Schoonmoeder over bepaalde spullen.

Discussion in 'De babyuitzet' started by Nathalie01, Mar 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

heeel handig zo een topic..kan ik ook meteen ff mn ei kwijt..ik heb namelijk ook zo een soortgelijk probleempje.. niet dat ze zich echt bemoeit met de uitzet (moet vast nog komen) maar wel met de inrichting van ons huis. we gaan verhuizen en ze moet en zal over alles wat te zeggen hebben. ik wordt er niet goed van! nee ik zou dat niet doen want.. ik zou toch liever die kleur nemen want... echt te belachelijk..alsof zij er straks moet wonen. ze werd gisteren zelfs boos omdat we geen
    droogmolen wilden kopen :mad::mad:

ik heb er nog niks van gezegd maar vind het ook helemaal niet leuk meer als zij meegaat om spullen voor het huis te kopen. dan moeten we dit niet kopen want dat komt nog wel..... wij willen het toch zelf kopen! we hebben ervoor gespaard! word echt boos als ik erover nadenk zeg! ze bemoeit zich er teveel mee en is overbezorgd! ze wilde zelfs een map voor ons kopen voor onze administratie..nou mn oren klapperden gewoon toen ze dat voorstelde! alsof ik dat verdomme zelf niet kan! nee ik hou maar op want ik word echt boos nu.

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

o en behalve dat ze nogal een bemoeial is..vind ik haar ook voorbarig. tsajh ik snap dat ze oma wordt en tuurlijk mag ons kindje wel een dagje bij haar logeren maar ze loopt nu al te zoeken naar babyspulletjes om bij haar thuis te zetten. ja sorry maaar de eerste 5-6 maanden blijft de baby toch echt lekker thuis slapen hoor. vind em nog zoo veels te klein om ergens anders te laten logeren.

en dan vind zij het voorbarig om de babykamer te behangen... komt ook nog wel zegt ze tjah ikkan niet behangen anders had ik het zelf wel gedaan maar als ze te lang ermee wacht betaal ik desnoods iemand om het voor ons te doen. dat is toch iets dat je heel graag af wilt hebben! kan ze dat neit begrijpen.

3. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

Dec 7, 2008
    419
    0
    0
    @ Vera , mijn vriend is 28.. en nu je het zegt , dat kan dus helemaal niet.
    Dan heeft ze daarover dus gewoon gelogen , omdat ik volgends haar ook gewoon de Maxicosi kan gebruiken als wipstoel , mmmm.. vreemd.

@ Lennylen , ik ben blij dat ik niet de enige ben !
    Wij zijn ook pas verhuist , en ze had overal wel wat over te zeuren , maar ze heeft zelf geen poot uitgestoken tijdens de verhuizing.
    Als ik het zo hoor , zijn onze schoonmoeders een beetje het zelfde..
    Ik hoop voor je dat ze zig niet gaat bemoeien met de inrichting van de babykamer straks , geloof me.. het is NIET leuk.
    Het is allemaal wel ''goed bedoeld'' maar sommige dingen moet je gewoon zelf doen , tis tenslotte jouw baby.
    Al heb ik soms het gevoel dat ze denkt dat de baby van haar is , en het alleen maar in mijn buik zit.
    Ik vind het zelf heel moeilijk er iets over te zeggen tegen haar , het is natuurlijk niet leuk om te horen dat ze zig nergens meer mee mag bemoeien.
    Mijn schoonmoeder heeft het nu ook al over opassen , mn schoonzus ook , ik vind het helemaal niks..
    Gewoon lekker doen wat je zelf wil.
    Ze begon er ook al over tegen mij , maar daar reageer ik niet op.
    Misschien moet ik dat ook maar gaan doen als ze weer begint te zeiken over de babyuitzet.
    Tuurlijk zijn ze blij en opgewonden , en willen ze zig er graag mee bemoeien , maar er is ook een grens hoor..
    Had alleen niet gedacht dat het zo erg zou worden..
    Heb haar nu alweer een tijd niet gesproken , we krijgen een kinderwagen van haar , ik ben benieuwdt wat ze voor suggesties heeft.. :rolleyes:

4. Mar1een

Mar1een Lid

Jan 27, 2009
    44
    0
    0
    Ondernemer
    Heerhugowaard
    Vraag: waarom ga je met haar winkelen ?

Vraag 2: waarom mag zij wel zeggen wat ze vind en doe jij dat niet ?

Het is jouw kindje en jij en je vriend / man maken samen beslissingen.

5. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

Dec 7, 2008
    419
    0
    0
    Ze had me meegevraagt , dus ging ik mee..
    Dat is 1 x gebeurd , verder zeikt ze alleen maar over spullen (en dan zijn we nog niet eens in de winkel)

Omdat ik mensen niet wil kwetsen.

6. Klevkin

Klevkin Bekend lid

Aug 26, 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    hihi jah, zo is mijn man ook wel, is ook 28, hoewel hij niet enigst kind is en zijn moeder zich ook niet zo over hem uitlaat hoor, maar ze was ook negatief over alle grote veranderingen, het samenwonen, het verhuizen daarna, het trouwen.....ze moest er heel erg aan wennen.

Ik heb al vrij vaak "ruzie" met mijn man gehad over dingne die ze zei, die afspraak die ik nu met hem heb is er ook niet zomaar zonder ongemak gekomen.

Mocht het al ter sprake komen met je vriend, probeer hem dan duidelijk te maken dat je het niet tegen haar durft te zeggen omdat je haarn iet wil kwetsen. Op die toer.

Ik kan me dus heel goed voorstellen hoe jij je voelt.

@nada, oh die luier discussie! die heb ik ook gehad met mijn schoonmoeder, misschien niet zo uitgebreid haha, maar ze had nog wel liggen, dus als ik ze wilde gebruiken, en dit een paar keer. Heb uiteindelijk gezegd dat we gewoon wegwerpluiers gebruiken haha.

@lennylen, wederom heel herkenbaar :) ik heb bij onze eerste verhuizing mijn schoonmoeder de deur uitgejaagd (nou ja niet letterlijk) ze liep al weken aan te kondigen dat ze dan wel kon helpen met het uitpakken en inrichten van de woning. En ik had al weken stille en niet zo stille hints gegeven dat we dat zelf deden (ja hallo het is prive, zij hoeft niet al mijn/onze spullen door). Op de dag zelf waren om 15.00 alle meubels binnen en alle dozen, nou zegt ze, dan kunnen we nu nog wel even alles uitpakken, dan zijn we in 2 uurtjes klaar. Waarop ik gezegd heb dat het voor hun wel fijn zou zijn om naar huis te gaan en thee te drinken, dat wij ons zelf wel redden. Ze was wel kwaad, maar ze is wel gegaan.

7. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

Dec 7, 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Ach die schoon(l).oeders :rolleyes: , je kan er je bbij wijze van spreken aan dood ergeren, en dan nog eentje die haar zoon moeilijk kan loslaten :rolleyes: , die zijn extra moeilijk ;)
    Heb er zelf zo eentje gehad, hebben nu namelijk geen contact meer (heel verhaal, niet zo prettig ook...) .Maar toen er wel nog contact was zijn er heel wat beren op de weg gepasseerd. Mijn man en ik zijn al 14 jaar samen en -ondanks de strontjeugd die ze mijn man gegeven heeft- kon ze het toch niet verkroppen dat er een andere 'vrouw' in zijn leven kwam :rolleyes: . Enfin dat doet weinid terzake... Ik was 9 jaar geleden voor eht eerst zwanger en ze was wel heel erg blij, vooral dat er een 'cloon' van haar zoon ging komen :) (was wel een dochter :) ), en al snel begon ze zich ook te 'bemoeien', 'want zij had dit zo gedaan...' , nogal stereotiep, gewone moeders durven dit ook doen maar de manier waarop schoonmoeders het doen is dan net nog dat tikje erger. Nu ik ben nogal stug van karakter en ze had vrij snel door dat ik toch mijn zin ging doen, toen ik dan bevallen was probeerde ze dan haar zin door te drijven door achter de rug anders met onze dochter om te gaan dan hoe het bij ons in ons gezien ging, op zich niet zo dramatisch maar als je dan telkens je kind bij de oma geweest is problemen krijgt helemaal niet meer zo onschuldig...Dus is er wat van gezegd geweest, heel voorzichtig want we wisten beiden op voorhand al dat ze het verkeerd ging opnemen... tja hoe voorzichtig het ook was , het kwam toch verkeerd aan :rolleyes: ...
    Maar eigenlijk als ik het achteraf bekijk, hadden we van in den beginne veel duidelijker moeten geweest zijn! Voel je je er niet goed mee, met al de al dan niet goed bedoelde adviezen , dan zeg je het direct, al moet je het twintig keren zeggen, dan weet schoonmama ook waar ze staat ... en is ze hierdoor in haar eer gekrenkt dan zegt dat meer over haar dan over jou/jullie...

Sorry tis een beetje langdradig en ook wel een tikje gekleurd door eigen ervaring maar ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel ;)

8. Anneke99

Anneke99 Bekend lid

Dec 18, 2007
    613
    0
    0
    mijn raad is hier gewoon meteen over praten met haar, gewoon eerlijk over zijn. Als je dat niet doet gaat het alleen maar erger worden wanneer je kleine geboren is. Dat is pas frustrerend!
    Maak het meteen duidelijk, hoe sneller hoe beter voor jullie allebei.

9. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    haar laten praten, niet luisteren en gewoon kopen wat je leuk vindt.

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    dit herken ik wel. mijn stiefma heeft dit zo nu en dan ook. speen heeft zij nooit aan haar kids gegeven en dan vind ze ook meteen dat ik het niet moet doen. ik zei al tegen haar dat ik het wel ga geven omdat ik t erbij vind horen en het kindje toch ergens aan moet sabbelen, liever speen dan duim. maar hier was ze het totaal niet mee eens en kreeg ook meteen een smerige blik toegeworpen.

gewoon beetje grapperig zegge dat het jouw kind is en dat je je lekker wilt uitleven. het is tenslotte je eerste kindje (?) hier wel en dat heb ik ook gezegt tegen haar, komt misschien heel lullig en pijnlijk voor haar om dat te horen maar dan ben je er wel vanaf . zeggen dat je weet dat ze het goed bedoeld maar dat je het liefst zelf overal wilt achterkomen. Succes!

11. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

Dec 7, 2008
    419
    0
    0
    Dat van die speen heeft ze ook tegen mij gezegd , ik heb er niks over gezegd , vond het erg stom namelijk.
    Volgends mij vind ze dat ze het als moeder goed heb gedaan , en dat ze haar kinderen goed heb opgevoed.
    Die boodschap probeerd ze mij ook mee te geven , maar daar heb ik haar hulp niet voor nodig.
    Ik kan niet zeggen dat ik een hoge pet van haar op heb hoor , mijn vriend is ontzettend lui en heeft nog nooit geen poot uitgestoken hier in huis , en mijn schoonmoeder is precies het zelfde.
    Hij geeft zelf ook toe dat hij nooit wat heeft meegekregen van haar.
    Misschien dat ik haar daar maar is mee ga confronteren als ze weer begint te zeuren over mijn baby.
    Ze hebben nooit geen sinterklaas gevierd , omdat ze het stom vonden tegen de kinderen te ''liegen'' en ze zijn meer kerst mensen.
    Ook zoiets stoms , hun kleinkinderen (van 5 & 9) hebben dus nooit sinterklaas gevierd.
    Zo zijn er nog meer dingen..
    Ach.. ik heb me er overheen gezet , ik ga niet meer met haar winkelen , en als ik iets wil kopen heb ik haar toestemming niet nodig.
    Gister was oma (de moeder van mijn schoonmoeder) hier op visite , en die begon heel verassend genoeg ook over die wieg.
    Ik heb een flauw vermoede dat ze daar wat over heeft gezegd..

Sommige mensen snappen het gewoon niet.. :rolleyes:

12. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Even over die speen... je hebt het niet voor het zeggen hoor. Het ene kind houdt van een speen en het andere kind niet. Allebei mijn kids hebben dat namelijk. De enige speen die ze wel eens wilden hebben is die van Bibi. En dan nog als de nood heel hoog was. Nu heeft mijn jongste zijn duimpje gevonden en no way dat ie die inruilt voor een speen... hahaha...
    En mijn oudste die duimde dus ook en toen ie zijn eerste tandjes kreeg is ie daar opeens mee gestopt. Afleren hoeft dus geen probleem te zijn ;)

13. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

Dec 7, 2008
    419
    0
    0
    Ik had ook liever mn duim als een speen , das verschillend bij iedere baby natuurlijk.
    Maar daar begon ze al over toen ik net 8 weken zwanger was hoor , dat ik geen speen en geen knuffel moest geven want ik zou het dan moeilijk krijgen met het afleren ervan.. :rolleyes:
    En als de knuffel kwijt zou raken ik een hok met herrie zou hebben , ze heeft zo haar eige manier van denken daarover geloof ik..

14. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Erg irritant idd. Bleh...
    Op zich is de achterliggende gedachte best goed, maar de oplossing die ze heeft niet vind ik.
    Knuffel kwijt is idd best een probleem, maar dan maar geen geven is dan weer een absurde oplossing. Gewoon een aantal extra kopen vind ik dan een betere.... ;)

15. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

Dec 7, 2008
    419
    0
    0
    Precies , het is een beetje dubbel.
    Soms vraag ik me ook af of ze me nou advies geeft , of gewoon de ''baas'' wilt spelen , heel verwarrend.
    Mijn ouders hebben mijn knuffel nooit afgepakt , en hadden reserve voor het geval dat hij kwijt zou raken.
    Ik heb hem nog steeds en ik ben er blij om ! (ik slaap er niet meer mee hoor ;))
    Is altijd leuk iets van je kindertijd te hebben voor later.

Share This Page