Schoonmoeder... pff, zucht.

Discussie in 'De lounge' gestart door MissT, 9 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissT

MissT Niet meer actief

Hi Meiden,

Heb het een tijd aangekeken maar nu irriteer ik me echt dood.
    Mijn schoonmoeder....

Ze is altijd al een beetje ikke ikke ikke geweest... alles draait om merk dingetjes etc. Maakt ook verder helemaal niet uit..
    Jenaya, had pas geleden hele lieve gebreide sokjes aan (van mijn oma gehad) en wij kwamen daar dus op bezoek... meteen kwam de opmerking "Wat heeft mijn kleindochter nu toch aan, dat doe je toch niet aan" :$ ahumm?!?!?! Dus ik zei meteen waarom niet? Het is toch hartstikke schattig, en zit heel lekker.
    Nou als ze daar een keer zou zijn, zou ze het meteen uitdoen en nieuwe kleertjes aankrijgen.. :$:$:$ Echt zo stond ik!!!

Vandaag dus ook weer... Ze had lekkere warme kleine uggs aan, schoentje viel op een gegeven moment uit waarop meteen de opmerking kwam "Ja, hou maar uit hoor, je gaat dat toch nog niet aan doen.. bla bla bla....". mijn god!!!
    Ook als ze eventjes huilt, zegt ze "Oh waarom huilt ze nou, heb je dit of dat niet gedaan..."Ik vreet mezelf helemaal op hé!!!!
    Weet dat ik me er niets van aan moet trekken, maar het is toch niet leuk zo!
    Vind het soms ook zo kinderachtig, "nu mag ik haar vasthouden... " "Nee jij bent al geweest", "Mama zie je al de hele dag"... pffff...!!!

2. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    oooo grrrrr
    weet dondersgoed wat je bedoeld
    ikz ou gewoon even duidelijk maken
    dat jij je kindje aandoet wat jij leuk vindt
    en dat je s-ma het niet hoeft aan te trekken ! toch !
    en dat het jou leven is !

3. tulip

tulip Niet meer actief

Zo irritatiefactor hoog dus;)

Het probleem is dat hoe ouder je meisje wordt, des te erger het wordt. Als ik jullie was (neem aan dat je man er ook in betrokken is) zou ik meteen even duidelijk maken hoe de dingen ervoor staan.
    Dus wanneer wie haar vast mag houden en waar jullie grenzen liggen.
    En dat jij de mama en haar zoon de papa is, dat je haar adviezen waardeert, maar dat ze het niet moet overdrijven. Het is prima dat ze de papa van je kindje opgevoed heeft en dat je haar er erg dankbaar voor bent, maar dat jullie zelf je eigen kindje willen opvoeden. Dat jij onzeker? wordt van alle opmerkingen en of ze daar misschien rekening mee zou willen houden.

4. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Eens met bovenstaande!

5. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik zou in deze inderdaad wel vertellen wat ik denk/voel. Dat vindt ze wellicht eventjes niet leuk, maar dan is het maar uit de lucht. Anders ga jij je steeds meer irriteren en daar heb je ook niets aan.

6. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Pffff waar bemoeit ze zich mee? Lijkt me idd erg irritant zeg. Misschien idd één keer wat van gaan zeggen nu, anders krop je alles op en barst over een tijdje de bom. Dan weet ze nu hoe je d'r over denkt.

7. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Mamma zie je al de hele dag? Sode****** op! Mijn (ons) kind, niet dat van jou (of je schoonmoeder in dat geval). Wat een muts en wat een stomme opmerkingen. Gelijk wat aan doen, echt, gelijk in de kiem smoren.

8. MissT

MissT Niet meer actief

Inderdaad! Zo stond ik dus ook!!!!
    Wil er graag wat van zeggen ja, maar goed, hoe begin je zoiets?

9. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik zou mijn man er wat van laten zeggen.. anders ben jij straks de pisang;)

10. 2g4e

2g4e Niet meer actief

O meid ik herken het hoor! Ik word ook helemaal naar van mijn schoonmoeder! Als ons meisje moe wordt, willen we gewoon dat ze weggelegd wordt in haar bedje of in de box (m'n schoonouders hebben geen ledikantje voor haar dus moet ze in de box slapen). Ze moet leren om zelf in slaap te komen en het is al zo vaak gebeurt dat we haar slapend wegleggen en dan schrikt ze wakker, ziet ze papa en mama niet meer en dan is het krijsen! Nou zij houdt haar gewoon vast hoor! En als mijn vriend haar dan honderd keer heeft gezegd om haar weg te leggen doet ze het eindelijk. Maar als ons meisje dan 1 keer zich uitrekt, roept ze meteen: "O ze is wakker!!! Mag ik haar nu weer pakken?" NEEEEEE!!!! Ja maar ik zie haar zo weinig! WTF!!!! Die week was het al de derde keer! Wil mijn schoonzusje het flesje geven, roept mijn schoonmoeder gelijk: "Nee, jij doet maar een andere keer! Ik zie m'n kleindochter nooit!" GRRRRRRRRR!!!!! Laatst was ze helemaal beledigd toen wij haar erop hadden gewezen dat ze de luier te strak om had gedaan... Zij wist toch zeker wel hoe ze de luier om moest doen! En ze heeft zelf alleen maar 2 jongens... Komen we thuis, verschonen we ons meisje en wat denk je??? Allemaal ontlasting nog tussen haar plasser... Ik was woest!!! Je kan dan wel 2 jongens hebben opgevoed maar je snapt toch wel dat je die lipjes ook iets uit elkaar kan halen om de ontlasting ertussenuit te halen??? Maar goed... Laat ik maar stoppen want ik ben me weer helemaal aan het opvreten hier! Morgen gaan we weer naar ze toe... JIPPIE!

Succes iig!

11. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hey meid wat irritant!!!!
    Die opmerking van die Uggs zou mijn moeder ook kunnen maken hahaha of als een baby een spijkbroek aan heeft ofzo...Maar je eigen moeder is altijd anders;)
    Ik zou er gelijk wat van zeggen, als zij weer zegt bijv mama zie je al de hele dag dan gewoon, het is nog altijd mijn dochter en ik wil niet dat ze constant van hot naar herr gaat. We zijn toch geen kleine kinderen meer??
    Is ze gelijk stil...Ik zou niet meteen heel lelijk doen maar gewoon op een normale manier, dan bereik je het meeste.
    Over die kleertjes gewoon zeggen dat jij haar moeder bent en bepaalt wat ze aan doet en als zij dat niet mooi vindt dat ze dat lekker voor zichzelf mag houden....

12. girl21

girl21 Niet meer actief

moest een beetje lachen toen ik de titel zag... SCHOONMOEDERS!!!

en nee, moest niet lachen omdat ik het erg vind dat mensen zo over hun s.moeder praten, maar meeer zo iets als : hmmmm tjah heeeel herkenbaar!!

het ging hier een poos(je) goed, mar tis weer drama!
    moet toegeven dat ik er zelf ook weinig woorden aan vuil maak, aangezien mijn s.moeder oren heeft met een zeefje.. wat ze niet wil horen, blijft in de zeef hangen :S

ik heb het er wel met mijn man over, en gelukkig ziet hij het zelf ook wel... als hij dan iets in de gaten heeft, zegt hij er iets van, en dan ben ik niet de gebeten hond! (mn man is moeders lieveling, dus kan gelukkig veel zeggen!)

ik zal je aanraden er samen met je man iets van te zeggen, het valt tenslotte te proberen!

en wat commentaar van kleding betreft, als mijn s.moeder dat zegt, kan ze er vanuit gaan dat mn zoontje die kleding juist aankrijgt als we naar haar toe gaan!! (tjah zo ben ik dan weer ;))

Deel Deze Pagina