Mijn schoonmoeder is echt een schat! Staat altijd, dag en nacht, voor ons klaar.. Niets is haar teveel.. Ik ben het natuurlijk niet altijd met haar eens en zij is het niet altijd met mij eens maar ze zal mijn (opvoed)wensen altijd respecteren en ook als ze op de kinderen past zal ze niets doen wat ik niet wil, ookal denkt zij er heel anders over.. Trouwens, voordat de kinderen er waren en ik nog 5 dagen werkte, kwam ze wel eens zomaar ons huis poetsen.. Omdat ze vond dat ik het al zo druk had en m'n man niets in huis deed.. Nou vond ik dat niet echt heel fijn en heb dat ook gewoon aangegeven maar ik vond het gebaar wel heel erg lief.. (en ja iedereen kan hier weer bemoeienis en weet ik veel wat achter zoeken maar ik vond het, ondanks dat ik het niet wilde, wel heel lief van dr.. )
Ach we kunnen best door 1 deur hoor, we zijn ook altijd gewoon normaal aardig Maar meer als 1x in de 2 a 3 weken hoef ik ze niet te zien En gelukkig is mijn man het daar ook wel mee eens!
Mijn schoonmoeder was een geweldig mens! Ik zou er een moord voor doen om haar nu hier bij ons te hebben.. Ze zou dol op haar kleinkinderen geweest zijn...
Ik kon altijd heel goed met m'n schoonmoeder. Schat van een mens en ik denk dat ze dat nog steeds wel is. Helaas heeft zij afgelopen jaar wat problemen gemaakt en het contact met ons verbroken. Ze heeft haar kleindochter nog nooit gezien. Dat vind ik erg jammer. Ik hoop dat het ooit weer goed komt, maar als het aan mijn vriend ligt niet ben ik bang.
heb gestemd op Tis een engel! maaaar ik irriteer me wel es aan haar hoor! vooral het niet ( goed) communiceren, maar dat is een btj omdat zij daar zelf niet goed mee opgevoed is ( cultuur verschil) Maar is zooo'n goed en lief mens....wat betreft bemoeienis oid in ons leven, is totaal geen sprake van...niks is haar te veel, ze doet alles voor je en staat voor ons klaar... ook nog wel een jammer puntje, is dat zij een andere kijk heeft op oma zijn, in tegenstelling tot mijn moeder en familie...die zijn veel closer en willen echt een dikke band opbouwen, zij is wat onzeker en heeft een fulltime baan, en ziet de kinderen soms heel lang niet...oudste is ook nog steeds niet dol op haar maarja is niet anders!
Mijn schoonmoeder is best een leuk mens.... om een engel te zijn... daar krijgt ze door de afstand niet echt de kans voor. We wonen te ver van elkaar vandaan, plus ze heeft geen rijbewijs... dus wat dat betreft zien we mekaar gewoon te weinig. Ik hoop dat we nog lang van haar mogen genieten... (ze is inmiddels 76 jaar oud)
Kan haar wel schieten...Zou willen dat het anders was, maar helaas is er daarvoor echt veel te veel gebeurd de afgelopen jaren.
Ik irriteer me regelmatig aan haar, maar ik realiseer me dat ze het niet kwaad bedoelt. Maar dan nog vind ik het lastig om bepaald gedrag maar te accepteren. We zullen nooit een dikke schoonmoeder-schoondochter band krijgen... Maar als we elkaar een beetje mijden op de kritieke momenten, dan komt het vast goed .
Trouwens wel jammer dat je maar voor 1 schoonmoeder kunt invullen... Ik heb er nl 2 en die andere is wel heeeeeeeel erg leuk, lief en geweldig...
Het is een engel..!! Ontzettend lief vrouwtje wat alles voor ons over heeft en wij ook voor haar. Ze is wel eens erg aanwezig en druk maar de kleinkinderen vinden dat geweldig en daar gaat het om. Ze kan heerlijk met ze springen en stuiteren en sporten... (ze is al jaren turn lerares dus enorm atletisch en gespierd) Ik zou haar voor geen goud willen missen en mijn schoonvader ook niet. En zo denkt mijn vriend ook over mijn ouders. Dus we hebben het allebeide enorm getroffen met de schoonouders.
in het begin kon ik goed met mn schoonmoeder maar na de jaren verstrijken wordt het steeds wat slechter. zo gaat het een hele tijd super goed en dan weer helemaal fout
Mijn schoonmoeder is mijn mama, typ ik met tranen in mijn ogen! Mijn eigen "moeder" is geen moeder en dus ook niet meer in mijn leven en mijn vader is vorige maand over leden. Zij is voor mijn gevoel de enige ouder die ik nog heb..............
Op zich kan ik goed met mijn schoonmoeder, alleen is ze best bemoeizuchtig, en belt om het minst of geringst op of alles in orde is.. dat belooft nog wat..
Heb gekozen voor "irriteer me regelmatig aan haar", maar dat moet zijn altijd en dus "kan ik d'r wel schieten". En hoop ik dat uiteindelijk het "contact verbroken wordt" . Het is een irritant mens en zeker nu we een kleine hebben. Ze luistert niet naar ons en respecteert dus onze wensen niet. Errug vervelend :x. Mijn vriend daarentegen heeft een ontzettend lieve schoonmoeder .
Ik heb een schat van een schoonmoeder. Ze staat er echt altijd voor ons. Als er iets is,dan zal ze er als eerste bij zijn. We zijn ook altijd welkgekomen...wanneer we komen rond etenstijd (wat regelmatig zo is) dan is het voor haar geen probleem om een extra stukje vlees in de pan te leggen en een extra aardappeltje te schillen. Ik voel me soms zo schuldig tegenover haar. Daarnaast is het ook wel dat wij ook altijd paraat staan voor mijn schoonouders. Maar ik denk dat wij het wel getroffen hebben!
"We hebben het contact verbroken"... Voorheen kon ik redelijk met dr opschieten. Ik was dan niet de schoondochter die zij verwachtte (lees: wekelijks opbellen om langs te komen), maar toch konden we het wel samen vinden. Rond eind mei hebben zij en mijn vriend ruzie gehad en nouja ik was vanalles en nogwat (ik heb hun nooit geen vlieg kwaad gedaan en ook niet tussen haar en mn vriend gaan staan ondanks mn bedenkingen over haar) en mijn kind wou ze niks mee te maken hebben (toen nog in mn buik). Nu die kleine er is wil ze ineens wel contact. Mn vriend wil haar die kans geven, ik niet. Het zou eigenlijk 'ik heb het contact verbroken' moeten zijn.