Ik denk dat ik de ideale schhoonmoeder heb Ze helpt en past altijd op als we het vragen, maar zal zich nooit ongevraagd ergens mee bemoeien.
Ik heb niet alle reacties van na mijn vorige bericht gelezen, maar zie nu even de tussenstand: Positief: 60% (laatste 2 opties) Negatief: 29% (Geen contact, kan wel schieten of irirteren) Er tussenin: 6,5% Ken niet (goed genoeg): 5,% (Afgerond op halve procenten) Valt nog mee, toch? Ik heb gestemd voor: Best een fijn mens Maar soms is ze een engel, een reddende engel. Ben komende week uitgerekend. Mijn zoontje gaat 3 dagen in de week naar het KDV voor een paar uurtjes, omdat ik het nu heel moeilijk trek, een hele dag met hem. Alleen dinsdags niet. Nu belde ze net om te vragen of ik wilde dat ze dinsdag komt, net als komende week. Ben ik héél blij mee, helemaal gezien mijn eigen moeder dinsdag geopereerd wordt. Dus wordt sowieso een erg spannende dag.
Mijn schoonmoeder is een engel! Zo'n lief mens en heb een hele fijne band met haar en daar ben ik ook echt heel blij mee!
Gaat prima allemaal , ze is heel aardig en best wel geïnteresseerd. Verder gaan we geen dingen samen doen ofzo maar dat is voor mij ook niet nodig.
Ik was de eerste paar maanden helemaal wég van mijn schoonmoeder. Eindelijk had ik een schoonmoeder gevonden die mij wél leuk vond en gewoon normaal kon doen! Ik ging er zelfs met plezier op visite! Maar toen.. Toen zaten een weekend met haar en mijn zwager + schoonzus in een huisje in de Efteling en werd er constant gezeken op de manier waarop we Damiën opvoeden, en met onze verhuizing. Ook steekt het me heel erg dat ze totaal geen begrip op kan brengen voor onze situatie nu we in de MMM zitten. Schoonmoeder vindt het allemaal niet zo nodig en vindt dat we maar moeten wachten met al die medische behandelingen. Ze kan echt niet begrijpen dat alles alleen maar verslechterd en dat we helemaal niet wíllen wachten. Ik vond het een ontzettend lief mens, maar dat ze ons niet kan steunen in de tijd dat we het het meest nodig hebben, vind ik echt waanzinnig jammer. We hebben haar nu inmiddels ook al ruim een maand niet meer gezien, en ik zie eigenlijk alweer op tegen de keer dat ze langskomt om ons nieuwe huis te bekijken Hoop dat het in de toekomst weer beter wordt! Met schoonvader hebben we het contact overigens wel verbroken.
Hier is het zo erg dat ik niet met de kinderen naar een verjaardag ga als zij er is omdat ik niet wil dat ze hun oma leren kennen ik had een hele goede band met haar tot ze ineens kwaat werd op mij toen heeft mijn man gezegd dat hij geen contact meer wou ik heb haar wel een uitnodiging voor ons trouwen gegeven maar ze is niet geweest. Ach zonder haar was mijn man er niet geweest en zonder mijn man geen kinderen. Dit is nou een half jaar aan de gang. Als de kinderen haar ooit een keer zien dan mogen ze ook geen oma zeggen mevrouw de H... Moeten ze dan zeggen. Ookal heb ik liever dat ze niets tegen haar zeggen haha.
Het is een schat van een mens en wij kunnen het vanaf het begin ontzettend goed met elkaar vinden. Dus ik heb de laatste optie gekozen.
Ik heb een hele lieve schoonmoeder (schoonvader trouwens ook!). Staan altijd voor ons klaar. Passen sowieso 1x per week op ons meisje (voorheen meiden, maar de oudste zit nu op school en zij wonen niet hier in de stad) Tussendoor vragen ze of er 1 mag komen logeren, helpen met klussen, geven advies als je er om vraagt maar (meestal) niet ongevraagd. Overigens vindt mijn man ook dat hij boft met zijn schoonouders en kunnen ze het onderling super vinden!
Hier eenzelfde soort schoonmoeder, met verschil dat wij wel het contact hebben verbroken. Met schoonvader kan ik wel goed opschieten, zijn gescheiden, svader heeft een nieuwe vrouw en getrouwd, smoeder is nog steeds alleen. Is een verbitterde, verzuurde vrouw geworden die dacht dat ons gezin om haar draaide... Viel erg tegen toen dat niet het geval bleek!!
'Ik kan haar wel schieten' Serieus, op 8 weken zwanger zijn we het daar gaan zeggen, een dagje later een emailtje in de bus van manlief... dat ze bij deze dus het contact verbreekt, we niet meer welkom zijn in haar huis, en maar moeten afspreken met zijn vader als ze niet thuis is. Zit nu aan 36 weken, en we hebben er sindsdien niets meer van gehoord. Ze doet maar... zijn er zo klaar mee Ben wel jaloers op al die mensen met een leuke schoonmoeder
Ik heb gekozen voor: ''ik heb mijn schoonmoeder nooit leren kennen" De moeder van mijn vriend is bij een ongeval omgekomen toen ik nog niet in beeld was. Het schijnt een hele lieve vrouw geweest te zijn.... Schoonvader was iets moeilijker en is inmiddels ook overleden. Mijn vorige schoonmoeder valt onder: "ik kan haar wel schieten" Mijn vorige vriend is overleden, toen hij er nog was konden we nog wel redelijk met elkaar door een deur. Na het overlijden van mijn vriend zijn er vanuit schoonouders zulke rare dingen gedaan/gezegd dat het voor mij wel klaar was.... Heb de sloten op mijn deuren vervangen omdat ze de sleutels niet wilden geven....zegt misschien wel genoeg..