Ik ben hier toen dochter 3 weken was weekendje weggeweest met partner,was bedrijfsfeest wat ik echt niet wilde missen.Dus lekker weekendje kleine bij opa en oma. daarna met 8 weken weer gaan werken en ging de kleine ook 2 nachtjes per week naar oma. We brachten haar smiddags voor het avondeten en vriend haalde haar de andere dag weer om 5 uur op. Werkte helemaal prima. En dochter sliep daardoor overal makkelijk. Nu nog steeds. Ze logeert hier denk zo een 2x in de maand en dan bij opa en oma of bij nichtjes of gewoon bij vriendinnetje.
Nou, het zal er heus wel mee te maken hebben, maar mijn zoontje logeert ook regelmatig ergens anders, maar het is iedere keer weer drama om hem weg te brengen als ie weet dat ie moet slapen op een ander.
Gaat oma de baby dan ook aan de borst nemen? Dat kan toch helemaal niet, een pasgeborene een nacht uit logeren sturen?
Uhhh, dat hangt er ook vanaf of oma wel geschikt is... Ik vertrouw mijn moeder niet met onze peuter, laat staan met onze baby! En schoonmoeder woont op bijna een uur rijden, buiten de spits. Die past sporadisch een dag op en komt dan de avond ervoor al. Of 2 uur leuk zelf met je gezin bezig zijn... Ons KDV is 5 minuten rijden vanaf huis. Overdracht duurt ook 5 à 10 minuten. Dus ik ben per dag 20-25 minuten bezig met wegbrengen en halen. Laten we voor het gemak eens een half uur nemen. TS heeft het over een half uur omrijtijd BUITEN de spits om, tussen huis en oma, tussen oma en werk, tussen werk en oma en uiteindelijk ook tussen oma en huis. Dat is 4x een half uur (excl. files) plus 'overdracht', wat waarschijnlijk bij oma langer duurt dan bij een KDV, omdat je daar (vind ik) niet binnen 5 minuten weer met kind buiten kunt staan. Lijkt me niet goed voor de relatie. Maar goed, laten we zeggen dat TS dan dus 2,5 uur bezig met alleen het halen en brengen van het kind. Dat is 2 uur langer dan ik dus. Brrr.... moet er niet aan denken...
Hier hebben we dat ook ruim een half jaar gedaan en ze vond het geweldig! En dat extra uurtje eerder he bed uit tja jammer dan.. Scheelt in de hoge kosten kinderopvang