Schoonmoeder nieuwe vriend

Discussie in 'De lounge' gestart door NoLu, 22 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NoLu

NoLu Niet meer actief

Hallo,

We werden net gebeld door mn schoonmoeder dat ze een nieuwe vriend heeft. Een man die ook gescheiden is met 2 kids van 10 en 12 jaar. Ze hebben al een tijdje een relatie en ze heeft zijn kinderen al vaak gezien.

Wij kregen dit net pas te horen. Meteen zegt mn schoonmoeder erbij dat we niks tegen mn schoonvader mogen zeggen omdat die anders heel boos gaat worden. Ze zijn nu 4 jaar gescheiden en hij heeft t daar nog erg moeilijk mee. Mn vriend heeft toegestemd niks te zeggen tegen mn schoonvader.

Nu heb ik t met hem erover dat zn moeder toch heel snel tegen zn vader moet zeggen dat ze een vriend heeft. Want zijn vader gaat echt heel boos worden als hij er bijvoorbeeld over een half jaar achter komt en t blijkt dat al zijn kinderen het al wisten maar niks hebben verteld.

Maar mn vriend vind dat onzin en dat zn ouders t zelf maar moeten uitzoeken, maar ik heb geen zin in t gezeik en dus precies te moeten gaan opletten wat ik en de kinderen zeggen en dat hij achteraf erg boos op ons gaat worden.

Wat zouden jullie doen?

Heel stom maar ik heb t er volgens mij ook moeilijker mee dan mn vriend zelf, het is de eerste die met een ander thuis komt en ik kan heel moeilijk tegen veranderingen haha.

2. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ik weet het niet.
    Aan de ene kant snap ik je wel maar aan de andere kant is het hun probleem!

De vader kan jullie niet kwalijk nemen dat je het niet verteld hebt. De verantwoordelijkheid om te te vertellen ligt bij de moeder.

Misschien op haar inpraten dat ze het zelf moet vertellen?

3. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Ik zou in elk geval je schoonmoeder vertellen dat je geen geheimen voor haar wil bewaren. Hoe eerder je schoonvader het weet hoe eerder hij er aan gewend is. Je schoonmoeder wil een nieuwe relatie, laat haar dan ook een grote meid zijn en het zelf vertellen. Op deze manier stuurt ze aan op een ruzie tussen vader en kinderen, dat lijkt het me niet waard.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou me er als schoondochter niet mee bemoeien.

5. Keepsmiling03

Keepsmiling03 Niet meer actief

Als je schoonmoeder wilt dat het niet word verteldt aan haar exman dan vind ik dat jullie dat moeten respecteren.

Maar snap je punt wel.

6. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou heel duidelijk tegen je schoonmoeder zijn dat jullie geen geheimen voor schoonvader willen hebben en andersom. Dat je er niet speciaal heen gaat om het aan hem te melden, maar dat het wel ter sprake kan komen. En dat jullie het fijn zouden vinden dat ze het zelf even aan hem vertelt omdat het anders voor jullie een heel ongemakkelijke situatie kan worden.

7. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    De ouders zijn gescheiden, moeder is dan toch geen verantwoording meer schuldig aan haar exman ( ga ervan uit dat er geen kleine kinderen meer zijn). Snap wel dat je er niet tussen wil zitten en zou dan idd zoals flipske zegt, zeggen tegenschoommoeder dat je geen geheimen wil hebben en dat je er niet tussen wil zitten. Maar als manlief al zoeits heeft laat ze het zelf uitvechten, dan zou ik me er ook niet drukker om maken. Succes!

8. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Dit. Lijkt me nogal wiedes dat schoonvader het niet leuk zal vinden wanneer zal blijken dat iedereen het wist behalve hij. Vind niet dat ze zoiets van jullie mag vragen want jullie zullen er straks mooi tussen zitten.

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Als mijn schoonmoeder zoiets zou hebben, dan zou ik daar dus ook niet tussen zitten. Het zijn volwassen mensen en ze moeten dat maar zelf oplossen. hij komt het vroeg of laat toch wel achter.

En ze zijn gescheiden, dus ik ben het met kirst eens dat ze geen verantwoording schuldig is aan je schoonvader. Waarom zou je sm geen vriend mogen hebben, ze zijn tenslotte al een tijdje gescheiden toch. Ik denk dat je sv daar zich ook overeen moet gaan zetten ...

10. NoLu

NoLu Niet meer actief

Ja ik vind het ook heel leuk voor dr dat ze het geluk weer heeft gevonden, maar t is nu eindelijk rustig in de familie qua ruzies. Schoonvader die vaak boos was dat we meer met schoonma deden enzo. Dit is nu helemaal over gaat heel goed en dan nu dit weer...

11. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik zou mn mond niet houden.
    Ik zou tegen s-moeder zeggen dat ik het niet als nieuwtje zou vertellen, maar als het ter sprake komt ga ik niet liegen.
    Liegen is iets wat ik niet doe, dus aan haar wat zij ermee doet

12. NoLu

NoLu Niet meer actief

#12 NoLu, 22 apr 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 apr 2012
    .....

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Sja meis... ik vrees dat dat nooit echt over gaat hoor. mijn ouders zijn al meer dan 25 jaar gescheiden, en eigenlijk pas sinds relatief kort is het geen strijd meer ...

Maar dat komt ook meer omdat wij als kinderen op een gegeven moment hebben aangegeven dat ze zich als kleuters gedroegen :D Ik geloof dat dat wel enige impact heeft gehad ...

14. NoLu

NoLu Niet meer actief

Oh topic is al overbodig, mn vriend heeft dr allang geappt dat ze t echt moet gaan zeggen tegen mn schoonvader omdat we er niet tussenin willen zitten.

Jong zit mij gewoon weer op te naaien.

Mannen

15. Janna

Janna Fanatiek lid

Lastig. Ik vind het vooral niet kunnen van sm dat ze jullie in deze positie brengt. Want ze dwingt jullie hoe dan ook te kiezen. "Je er niet mee bemoeien" kan niet, want dat is ook een keuze, namelijk om haar zin te doen.

Als ik in jouw schoenen stond, zou ik mijn man ervan overtuigen dat we het echt niet kunnen maken om niks te zeggen. Dat het zeker uit zal komen en dat de net herstelde verhouding met sv dan weer helemaal op scherp zal komen te staan. En dan moet híj als eigen kind handelen: voor een aangetrouwd kind ligt dat toch moeilijker.

Ik ken de familie niet, dus ik weet niet wat het best is. Als sm geen contact meer heeft met sv, zou ik ml tegen haar laten zeggen dat jullie het tegen sv gaan vertellen, omdat jullie niets voor hem willen verzwijgen en je ook niet vindt dat zij dat van jullie mag vragen, omdat ze daarmee jullie relatie met sv op scherp zet. Als er nog wel contact is, zou ik ml haar voor de keuze laten zetten, om het zelf tegen sv te vertellen, of dat jullie het vertellen.

Als sv dan toch boos wordt, kan ie maar beter boos worden omdat sm een relatie heeft, dan omdat zijn kinderen maanden tegen hem gelogen hebben / iets voor hem verzwegen hebben. Dan is ie tenminste niet boos op jullie!

16. Janna

Janna Fanatiek lid

Hmm, was net voor jouw laatste post begonnen met mijn laatste post. Beetje overbodig...

Maar goed, ben wel benieuwd hoe ze reageert.

17. Bri

Bri Niet meer actief

Precies, helemaal mee eens!

18. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik zou niet gedwongen willen worden tot liegen.
    Dit zou ik haar dan ook duidelijk maken, dan had ze het ook niet aan mij moeten vertellen. Als ze geheimen wilt houden doet ze het zelf maar maar niet mij met het probleem opzadelen.

19. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Eens!

20. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    Ik zou er gewoon lekker niet tussen gaan zitten. Dat geeft alleen maar narigheid, en straks ben jij/zijn jullie de gebeten hond.
    Als ze al 4 jaar gescheiden zijn, dan ja, rot voor schoonpapa, maar schoonmama gaat gewoon verder met der leven.
    Zou schoonmama wel adviseren dit zelf met haar ex-man op te laten nemen, omdat dit voor jullie een heel ongemakkelijke situatie oplevert en dat wil je niet.

Deel Deze Pagina