exzeem

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Tonneke, 15 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Ik word echt helemaal gek van de jeuk! ik heb nu al maanden last van exzeem op mijn benen en het wordt steeds erger. Ik heb nu allemaal ronde droge plekjes (grote van een stuiver) en het jeukt!!!!!
    Krijg nu ook wat droge vlekjes op mijn handen...

hoort dit bij ontzwangeren???

2. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

28 okt 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Of dit bij ontzwangeren hoort weet ik niet maar het is misschien wel verstandig om even naar de dokter te gaan voor een zalfje :)

Die jeuk is ook zo vervelend:p

3. sanneke1982

sanneke1982 Actief lid

6 nov 2008
    217
    0
    16
    Ik heb ook last van veel jeuk, op mijn benen en decollte.
    Ik had dat vroeger precies niet zo fel..
    Ik doe er cremicort zalf op en dat helpt wel!!

4. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    als het gewoon droge huid is, kun je er best een vette zalf ZONDER GEURTOEVOEGSELS opsmeren (zoals de neutrale nivea)

maar als het idd jeukt, rood ziet en er komen meer plekjes, dan is de kans groot dat het exzeem is, en kun je beter inderdaad cremicort gaan halen bij de apotheker
    dit is een zalf waar een hele kleine hoeveelheid cortisone in zit, wat zou moeten helpen om de droge en jeukende huis te herstellen

mss gn slecht idee om te weten dat sommige mensen allergisch zijn aan cortisone en dat je deze zalf (omwille van de cortisone) best niet te veel gebruikt (een paar dagen, tot 3 keer per dag)

weet je hoe het komt dat je het nu zo plots hebt?

xxx

5. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    oja, cremicort is normaal gezien zonder voorschrift te krijgen

6. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Nee echt geen idee! Als baby heb ik alleen dauwworm gehad en verder nooit wat. Ben blij dat mijn zoontje het niet heeft maar nu heb ik dus zo een jeuk.

7. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    Hoi,
    ook ik zit zit onder, alleen dan mn armen, nek en schouders maar ik heb t van mn moeder die heeft t ook.
    Ik gebruik hormoonzalf maar ter ondersteuning calendulan zalf van vsm die werkt erg goed vind ik zelf en als mijn zoontje droge wanngetjes heeft smeer dat erook op werkt erg goed maar let op wel de zalf en niet de creme is iets anders van samenstelling dan gaat t nog harder jeuken;)

Deel Deze Pagina