Schoonmoeder of schoonloeder?

Discussie in 'De lounge' gestart door SushiLover123, 9 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat vind jij van je schoonmoeder?

1. Ik heb mijn schoonmoeder nooit leren kennen

2. Ik ken mijn schoonmoeder nog niet lang genoeg

3. We hebben het contact verbroken

4. Ik kan haar wel schieten!

5. Ik irriteer me regelmatig aan haar

6. We kunnen samen door één deur, maar daar is alles mee gezegd

7. Best een fijn mens

8. Het is een engel!

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Kan haar wel schieten... Wij zijn nu 11,5 jaar samen waarvan 1,6 jaar getrouwd. Eigenlijk al die tijd ben ik naar mijn gevoel niet geaccepteerd. Ben niet goed genoeg en dat liet zij me duidelijk merken. Het was mijn vriend zijn huis, hij had een goede baan.. hij had zijn leven goed voor elkaar... dat ik daar ook allemaal aan mee had gewerkt dat benoemen ze niet. Zij vraagt nooit hoe het met mij gaat nu in de zwangerschap en toonde vrijwel geen interesse maar noemt " haar" kleindochter wel al haar kleine prinsesje (WALG!!!!).
    Natuurlijk ben ik bevooroordeelt na al die jaren vol ellende, maar ik zal nooit vergeten wat er allemaal gebeurt is. Voor mijn man probeer ik het nog een beetje....maar als hij zegt dat ie het contact wil verbreken dan protesteer ik niet nee!

2. Islah

Islah Niet meer actief

Mijn schoonmoeder is echt heel lief.

3. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Kan haar wel schieten. Meerdere malen per week!

Tot aan eerste zwangerschap was al waardeloos, tijdens zwangerschap alleen maar erger, na geboorte, verschrikking. Nu kijken hoe veel erger het nu nog gaat worden met met 2e op komst?

4. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier volmaakt tevreden met schoonmoeder.
    Natuurlijk is het anders dan mijn eigen moeder (he he SCHOONmoeder) en daar komt bij dat we niet om 't hoekje van de deur wonen bij elkaar, wat wellicht ook de goede verstandhouding in tact houd, maar toch.... ze mag er zijn en ze mag zeker blijven!

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Leuk om te zien dat er nog steeds mensen wat toe te voegen hebben aan dit topic en dat toch nog de ruime meerderheid wel een prettige schoonmoeder heeft.

6. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Ehhh de optie op en af staat er niet bij.
    Kan haar regelmatig afschieten, soms is het de beste sm die er is.
    Ik heb wel haar enige zoon;).

Moet zeggen dat ik haar in het verleden alleen maar wilde afschieten met en kanon richting maan. Pffff.... Gelukkig gaat dat dus steeds een beetje beter....

7. LiveLoveLaugh

LiveLoveLaugh Actief lid

16 mei 2012
    452
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou mijn schoonmoeder voor geen goud willen missen!

8. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik irriteer me regelmatig aan haar..
    Maar ze bedoelt het goed, dat probeer ik telkens tegen mezelf te zeggen, als ze weer irritant bezig is. ;)
    En ze staat altijd voor ons klaar als er iets is, dus mag niet klagen uiteindelijk...

9. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ondanks dat het mij tegen isgevallen dat ze hier een maand is geweest na de geboorte van onze dochter blijf ik het een engel vinden. We hebben beider onze verwachtingen moeten bijstellen toen ze met 33 weken te vroeg kwam. Zij dacht hier te komen en nog eens moeder van een beeb te kunnen zijn en deze als een op tijd geboren baby te kunnen behandelen. En ik had gerekend op meerbegrip na PE en HELLP en het feit dat ik de moeder ben en niet zij.

maar toch blijft het een schat.

10. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Hier een heel lieve schoonmoeder. We zien elkaar vrijwel wekelijks en we bellen heel regelmatig.
    Mijn schoonvader was ook al zo'n schat, en ik beschouwde hem als mijn eigen vader. Helaas is hij twee maanden geleden overleden.

11. 2011Mamma

2011Mamma Fanatiek lid

4 nov 2009
    4.805
    96
    48
    Fulltime Mama en adviseur
    't gezellige Brabant
    Hier ook een echte schoonloeder.

Ze denkt dat ons prinsesje haar dochter is en wil haar het liefst de hele dag vasthouden als we bij elkaar zijn. Alles wat wij doen of wat ik doe is het, oh zoon wat doe je dat toch goed, maar als mijn man dan zegt dat heeft 2011Mamma gedaan dan slikt ze een keer en zegt dan goed gedaan (als of we nog een klein kind zijn) ook maakt ze vaak opmerkingen dat zij de beste moeder op aarde is (al weet ik van mijn man beter) en ik geen goeie moeder ben, gelukkig zegt mijn man vaak als ze hier is of wij daar zijn tegen ons prinsesje dat ze de best/liefste moeder heeft. (toch voel ik me vaak onzeker dankzij haar, maar vrienden, mijn ouders en mijn man bevestigen dat ik een leuke lieve goeie moeder ben :) )

12. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik heb het getroffen met mijn sm. Niet de echte moeder van mijn partner, maar aantal jaren terug getrouwd met mijn schoonpa. Zeer hartelijke vrouw.

13. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Mijn schoonmoeder is een fijn mens maar geen engel....

14. Jlover1988

Jlover1988 Actief lid

11 jul 2009
    378
    0
    0
    Ik heb gekozen voor : We hebben het contact verbroken.
    Maar ik kan haar ook wel schieten hoor hahahaha!

15. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Ik heb mijn schoonmoeder als een engel beschreven.
    Tot voor kort hadden we een toch even het contact verbroken.
    Onze prioriteiten lagen tijdens onze verhuis en schilderwerken helemaal uit elkaar en daar kon ze niet mee omgaan.
    Er was toen een stille oorlog aan de gang... Maar sinds een paar maand is alles weer uitgepraat gelukkig.
    Nu voelt ze zich zo schuldig over haar gedrag toen, dat ze nu ons aan het overladen is met spullen voor ons huis... is nu ook niet nodig... maar wel welkom haha.

16. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Mijn vriend heeft jaren geleden het contact verbroken met zijn moeder en ik heb gehoord dat het niet jammer is dat ik haar niet ken.....

Daarentegen mijn ex-schoonmoeder is een engel,echt waar een geweldig mens.
    Ik heb nog steeds hartelijk contact met mijn ex-schoonouders,ze zien mij nog steeds als hun dochter.

17. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    mijn schoonmoeder was een geweldig mens!
    ze is helaas 5 jaar terug overleden
    in het begin moesten we erg aan elkaar wennen, nou ja, zij vooral aan mij..
    kan me er iets bij voorstellen..
    daar kwam ik als 15 jarig meisje met knalblauw haar en piercings en een tattoo.. niet de meest ideale schoondochter zal ze gedacht hebben:D het gezin waar mijn man uit komt is nogal... doe maar gewoon dan doe je gek genoeg.. ik kom uit een gezin; het kan niet gek genoeg! :p
    maar toen we elkaar beter leerden kennen en ik ook nog een opleiding deed om de zorg in te gaan (zij werkte ook in de zorg) kon ik niet meer stuk! wat een lieve, warm vrouw!
    ik mis haar nog steeds heel erg..

18. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Ik heb een geweldige schoonmoeder! Kan me geen andere of betere wensen...
    Als voorbeelden, ze is mee geweest met uitzoeken voor trouwjurk omdat ze gewoon eerlijk is en mijn eigen moeder daar wat milder in is (die was er ook gewoon bij hoor!) en ze (schoonouders) hebben ons opgevangen toen er ingebroken was bij ons en wij helemaal trillerig bij hen aankwamen of we bij hen mochten slapen omdat we het huis niet meer in mochten vanwegen sporenonderzoek. De warme chocomelk stond al klaar en ze waren midden in de nacht voor ons uit bed gebleven... Het zijn schatten!!!

19. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Ik heb een schat van een schoonmoeder. Het is echt niet mijn beste vriendin en ik irriteer me soms mateloos aan der. Maar ik besef heel goed dat die irritatie bij mij zit en dat ik dat niet moet doen. Soms kan ze het gewoon niet goed doen omdat ik het zo niet wil zien.

Ze staat altijd voor ons klaar en zal zich niet opdringen en eigenlijk zou ik niet weten wat ik meer zou willen van een schoonmoeder. Dus als er een probleem is zit dat voornamelijk in mijn onmogelijk zijn.

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zullen we eens een polletje openen wat mensen van hun moeder vinden? (ben gewoon benieuwd.. maar ben slecht in het maken van polls)

Deel Deze Pagina