"ik irriteer me regelmatig aan haar" Mijn schoonouders zijn nu 3 jaar uit elkaar waarvan ze 2 jaar het huis daar uit is en madam neemt de slachtoffer rol aan aaarghh!! alles om me schoonvader achtelijk te maken. Daarbij heeft ze gezegd neit meer op verjaardagen te komen als hij daarbij aanwezig is. Wel is ze op ons partnerschap geweest met nieuwe vriend maar vervolgens zuipt ze zich lam omdat ze niet met de situatie om kan gaan..
Ken haar niet zo heel lang nog maar het lijkt me een heel lief mens. Vooral het feit dat ze jaslynn zo leuk vind en zo lief met haar is geeft me een heel fijn gevoel.
Als we dat nu eens zouden weten... vroeger was het kot te klein omdat we samen waren... ging ineens een pak beter toen we gingen samen wonen. Toen weer kouder zodra we trouwplannen hadden, na de trouw weer beter. De zwangerschap zal een stap te ver zijn geweest zeker? Als ik vroeger een conversatie probeerde mee te doen aan tafel, kreeg mijn man achteraf een 'die praat te veel.' Was ik stil, was het 'die zegt nooit iets.' Stond ik mee de afwas te doen: 'die zit in ons kasten!' Ik heb het ooit eens gewaagd de deur open te doen toen er iemand aanbelde. Het kot bleek achteraf te klein, hoe durfde ik, ik woonde daar toch niet? Zelfde met alleen naar boven gaan (en toen waren we dus al 3 jaar samen) Ging van kwaad naar erger en ze gaf nooit een reden, en toen mocht ik ineens niet meer binnen. Na het samenwonen bleek het beter te gaan, maar nu dus helemaal gedaan. Dat ze mij niet moet, ok, ik ga niemand dwingen om me leuk te vinden. Maar om je eigen kind dan even uit je leven te wissen... yup, ik kan haar wel schieten.
Ik heb geen Smoeder, ze heeft vl op 3 jarige leeftijd in een tehuis proberen te dumpen. (gelukkig een schat van een schoonvader) die hem dan ook alleen heeft opgevoed. Dus nee ze was al geen moeder, dus dan ook geen smoeder. Ik denk dat als ik haar had leren kennen, ik haar had kunnen schieten zo ga je niet met (je) kinderen om. Helemaal omdat ze zijn zusje wel heeft opgevoed. Waar we dus ook geen contact mee hebben.
Mijn schoonmoeder heeft het heel druk met mijn schoonzusje en nichtje! Heeft bijna het hele eerste jaar van haar kleinzoon gemist daardoor, en dan wel lopen jammeren dat ze twee overleden kleinkindjes heeft en dat Levi haar niet moet.... Eigen schuld dikke bult! Wij mogen verder niet zeuren dat wij altijd 'nee' krijgen en zijn egoistisch dat we niet begrijpen dat mijn schoonzusje al een jaar bij ze inwoont nadat haar vriend haar en haar kind verlaten had, en dat er ook nog een appartement voor haar in de mega schuur gebouwd wordt, met alles spiksplonternieuw en zeker niet goedkoop! Jaloers en egoistisch werden wij genoemd toen we aangaven dat het nogal vervelend is voor ons dat alle aandacht en tijd naar hen gaat! Ook maken ze om de meest achterlijke dingen ruzie op al onze verjaardagen en ik vrees voor de eerste verjaardag van Levi! Ze mogen niemand bij ons op verjaardagen, en laten dat weten ook! zolang zij op verjaardagen zijn is het altijd gespannen en pas als zij de deur uit zijn, zie je iedereen uitpuffen en wordt het gezellig! Mijn man staat op het punt het contact te verbreken en.die keus laat ik ook aan hem, maar ik zou er eerlijk gezegd niet rouwig om zijn! En zijn moeder kent hem zo goed denkt ze, en zegt dat hij toch wel met hangende pootjes terugkomt.... We zullen zien!
In het begin van mijn zwangerschap heeft ze contact met mij verbroken.. Ze was boos dat ik zwanger was en vond het niet "leuk". Ik zou niet weten wat er bij de zorg van een kind kwam kijken en zij zou er uiteindelijk voor moeten zorgen aldus smoeder. Gelukkig is ze na wat gekonkel van haar kant toch bij gedraaid en is ze nu een superlieve oma die zelf steeds aanbied om op te passen omdat ze haar kleinkind zo leuk vind! Nu is ze best wel lief, maar die afwijzing jegens mij en mijn toen ongeboren kind ben ik nooit vergeten. (heb haar toen ook maanden niet gezien, ik weigerde om nog een voet in haar huis te zetten zolang ze haar excuus niet aanbood. Werd ook nog beschuldigd van stoken tussen haar en mijn man maar ik heb nooit een kwaad woord over haar gesproken! Was enorm gekwetst door deze aanname) Maar goed ik begin haar weer te vertrouwen en ze heeft ook zeker goede kanten! Het slijt wel denk ik ze doet echt haar best.
Mijn schoonmoeder is een schat! Tuurlijk wel eens een meningsverschil.. maar ondanks dat is het zoooo'n lieverd!
Ik heb hele lieve schoonouders. Ze staan altijd voor ons klaar en bieden vaak hulp aan. Ze zijn gek op hun kleinzoon en hij is gek op hun. En ze kijken erg uit naar hun kleindochter. Tuurlijk zijn er wel eens dingetjes waar ik me aan irriteer. Dan zijn er 2 opties: of ik accepteer het (ze bedoelen het altijd goed) of ik of mijn man brengen het ter sprake en dan doen ze altijd hun best om er rekening mee te houden. Kortom: mijn schoonmoeder is een engel!
Mijn schoonouders zijn erg aardig en proberen voor iedereen hun best te doen.. helaas doen ze dat bij mijn schoonbroer en schoonzus dusdanig dat wij vaker achtergesteld worden. Dingen worden altijd als eerst aan hun gevraagd, hun kinderen zitten daar dag en nacht, zij worden van alle gemakken voorzien etc etc. Nou maakt dat mij persoonlijk niet veel uit maar ik vind het zielig voor mijn jongens dat het verschil tussen de kleinkinderen duidelijk te merken is.
We kunnen samen door een deur en daar is alles mee gezegd. We hebben vorig jaar een bak stront van 22 jaar over ons heen gekregen. Ze heeft een olifant geheugen en noemde alles op wat haar dwars zat van afgelopen 22 jaar. Dit deed me ontzettend veel pijn. We waren geen vriendinnen maar nu komt helemaal niet meer. Ik houd bewust afstand. Ik doe het voor de kinderen, zij houden van haar en andersom. Waarom ze ons dit heeft aangedaan is nog steeds een raadsel.
Ik heb in het begin van mijn relatie best moeite gehad met mijn schoonmoeder. Ze wil altijd alles op haar manier doen. Nog steeds, maar inmiddels is het wel duidelijk dat ze alles heel goed bedoelt. Ze is ontzettend vrijgevig en zal altijd voor ons klaarstaan als we dat nodig zouden hebben. Alleen moet je soms heel duidelijk zijn als jij het net even anders wil als zij. Maar dat accepteert ze dan ook wel. Gewoon duidelijk zijn naar elkaar toe en je verhelpt al een hoop ergernis (van weerszijden) denk ik.
Ik kan goed opschieten met mijn schoonmoeder, er zijn wel eens dingen waarvan ik denk moet dat nou ..... Maar dat zal andersom ook wel eens zijn.
Voor mij gelden eigenlijk ook twee opties. Mijn vriends moeder is overleden, al lang voor ik hem leerde kennen. Haar heb ik dus nooit ontmoet. Maar de nieuwe vrouw van mijn schoonvader is echt een engel. Mijn vriends schoonmoeder daarentegen past perfect in de categorie loeder
Ik heb op zich een hele lieve schoonmoeder. Tot ze vorig jaar een half jaar naar Lanzarote zijn geweest. Sinds dat ze terug zijn zijn ze heel anders, we spreken en zien ze bijna niet, en over 3 weken gaan ze weer weg. Voordat ze vorig jaar zijn gegaan kwamen we bijna ieder weekend daar en vooral in de zomer, ook belde ze regelmatig of kwamen zelf langs. Nu komen ze bijna nooit alleen op de verplichte dagen.
Best een fijn mens heb ik gestemd omdat ik engel net wat teveel vind... Ze is veel meer dan "best een lief mens" maar ook geen engel... Ze is een lieverd die er altijd voor ons is samen met mn s.vader. Staan altijd voor ons klaar en houden zich voor het overgrote deel aan onze "regels" als het om de kindjes gaat. Heb absoluut niet te klagen, t zijn dikke schatten en voel me vereerd dat ik zulke s.ouders heb, als ik dat soms lees ben ik echt een bevoorrecht mens!
Kan met schoonmoeder door 1 deur, maar das ook alles. Maar moet eerlijk bij zeggen, ik ben ook geen ideale schoondochter en onze band zou misschien wel beter kunnen als ik er in investeerde, maar daar irriteer ik me teveel voor aan haar gedrag. Zolang ik haar op afstand houdt gaat het best aardig.
Ik heb gestemd voor: Best een fijn mens! Mijn eigen mamsie blijft natuurlijk mijn enige engel, maar mijn schoonmoeder is zeker geen naar persoon. Sommige dingen zijn anders, andere opvattingen en ideeën vaak, maar ze bedoelt het altijd goed. Niet altijd een van de makkelijkste personen, maar dat ben ikzelf ook niet en daarom botst het soms. Maar uiteindelijk respecteert ze wel mijn keuze/beslissing en ze is ontzettend gek op onze zoon en dat vind ik zeker enorm belangrijk!
Ik heb mijn schoonmoeder nog niet leren kennen omdat ze in het buitenland wonen. Wel over de telefoon gesproken natuurlijk, maar dan is het snel klaar (ik spreek geen Turks en zij maar een klein beetje Farsi). Ik houd nu al van haar omdat dat makkelijk gaat bij iemand die alleen maar liefde geeft Kan niet wachten om haar hopelijk volgend jaar te zien. En zij is ook enorm benieuwd, zeker naar haar jongste kleinkind.
Ik vind mijn schoonmoeder een lieverd!Maar aangezien mijn schoonouders in turkije wonen zie ik ze de laatste jaren maar 1 a 2 keer in het jaar.Daarvoor elke 2 maanden!Maar hier zijn dan nog geen kinderen in het spel en aangezien de turkse cultuur al heel anders is in bepaalde dingen ben ik erg benieuwd hoe het gaat zijn als wij kinderen krijgen en hoe mijn schoonouders er op reageren en mee omgaan. Ik ben nu altijd heel makkelijk en laat veel dingen over mij heen komen,maar ik denk dat als het over mijn kinderen zal gaan ik een stuk feller zal zijn.Maar voor nu heb ik niks te klagen. Is het een lief mens met haar hart op de goede plek,en is ze heel lief en behulpzaam.
Ik heb de allerliefste schoonmoeder ( én schoonvader) van de hele wereld. Ontzettend schatten die hun kinderen ( én aanhang) op nmr 1 hebben staan.