Wat is wijsheid??

Discussie in 'De lounge' gestart door HabibiAna, 28 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Na heel lang zonder suc6 gesolliciteerd te hebben begin ik volgende week met werken. Deze baan heb ik aangenomen, omdat ik nix beters kon krijgen. Het is niet mijn ideale baan en is onder mijn niveau. Vandaag werd ik ineens gebeld door een andere baan waar ik ook voor had gesol. en geen reactie had gekregen. Deze baan is wel op HBO niveau en is ook echt een uitdaging voor my.
    Ze zei dat er iets mis was gegaan en vroeg of ik nog interesse had. Ik heb ja gezegd en nu heeft ze volgende week een gesprek met de sol commissie en dan hoor ik van haar.

Ik zou die baan heel graag willen, maar moet dus nog een soll gesprek voeren en weet niet of het wat wordt.
    Ik zal deze week mijn contract moeten tekenen voor de baan waar ik nu mee ga starten. Ik wil nu geen nee zeggen en dan weer zonder baan komen te zitten;)

Wat kan ik nou het beste doen?

2. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ik zou zeggen,

Contract tekenen, en afwachten op het gesprek.. je hebt een maand proeftijd toch?

3. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Ik zou aan het bedrijf van die leuke baan uitleggen in welke situatie je nu zit, misschien kun je dan eerder op gesprek komen.

4. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Als ik jou was zou ik voor mijzelf kiezen, dus contract tekenen en bij het andere bedrijf op gesprek gaan. Mocht je daar aangenomen worden dan kan je in je proeftij (ervan uitgaande dat je die hebt) opzeggen.

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

tekenen waar je nu bent aangenomen. je hebt als goed is 2 maanden proeftijd en in die tijd kan je opstappen wanneer je wilt

6. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik zou ook direct voor de leuke baan gaan! Ander contract gewoon tekenen. Je hebt 1 of 2 maanden proeftijd, dus dan kan jij of je werkgever altijd het contract ontbinden.
    Echt doen hoor! want niets is erger als je het niet naar je zin hebt bij je baan! Je moet het immers meerdere dagen in de week doen!!

7. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    precies, je niet schuldig voelen en gewoon tekenen, anders heb je straks niks als het tegenzit!

8. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Dat zegt mijn gevoel dus ook! Ik weet alleen niet of ik een proeftijd heb en zo ja hoelang die dan is:( ik moet het contract nog ontvangen.

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Idd huidig contract tekenen en als die leuke baan wat wordt, dan opzeggen in proeftijd.

Succes!

10. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Je hebt altijd een proeftijd (wettelijk geregeld). Doorgaans is dit een maand.

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

krijg je een half jaar of een jaar contact?
    met een half jaar heb je 1 maand proeftijd met een jaar meestal 2

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Zoals iedereen zegt.

Tekenen en gewoon op et gesprek gaan, :)

13. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    tekenen en op gesprek gaan!
    Ik had ongeveer hetzelfde alleen had mn baan opgezegd voor iets op mn niveau..helaas was dit een hell! nu werk ik ook onder mn niveau maar heb wel een vaste baan en erg naar mn zin!

14. Tese

Tese Niet meer actief

Gewoon tekenen en wees niet bang je hebt altijd een proeftijd!

Deel Deze Pagina