Twee weken terug stelde ik voor aan mijn vriend om bij zijn moeder langs te gaan. We konden dan ook samen uit eten. Tijdens het eten zagen we meteen kans om de zwangerschap bekend te maken aan haar. Maar haar reactie was echt kil. Eigenlijk géén reactie. Ze keek me leeg aan en leek absoluut niet blij! Echt ongemakkelijk ging ik maar door met eten... Het bleef natuurlijk in mijn hoofd spoken want zo een reactie vind ik niet normaal! Onderweg naar huis vroeg ik mijn vriend waarom zijn moeder zo reageerde?! Hij antwoorde: 'Toen je zei dat je haar iets moest vertellen schrok ze. Ze dacht dat je ging beginnen over het feit dat ze jou onbeleefd vind en zich niet welkom voelt bij ons thuis door jouw gedrag naar haar toe' WAT?! Waar komt dit ineens vandaan??? Schijnt dus dat ze zich absoluut niet welkom voelde, de laatste keer dat ze bij ons op bezoek was. Dat was in juli...toen kwam ze de verjaardag van mijn meisje vieren. En dat was gewoon een gezellige dag..samen cadeautjes uitgepakt, pizza gehaald, thuis opgegeten. Ik ben zo verontwaardigd! Hoe haalt ze dit in haar hoofd? Loopt ze te stoken ofzo? Geloof me...ze mag nog blij zijn dat ik nog zo aardig tegen haar doe. Ze is geen echt lieverdje! En ze heeft ons genoeg geflikt. Maar ik ben altijd aardig geweest omdat het de moeder van mijn vriend is...zelfs toen ze 1500 euro leende en doodleuk zei dat we het niet terug kregen. En zelfs toen ze zich door MIJ liet bedienen terwijl ze bij mij op kraamvisite was, ik mocht voor haar koken terwijl ik niet eens kon lopen door de 8 hechtingen. Maar toch altijd beleefd gebleven! Maar nu is de maat toch vol voor mij, hoor. Wat moet ik doen, haar voeten kussen?! Jeetje.. Als ik zo onbeleefd ben, waarom stelde ik 2 weken terug dan voor om naar haar toe te gaan en samen te eten buitenshuis? Zelfs toen we laatst uit eten waren, werd er gewoon gepraat over mij, waar ik bij zat! Weliswaar in hun eigen taal, maar hoe lullig is dit?! Er word mij maandennn niks gezegd, er word in mijn bijzijn over mij gepraat in eigen taal en het ergste is dat zij maandenlang haar kleindkind niet opzoekt omdat ik zgn. onbeleefd ben. Maar wel heel mooi glimlachen in mijn gezicht alsof er niks is. Ik ben best wel klaar met haar. En nu wordt door mijn vriend doodleuk van mij verwacht dat ik 19 december weer met haar uit eten ga om haar verjaardag te vieren. nou, eerlijk gezegd... nee, dank je.... Sorry, moest het ECHT van me afschrijven!
welkom to the club heel vervelend meis! ik heb al geleerd het ene oor in andere uit.. je weet zelf beter. en anders zou ik haar er een keer op aanspreken (weet hoe moeilijk het is voor mij dan) vragen waarom ze zo doet! succes ermee
vond je vriend dat ze gelijk had? ik zou in elk geval niet gaan.. ben te koppig wat dat betreft. Vind het ook niet netjes als ze over je praten waar je bij bent.
lekker laten stikken! niet normaal toch..... en ik zou idd zekers niet mee gaan uit eten! ze verwacht dan zeker ook nog een leuk cadeau en een prodent-glimlach..... kan je man er niet even heen om met haar te praten? dat heeft mn man destijds wel gedaan , die was zo kwaad op zn moeder.... dat gaf mij een goed gevoel , dat hij voor me opkwam.
Oh, daar zou mijn bloed ook echt van koken! Mag ik vragen waar jouw schoonfamilie vandaan komt? Is het deel van de cultuur dat ze jou niet rechtstreeks kan/mag/wil aanspreken op 'jouw gedrag' als dat haar stoort? Maar ik zou zeker ff een goed gesprekje met je vriend hebben over dat hij ook niet eerder zijn mond heeft open gedaan, want zo te lezen was hij er al langer van op de hoogte...???? Dat vind ik misschien nog wel erger dan het gedrag van je SM.
Wow meid, dat is echt niet leuk! Sowieso zou ik het al niet accepteren dat ze in een andere taal praten waar jij bij bent...dat vind ik echt zoooo onbeschoft. Verder zou ik haar met haar gedrag confronteren.
Vind het trouwens ook belachelijk dat je vriend er niks van zegt. Want hij kan ze vast en zeker wel verstaan als ze het over jou hebben!
Ik zou echt niet gaan en dat misselijke wijf duidelijk maken hoe ik er over denk en als ze jou zo vervelend vind dat ze ook zeker niet hoeft langs te komen! ook niet als haar kleinkind dr is!!! tis toch niet normaal nee tegen dit soort dingen kan ik heeeeel slecht tegen! suc6 meid!
Is het weer zover met je sm Assi? wat een draak is het toch!!!! mijn eerste reactie is: vertel je vriend maar dat hij de pot op kan. je sm is ontzettend grof en beledigend. maar ik weet niet of je vriend het wel kan hebben als je dat zegt. zoals je misschien nog wel weet hebben mijn sm en ik ook de nodige dingen gehad, maar dat is helemaal bijgetrokken. daar heeft mijn vriend (nu man) een grote rol in gehad.
Ik denk dat hij haar gelijk geeft omdat hij er niet op in durft te gaan. Maar als hij het al die maanden ook door had, waarom heb ik dan he-le-maal niks van hem gehoord hierover?! En ik heb nu al 2x geprobeerd dit onderwerp bij hem aan te kaarten, maar dan doet hij er heel kortaf over. Ik vroeg hem: 'Ok, en waarom ben ik dan onbeleefd..? Zo onbeleefd dat ze al maaaanden niet meer haar kleinkind opzoekt??' Hij zei: 'Volgens haar liep je een keertje weg naar een andere kamer toen ze bij ons op visite was'. KOM OP ZEG! Oh, ze bedoelt zeker die ene keer dat ik mijn vermoeide meisje naar haar slaapkamer bracht omdat ze moe was. Of die ene keer dat ik de was even snel ging ophangen in de andere kamer. Nou nou nou.... Ik ga vanavond weer dit gesprek aan met hem. Want iets klopt gewoon niet! En ja, ze praten dus duidelijk niet alleen achter mijn rug om, maar notabene waar ik bij zit. Ik ben echt verontwaardigd, maar nu vooral boos. Als ze hier komt zorg ik altijd voor een bord met eten. Zij daarentegen, heeft in de 6 jaar dat ik daar kom, nooit een bord eten voor ons klaar. Dat is een van de vele voorbeelden, hoor. Praten met haar heeft geen zin. Dan kan ze 'ineens geen NL meer' en zal ze in haar eigen taal beginnen te praten tegen mijn vriend. Dan ben ik er ineens niet meer. Dus het zal via mijn vriend moeten. Ik heb veel van haar gepikt, maar dit vind ik toch wel zo sneaky. Ik wist dat ze sneaky was, hoor. Maar dit..... Wat mij betreft komt ze lekker niet meer langs. Nu zal ze het krijgen ook! Ik buig voor niemand en al helemaal niet voor haar. Vind het wel sneu voor mijn vriend. Die houdt waarschijnlijk steeds zijn mond erover omdat hij de vrede wilt bewaren.
Jee zeg wat een rotmens. Ik begrijp je reactie volkomen. Hou er ook niet van dat geklets achter men rug. Ik hoop wel dat je vriend het voor je opneemt. En anders zou ik haar ermee confronteren zodat ze jou kan uitleggen wat je zogenaamd verkeert doet. Misschien is het een cultuurding maar lijkt me meer een kwestie van fatsoen. Dat ze soms in hun eigen taal praten oke maar over je kletsen waar je bij zit vind ik wel het toppunt snap niet waarom je man daar niks van zegt.
Assi wat erg zeg vreselijk! zou zo dan ook geen oplossing weten.. sterkte iig! enne schrijf hier maar lekker je frustraties van je af hoor!
je schoonmoeder is niet erg netjes, maar zoals ik het lees speelt dat al veel langer en ben je al een en ander gewend. maar je partner daar valt me bek echt van open zeg. die praat dus feitelijk mee in dialect en die praat blijkbaar ook achter jou rug. ( hoe weet hij anders al die dingen) en die verteld jou dat niet even. en die legt je niet op een fatsoenlijke manier uit wat er scheelt of wat er geroddeld is. die was met mij nog niet klaar geweest. fijne relatie heb je zo dan. goed voor de vertrouwensband ook.
Misschien stiekem de taal leren en dan in haar eigen taal haar flink de les te lezen. Wedden dat ze je dan wel begrijpt!
wat een raar mens zeg! Lekker links laten liggen en samen het goed hebben! en net wat er gezegd word, dat je vriend het voor JOUW opneemt!
Weet je, ik laat het nu pas allemaal bezinken. en hoe langer ik erover nadenk, hoe erger ik het vind dat mijn vriend gewoon meekletst waar ik bij zit. Ze zijn Vietnamees. En zijn moeder had er best iets over kunnen zeggen tegen mij, maar het is voor haar makkelijker en leuker om bij haar zoon zielig te klagen! Mijn vriend heeft er al die maanden geen woord over gerept. Vind ik ook erg kwalijk, hoor! Nu ik het laat bezinken besef ik belachelijk dit allemaal is. Ik ga vanavond gewoon weer hierover beginnen en zal dan even mooi vertellen waar ik mee zit. En....hoe ik over haar denk. Ja sorry, hoor. Ik doe mijn best om het leuk te houden en dan krijg ik zoiets... Dit was toch wel de druppel voor mij.
Helemaal met je eens!!! Ik waardeer het ook absoluut niet van hem. Hij had beter direct open kaart kunnen spelen want nu komt het bij mij echt verkeerd aan..
Ik zou vooral teleurgesteld zijn in je vriend. Heeft ie geen ruggegraat ofzo? Ik weet dat de opvoeding er soms voor kan zorgen dat iemand bang is om tegen z'n moeder in te gaan (kan erover meepraten), maar wanneer hij jou passeert om maar niet tegen z'n moeder in te hoeven gaan, gaat hij mijns inziens toch een grote stap te ver. Jij hoort (samen met je kinderen) altijd op de eerste plek te staan! Die moeder van hem lekker ff laten waaien, maar met je vriend zou ik een goed gesprek aangaan hoor!
laat je lekker gaan vanavond meid! misschien beseft hij dan hoe erg je er mee zit en neemt het dan voor je op.
Jammer dat je van je vriend niet de steun krijgt die je nodig hebt in deze situatie! Ik vind het eigenlijk alles behalve netjes, een ook niet eerlijk van hem om er in mee te gaan om Vietnamees te praten, waar jij bij bent. Je zou het bijna een keer opnemen en dan door iemand laten vertalen... Maar wat wil ze nou precies van je??? Blijkbaar mag je niet eens gaan piessen (bij wijze van spreken dan) als zij er is. Althans, dat wordt nu gezegd. Dat is natuurlijk nooit de ware reden.... Heeft ze het er moeilijk mee dat haar zoon is 'ingepikt'??? Rot voor je hoor! Ben benieuwd hoe je vriend reageert vanavond als je hem nogmaals confronteerd met deze situatie. Sterkte!