Ik zou graag bij de bevalling van ons 2e kindje foto's willen laten maken tijdens de bevalling. Vl verklaart me voor gek maar het lijkt me heel bijzonder om je eigen bevalling terug te kunnen zien. Wie heeft hier ervaring mee en kan je dit vragen aan de kraamzorg?
Collega van mij heeft het ook laten doen. Vind dat er prachtige foto's tussen zitten. Je kunt de emoties ook heel mooi vastleggen op die manier. Ik zou wel op zoek gaan naar iemand die dit voor beroep doet en het al vaker gedaan heeft. Je moet het geloof ik dan ook wel even aangeven bij het ziekenhuis of vk. Maar als hij/zij niet in de weg loopt was het geen probleem dacht ik.
De kraamzorg zal tijdens de bevalling zelf druk zijn met assisteren denk ik... Vlak na de bevalling heeft een vrpleegkundige (zkh bevalling) wel foto's gemaakt voor ons, maar dat was dus echt na de geboorte. Maar ik wilde sowieso geen foto's van de bevalling zelf (persfase etc)
Hoezo verklaard ze jou voor gek? Het is een heel bijzonder moment.. Ik ging onverwachts naar het ziekenhuis, dus eigen verloskundige had haar handen vrij. Zij ging op eigen initiatief juist foto's maken. Ik heb 1 moment gedacht; zal ik haar stoppen? (toen ze vol-in-de-roos-foto's begon te maken ) Maar heb haar laten doen. Zij gaf zelf ook aan achteraf, dat ze ze gewoon maakte en ik zelf kon kiezen of ik ze wel/niet wilde zien. Het zijn geen foto's om met anderen te delen Maar ik ben uiteindelijk toch blij dat ik ze heb hoor. Je kunt zelfs speciale bevallingsshoots laten maken. Dan is er een professionele fotograaf bij tijdens je bevalling, om die intieme momenten vast te leggen. Hoor er veel goede verhalen over.
Gewoon even aankaarten bij je kraamzorg dat je die wens hebt,het lijkt mij heel speciaal om zulke foto's te hebben en je deelt ze niet met iedereen,maar voor jezelf zou het heel mooi zijn! Zou ook wel een professioneel onafhankelijk iemand die foto's laten nemen.
Gewoon vragen. Als ze tijd hebben maken ze fotos. hier bij de derde de kamer vol. En een stagiaire is fotos gaan maken. Gezien het verloop van de bevalling ben ik ze er echt heel dankbaar voor
Ik ben met de eerste in geboortecentrum bevallen de kraamzorg daar stelde voor om foto's te maken. Heb er tijdens bevalling niet eens ergin gehad dat ze dat deed en achteraf heel erg blij met de fotos
Bij ons zijn tijdens de bevalling ok foto's gemaakt. In eerste instantie wilde ik dit niet. Vond het niet echt een prettig idee om daar foto's van te hebben. Ik ben in het ziekenhuis bevallen en had veel handen aan het bed (ivm stagiaires en mensen die ingewerkt moesten worden), de verpleegkundige had foto's. Zij zei nog 'als je ze niet mooi vind, dan wis je ze toch'. Uiteindelijk ben ik er heel blij met deze foto's.
Check Zwangerschapfotografie, Geboortefotografie en Newbornfotografie en Moniek Aansorgh Fotografie, 2 geboortefotografen, vooral de eerste is heel bekend maar het werk van de 2e vind ik misschien nog wel mooier Als het ooit zover is wil ik zeker een fotograaf bij de bevalling. Ik ben zelf fotograaf en hecht veel waarde aan goede fotografie, maar ik wil manlief daar echt niet mee belasten en van een paar kiekjes van een amateur ga ik niet gelukkig worden. Het lijkt me prachtig om foto's te hebben van zo'n bijzonder moment.
Mijn man heeft tijdens de bevalling ook foto's gemaakt, ze zijn voor ons prive uiteraard, maar ik ben blij dat ik ze heb! Vind het heel bijzonder om ze te zien en zou het bij een tweede zo weer doen!
Bij de eerste heeft onze vk de Foto's gemaakt , was overgedragen aan het zkh dus zij had handen vrij Tweede keer de vpk, heeft hele mooie foto's gemaakt. Ik hoop nu weer dat de vpk het wil doen. Heb gedacht over een professionele shoot, maar vind het te veel geld voor foto's die grotendeels toch privé blijven
Hier heel weinig fotos gemaakt tijdens en vlak na de bevalling, toch best wel spijt van..... Dus doen!
dit dus. De vk had het wel gevraagd. Ik zei eerst dat het niet hoefde. Maar ze zei, je kan ze altijd nog weggooien. Nu toch blij mee!
Bij onze tweede heeft de kraamverzorgster het ongevraagd gedaan. Ik wou het eigenlijk niet, maar vind het achteraf toch wel leuk. Ik heb geen hele frontale foto's, alleen maar van een afstandje. Ik zat op de baarkruk, dus er was ook niets engs te zien. Je ziet wel heel goed hoe moeilijk het de laatste seconden was en dat vind ik wel bijzonder om terug te zien.
Ik heb ook foto's van de bevalling, wel gewoon door het ziekenhuispersoneel gemaakt, maar ik vind het mooi om te zien hoor.. Alleen voor privé inderdaad, maar toch.. Ik denk dat ik een professionele fotograaf ook mooi zou vinden, maar kost veel geld.. En hoef ook niet alles vastgelegd, maar een aantal foto's vind ik zeker wel fijn..
Ik zie zo nu en dan via social media van die geboorte reportages voorbijkomen, vind het echt prachtig als een beroepsfotograaf van die mooie foto's heeft gemaakt, heb het ook wel eens overwogen maar hier in de buurt doen ze het niet onder de 700 euro en dat is nog niet eens zon hoog bedrag, soms betaal je 1000 euro en dat wordt me toch wel echt een beetje te gek. Vind het wel heel bijzonder dat je op die manier zou kunnen terugkijken op je bevalling want ze weten precies hoe ze alles in beeld moeten brengen, je man is er met zijn volle gedachtes bij en die hoeft geen foto's gaan staan maken.
bij de 1e weinig foto's na de geboorte en heb zoontje ook maar heel even bij me gehad, dus wil het nu anders. vind prof inderdaad ook erg duur zit al snel rond de 800,-
Wij hebben laatst een informatieavond gehad in het ziekenhuis waar ik ga bevallen maar tijdens de bevalling mogen er geen foto's gemaakt wordt en ook niks gefilmd helaas.
Houdt er rekening dat het heel erg aan de bevalling ligt of het kan/mag. Dit moet je wel even navragen. Mijn bevalling verliep op het laatst erg hectisch en toen mocht het ook niet meer van het ziekenhuis. Heb het ook niet gemist. We waren al lang blij dat ons zoontje er uiteindelijk goed uit is gekomen. Sommige ziekenhuizen willen sowieso niet dat er ook maar iets gefotografeerd of gefilmd gaat worden tijdens de bevalling.