooit zo laten blijken. Tuurlijk ze was bezorgd en dat zal je schoonmoedr ook wel zijn maar dat kan ze ook anders laten blijken.... Ik zou mn stinkende best doen om te laten zien dat jullie geweldige ouders zijn/worden...her lost als ze geen goede band met dr kleinkind krijgt....
Allereerst gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Ik krijg de kriebels als ik het lees over je sm... bah wat egoistisch om zo te reageren. Jullie zijn oud en wijs genoeg om de juiste beslissing te kunnen nemen. Ze mag dan wel geschrokken zijn, dan nog vind ik dit niet normaal hoe ze reageerd. Ik zou je vried laten praten met haar , dat deze reaktie jullie erg gekwetst heeft. Ook vind ik het niet netjes dat ze zit te ''roddelen'' over jou... wat heeft dat er mee te maken?.. Het lijkt wel alsof ze op een of andere manier het niet echt ziet zitten dat jullie samen een kindje krijgen want waarom haald ze jou zo naar beneden. Het is nu eenmaal zo en jullie willen er voor gaan! (super)... Ze zal jullie keus moeten accepteren.
Wat vreselijk zeg dat ze zo reageert. Ik kan me helemaal voorstellen dat jullie hier boos over zijn. Je moet maar denken dat haar reactie meer over haar zegt dan over jullie! Ik denk altijd maar als iemand niet iets goeds te brengen heeft dan maar niet... Probeer je er niet te druk over te maken dat is het niet waard!
Eerste reactie; Wat n t*kkewijf zolang zij zich niet kan gedragen, lekker uit de buurt houden. t laatste wat je nodig hebt is negatieve energie Ze komt er vast nog wel op terug hoor.. dat wij t vertelde bij de eerste duurde t ook even voordat schoonmams t kon accepteren "haar baby kreeg een baby" ehmm hij was.destijds 21 en we woonde samen.. wat nou baby Schoonmoeders zijn rare wezens Nou sloddervosje geniet van je zwangerschap!
Ja zo voel ik het ook een beetje. En dan nog zeggen ja ik vind bagheera hartstikke lief en leuk hoor MAAR.... Krijg er gewoon buikpijn van. Ik trek het me ook enorm persoonlijk aan terwijl iedereen om me heen mij verzekerd dat haar reactie belachelijk is..
Ik dacht gewoon goed. Maar krijg nu het gevoel dat ze me alleen leuk vind als vriendin van.. en niet de moeder van haar zoon zijn kind. Maarja dat is dan pech voor haar ik ga nergens heen!
Hier het zelfde verhaal ik ben 24 mijn man 29 en toen we vertelde dat we zwanger waren van de eerste werd ze boos want ze was nog niet toe om oma te worden ze is 53 jaar dus vind dat een mooie leeftijd zelf Maar nu zijn we erachter gekomen dat ik weer zwanger ben mijn dochter is pas 3,5 maand oud en nu moeten wij het straks tegen mijn schoonouders zeggen ben zo bang en zenuwachtig mijn man durft het zelf ook niet Ze is nu heel blij om oma te zijn en kan geen week zonder haar dus bij jou komt het vast ook wel goed zodra de kleine er is. Mijn schoonmoeder mag mij nog steeds niet dus daar zit niet veel verandering in Ben benieuwd hoe mijn zondag eruit gaat zien wens me succes. Succes met alles en denk maar zo alles komt goed en jullie zijn er blij mee en dat is wat telt. Liefs, brenda
Inderdaad, goede instelling. En jij gaat het samen met Mr. Bagheera doen. Samen genieten van de zwangerschap en samen jullie kindje grootbrengen. Ben benieuwd als jullie kindje er eenmaal is, hoe ze dan zal doen. Maar kom op, je hebt een vaste aanstelling en je hebt een mooie leeftijd. Wat zeurt je SM toch. Nee hoor,lekker genieten en heerlijk blij worden van jouw familie.
Wat rot inderdaad Bagheera! Het heeft haar duidelijk overvallen, maar ze had wel even kunnen filteren. Ze draait ook vast nog wel bij hoor! En zoals je zelf zegt, jullie zijn relatief jong naar Nederlandse begrippen maar echt niet superjong of per definitie onvolwassen, en kunnen ook genoeg stabiliteit bieden. Laat maar even bezinken, komt vast goed! Toen wij (27 en 30 jaar) het aan mijn ouders vertelden, was het voor mijn moeder het lang verwachte nieuws waar ze al jaren op zat te hinten, maar mijn vader moest even slikken dat zijn "kleine meisje" groot werd en hij opa werd (ik dacht dat hij net een beetje over zijn midlife crisis heen was, toch nog niet helemaal blijkbaar)... sommige ouders zijn nou eenmaal zo!
Brenda succes! Ik probeer het gevoel maar even van me af te laten glijden. Moet ook zo werken een avonddienst. Wil jullie enorm bedanken voor de lieve berichten!