Aan mij de eer om dit topic te openen. Zoals de titel al zegt: Plaats hier een foto van je gemaakte gipsbuik! Leuk om te zien en voor anderen om ideeen op te doen. Hier de mijne, ik moet hem alleen nog voegen. Ik heb hem beplakt met spiegelmozaiek. Ik ben benieuwd naar jullie resultaten.
Wauw, dat ziet er wel stoer uit! Ik heb geen gipsbuik (valt ook nog niet zo gek veel te gipsen), maar ik kijk graag naar andere creaties
ik heb ook geen gipsbuik,eerlijk gezegd omdat ik er niet van hou,maarrrrrr........tot dat ik die van jou zie nu. die is echt errug gaaf zeg!! bling..bling daar hou ik wel van groetjes kelly
Zo dat is echt super mooi!! En helemaal zelf beplakt? Dat heb je echt heel goed gedaan!! Complimenten! Maar ik ben benieuwd wat je ermee gaat doen? Ga je het ergens op een speciaal plekje neerzetten, of ophangen? Ik vind het ook een leuk idee voor als mijn buik over een hele lange tijd ook zo mooi groot is . Alleen waar zet je zoiets neer? Het lijkt me zo'n sta in de weg, en om em nou in een hoekje in de kamer te zetten vind ik ook niet echt mooi denk ik! xxx
Bedankt allemaal! @ Jezebel: Ja helemaal zelf beplakt. Met mozaieklijm. Mijn vriend heeft spiegels kapot geslagen (wel eerst ingesneden met een glassnijder dat je wel wat mooie stukjes hebt). Ik heb ze een voor 1 erop geplakt. Ik denk dat ik in totaal 4 uur bezig ben geweest. Als je tegen die tijd er ook 1 wilt maken en je hebt tips nodig dan PB je maar! Ik heb op de punten bovenaan twee gaatjes gemaakt, ik doe er dan een mooi satijnen lint door en dan hang ik hem aan het lint aan de muur. Ik denk ergens boven, vind het niet iets voor in de woonkamer. Of in de hal naar de wc/trap. Dan ziet visite hem ook hangen, wel zo leuk. Nou dames, ik wil meer foto's !!
ooo wat leuk, echt mijn complimenten! ik wilde dat eerst ook doen bij kyana maar wist niet zo goed wat ik ermee moest maar dit is wel héél gaaf! je brengt me op ideën!
Ohja dat is inderdaad wel een leuk idee, om em op te hangen aan een lint! T is erg mooi gedaan, ik zelf ben helaas niet zo'n crea bea maar ik sla je foto wel even op, want ik ken wel iemand die hier ook helemaal zijn ei bij kwijt kan Vind het een erg leuk idee! Mocht ik tegen die tijd ook zoiets hebben laten maken laat ik het zeker aan je zien! xxx
Wauw, deze is heel gaaf! Ik heb ook een gipsenbuik gemaakt zo'n 2 weken geleden, mijne is wat 'model' wel porecies hetzelfde..mooi duidelijk de borsten ingegipst. Heb ook buiken gezien waar de borsten 1 groot vlak zijn..dat vind ik minder mooi. Ik was nog na aan het denken wat ik ermee wil wat versiering betreft, had dit idee al ergens gezien, maar de jouwe is wel heél mooi! Zie dat je ook een motiefje/rondjes/krullen hebt gemaakt..hoe heb je dat gedaan :
@ Selle: Dank je. We hebben allemaal verschillende stukjes mozaiek gemaakt, driehoekjes, langwerpige stukjes en vierkantjes. Ik heb gewoon wat stukjes bij elkaar gezocht wat een mooi rondje werd en daaromheen een randje met vierkante stukjes zodat het rondje wat meer opvalt. Verder heb ik veel met lijnen gewerkt en dan de tussenliggende stukken opvullen met andere stukjes. Als je goed kijkt zie je de lijnen wel lopen. Gewoon wat golvende lijnen, hier en daar een rondje en heb ook hier en daar de vorm van een blaadje verwerkt. Juist door die lijnen wordt het wat strakker en krijg je niet zo'n drukke mozaiekbuik. Het is dus belangrijk om rondom je rondje of blaadje wat banen te maken, snap je? Ik heb de randen van de buik helemaal rond gedaan met strakke vierkantjes. Ik heb grijs voegmiddel gebruikt waarbij ik ipv water elastivoeg heb gebruikt.
@rianne: Bedankt voor de tips! Vroeg me idd af wat voor voegmiddel je had gbruikt..als het te nat wordt lijkt me dat nl niet goed voor het gips. Heb je wel gewone tegellijm gebruikt trouwens? Heb helemaal zin om er komende week aan te beginnen..de baby maakt (nog) niet echt haast dus dan heb ik nog een projectje om de tijd te doden
@ Selle: Ik heb mozaieklijm gebruikt. Die heb ik via internet gekocht maar dat verkopen ze ook wel bij een pipoos denk ik. Maar volgens mij kan je ook iets van bizonkit gebruiken, moet je even op de verpakkingen lezen. Ik heb de meeste stukken tegeltje voor tegeltje gelijmd maar sommige stukken eerst lijm op de buik en dan de tegeltjes erop. Moet je wel sneller werken. Ik heb de binnenkant van de buik eerst met purschuim gedaan want hij wordt wel zwaarder van de mozaiek. En als je spiegels gaat snijden. Wij hadden zo'n klein glasmesje. Sommige tegels kan je bv. gewoon allemaal vierkantjes insnijden. Dan op een handdoek leggen met de spiegelzijde naar beneden en er zachtjes op tikken met een hamer. Je zult zien dat het zo breekt. Maak allerlei stukjes, die kan je gewoon insnijden met de glassnijder, driehoekjes, langwerpige etc. Het mooiste is met grijs voegmiddel, koop je gewoon in poedervorm en die elastivoeg zit in een fles (gamma). Het voegen heb ikm met handschoenen aan gedaan. gewoon een handje vol spul pakken en uitsmeren over de buik. Kijk wel uit want de spiegeltjes kunnen scherp zijn, ik heb me ook gesneden. Goed insmeren met je handen en een sponsje en dan na 20 minuten met een vochtige spond afboenen. Nog even laten drogen en dan met een droge doek oppoetsen. Is wel een k*t werk haha. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel. Wel lef om het nu te doen, je kan elke moment bevallen haha!
wat gaaf joh zo een spiegel buik!! ik zit zelf alleen met de vraag als ik dat nou ook ga doen waar laat ik dat ding straks? en mn vriend houd wel van bling bling maar vind alles wat ik wil doen tijdens de zwangerschap zo overdreven buikschildering , foto ipv plaatje op het geboortekaartje enzo... mja mischien kan ik hem met jou creatie overhalen