nou ik heb de allerliefste schoonmoeder van de wereld maar de situatie waar jij in zit en vooral waar in jij je niet lekker voelt is niet acceptabel... had jij je er gelukkig onder gevoeld prima maar als jij je er zo beroerd in voelt moet je met je vrouw praten en desnoods vragen om je schoonma elders onder te brengen want 2 maanden duurt lang en een gespannen situatie is niet goed voor je eigen huwelijk
en ik d8 dat ik het zwaar had dat mijn schoonmoeder om de dag kwam... Maar ik zou zeggen praat met je vrouw ga des noods op je strepen staan het is ook jouw kind jij heb iig 50% voor het zeggen. ik kan echt goed begrijpen dat je t best wel zat bent en zeker over 2 maanden andere afspraken maken heeft je vrouw geen andere familie in nl waar je schoonmoeder af en toe kan logeren? (ps ik zou er helemaal niet aan moeten denken dat me schoonmoeder hier slaapt) en idd naakt haar tegenkomen moet r aan t denken zetten
IK krijg t idee dat ze helemaal zich niet in jou weet te verplaatsen.. Ik weet niet hoe close jij zelf met jou ouders bent.. maar anders zou ik zeggen.. laat jou moeder maar eens een week komen ( als je schoonmoeder dr hielen gelicht heeft).. en doe zoals je vrouw met haar moeder deed.. Misschien begrijpt ze dan je gevoel... Ik zou er ook niet tegen kunnen.. Dat ze er is.. nou vooruit, maar dat je in je eigen huis al geen privacy meer hebt.. dat vind ik te ver gaan.. Dan moet ze zich maar aanpassen aan t nederlandse cultuurtje hoor.. We zijn tenslotte hier en niet in een ander land. Sterkte.. ook voor straks als ze weer komt.. Ik hoop dat je met je vrouw dan goede afspraken kunt maken over wat je wel en niet wilt en dat je t prettig vind dat er rekening met jou in je eigen huis ( N.B.) gehouden gaat worden..
je zou haar dit allemaal misschien ook kunnen laten lezen ?? of anders, zodra de schoonmoeder weg is.. (klinkt kinderachtig).. maar.. gewoon ook eens een weekje haar buitensluiten in de dingen die jij doet.. zoals zij nu ook bij jou doet,, misschien dat ze dan inziet hoe ze jouw behandeld..
Hello, Ik vind het heel rot voor je. Het is heel spijtig dat je vrouw je niet begrijpt, mss door cultuurverschil? Ik zou in jouw plaats je vrouw laten inzien dat dit geen normale situatie is. En dat je als vader ook JOUW plaats wil hebben in huis. Je moet echt op je strepen staan. Als je dit niet doet zal haar moeder blijven komen. Ik ben nu 26 weken zwanger en mijn man wil ook dat zijn moeder bij ons komt logeren als de bevallingdatum nadert. Ik wil dit echt niet. Dit is mijn 1ste zwangerschap, ik moet nog heel veel leren om een goede moeder te zijn. Ik weet dat ik in het begin veel fouten zal maken, maar heb echt geen zin dat mijn schoonmoeder (met alle goede wil van de wereld) op mijn vingers zit te kijken en mij constant verbeterd. Ook de eerste weken/maanden is dit aanpassen en moet je wennen aan een 3de persoon in huis. Ik doe dat liever alleen met mijn echtgenoot. Ik heb hem dit heel duidelijk gemaakt dat als ze effectief komt logeren dat dit zeer nadelig zal zijn voor onze relatie. Ik heb mijn schoonmoeder graag maar wel met enige afstand ertussen. Na heel veel discuties hoop ik nu dat mijn man beseft dat dit niet door de beugel kan. Op dit moment heeft hij gezegd dat zijn moeder niet zal komen rond de bevalling maar dat wij een 2tal maanden na de bevalling naar haar zullen gaan logeren voor een week of 2. Misschien is dit ook een oplossing voor jou. IK weet dat dit heel veel frustraties met zich meebrengt. Ik hoop dat je snel een oplossing vind. Veel groetjes S.
Man ik zou gek worden. Alles prima maar echt NO WAY dat schoonmoeder of moeder hier voor weken/maanden komt wonen! en zomaar de slaapkamer inkomen? Had ik snel klaar mee geweest. Gewoon een stoel voor de deur, of als je dr hoort in je nakie gaan staan is ze snel pleitte haha. Maar dat je vrouw het allemaal fijn en prettig vind a la, maar ik vind het egoistisch en ik had het zeker niet gepikt! Ga op je strepen staan, het is JOUW zoon, niet de hare, jij moet hem ook leren kennen en opa en oma's staan op de tweede plek. Eerst de eigen ouders. En als je vrouw echt blijft zeggen van dat je haar dan dus niet mag naja dan maar niet maar zou niet 2 maanden met zo een mens in mijn hok willen zitten
ik denk niet dat je heel veel kan doen haha. Bij sommige culturen (weet natuulijk niet om welke het hier gaat?) zijn de mannen niet zo betrokken met het hele gebeuren als hier. ze zijn bv ook niet bij de bavalling en luiers verschonen drinken geven etc doen ze ook niet. integenstelling tot de vrouwlijke fam. leden. aangezien je een vrouw hebt met een andere cultuur denk ik dat je deze toch zal moeten respecteren (echt niet lullig bedoeld) zij heeft ook vast wat dingen van de nederlandse cultuur moeten overnemen. Snap dat het moeilijk (en soms irrietant) kan zijn.....
Hoi allemaal! Bedankt voor alle reacties en medeleven Het is wonderlijk hoe een probleem soms zichzelf oplost!! Vorige week hadden moeder en dochter een flinke ruzie. Ruzie hadden ze zo af en toe evengoed maar nu was t raak. Uitkomst van deze oorlog was dat zowel ikzelf als de zus van mn vrouw als bemiddelars op moesten treden. Om een lang verhaal kort te maken: Wehebben duidelijk gemaakt dat na een paar weken iedereen ruzie zou krijgen. Men kan gewoonweg niet zo lang in 1 huis met moeder, schoonmoeder of wie dan ook! Zowel schoonmoeder als mijn vrouw hebben nu t licht gezien en toekomstige bezoekjes worden niet langer dan een paar weken! Eindelijk een beetje verstand in hunn koppen! Ik heb dit al ruim een jaar geleden geprobeerd duidelijk te maken maar er moest eerst grote ruzie ontstaan voordat t voor hun een beetje duidelijk werd. Voor de duidelijkheid wil ik nog vermelden dat de komplexheid was dat ik (wij) niet in nederland wonen. zowel ikzelf als mijn vrouw zijn hier buitenlanders Wij hebben geen groot cultuurverschil met elkaar maar t was gewoon puur eigenwijsheid, koppigheid en een groot deel egoisme van mijn vrouw. klinkt misschien alsof ik zelf een engel ben maar dat is natuurlijk niet zo. Ik ben ook niet altijd de gemakkelijkste maar het verschil is dat ik er mij van bewust ben en accepteer dat ik niet altijd gelijk heb.(maar meestal heb ik dat wel Nu bedank ik nogmaals voor alle steun. Het heeft mij geweldig geholpen en ik ben blij met dit forum! Nu is de rust wedergekeerd in huis en bovendien gaat svchoonmoeders morgen weer naar huis! Geweldig! Groetjes, jag.
Nou kijk dat is dan vanzelf weer goed opgelost. Mooi zo! Kan jij gaan genieten van je kleine wurm. Succes verder en laat het niet he bij dit topic of deze posts. Je bent altijd welkom op het forum en een man in de aanwezigheid vinden wij altijd wel leuk op het forum
Wat fijn dat de oplossing zich vanzelf heeft aangediend. Zal ongetwijfeld een opluchting zijn. En nu....lekker genieten met z'n 3-tjes!! Oh, en ik sluit me helemaal aan bij Draak. We hopen nog vaker berichtjes van te zien hier op zp.
Hoi allemaal! Ik denk dat ik zo af en toe nog wel wat op t forum aanwezig zal zijn. Er duiken zo af en toe wat probleempje of vragen op die ik op t forum kwijt kan. Leuk om de vrouwelijke kant te horen. Wij mannen hebben vaak niet dezelfde kijk op zaken als jullie. Kan zo af en toe tot konflikten leiden, ja toch? Nu roept de kleine man. Ga even kijken wat r loos is. Groetjes, jag.