schoonmoeder reageerde heel dom..grrrr

Discussion in 'Zwangerschap' started by Marit36, Dec 8, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marit36

Marit36 Actief lid

Aug 21, 2006
    262
    0
    0
    hai, gisteravond besloten mn man en ik dat we het onze ouders gingen vertellen, nou ik heb er nu echt spijt van, mn ouders reageerden leuk wel verbaasd, maar waren duidelijk blij voor ons, toen zijn we bij mn schoonouders op visite gegaan, mn dochtertje van bijna 4 mocht het grote niuws vertellen, nou mn schoonmoe reageerde echt zo van:ach..begin daar maar niet meer aan! ZEG! het kwaad() is al geschiet, ik ben zwanger ma!
    nou zegt ze, als ik jullie was begon ik er niet meer aan, je hebt een gezonde dochter en zoon, dat kost allemaal geld, blablabla...ik was echt met stomheid geslagen, we moesten boodschappen doen, dus de kinderen bleven even daar, nou, mn man was booos! dit slaat nergens op, kan ze niet gewoon blij met ons zijn, waarom moet het altijd een geldkwestie zijn, ik bedoel, als je er 2 een toekomst kan bieden, kan je het een 3e ook wel, , af en toe word ik er zo moe van!, ik ben boos en verdrietig, ze heeft later, want we kwamen terug van de winkel ons wel gefeliciteerd, zo tussen neus en lippen door, en begon direct over haar dochter die geopereerd moet worden blablabla...zucht... als het zo moet ga ik helemaal geen moeite doen om haar nog maar iets te vertellen over mn zwanger zijn, want ikvind het niet leuk zo, zal wel teveel hormonen hebben, want ik zat gister echt te janken... :cry: mn man zegt dat ze hier niet mee weg komt, en dat hij hier nog op terugkomt, zonder dat ik erbij ben, want ik trek me dat heel erg aan...vind dat wel tof van hem, hij is echt een supervent, heeft ie niet van zn ma.. :( ;)

zo..ik heb ff gespuugt..lucht wel ff op.. ;)

liefs, marit,

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Wat een doos...

3. mamavanmerijn

mamavanmerijn Actief lid

Oct 12, 2006
    298
    1
    0
    wat verdrietig.. jammer hoor... :cry:

4. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    sjonge sjonge, wat een enthousiasme zeg!..schoonmoeders! Grrrrrrr!

5. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    pff zo'n reactie slaat alles............

Laat je man maar eens een stevig woordje wisselen met zijn ma

Karin

6. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    pff meid en dn ben jij 36!
    dacht alleen dat mij dat zou overkomen!

Mijn schoonvader zei; kan gebeuren he!
    Ik zo watttt? hoezo? kan gebeuren!
    we hebben er @(#&@) voor gekozen hoor!
    Pff en daarna wist ie ook nog even mede te delen dat ie graag een kleinzoon had want een kleindochter had ie al! grr

Maar mijn leeftijd speelt hierin een rol he, ik ben 21...
    maar we hebben alles in mijn ogen! we kunnen deze kleine
    een hele goed toekomst bieden!

Waarom kunnen mensen niet gewoon eens blij zijn?
    alstublieft?

7. angela80

angela80 Fanatiek lid

Jan 8, 2006
    1,488
    0
    0
    tjee wat lullig zeg!
    wij hebben het nog niet verteld aan onze ouders maar als mn schoonmoeder zo zou reageren dan is het bij mij gelijk klaar hoor,bekijk het lekker zeg!
    ze zou toch blij moeten zijn nog zo'n kleine meid/jongen erbij,heerlijk toch?

Angela

8. chiesa

chiesa Fanatiek lid

Mar 4, 2006
    2,533
    0
    0
    He wat een domper zeg. Had het dan lekker voor haarzelf gehouden zeg!

9. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Goh, wat ontzettend lullig zeg! Ik zou ook denken van; stik!

10. borsatofan

borsatofan Actief lid

Oct 8, 2006
    382
    0
    0
    Jeee..wat sneu, maar laat je niet gek maken door die schoonmoeder van je hoor! Lekker gelukkig zijn met manlief en lekker genieten met de andere kids van je. gelukkig was je mam wel blij enneh... je man is echt lief als ik het zo lees, maak je geen zorgen, hij rekent nog wel af met zijn mam!

Liefs,
    Borsatofan

11. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    De reactie van je schoonmoeder die slaat nergens op, maar als ik een paranormaal iemand zoek bel ik haar wel ff ;) Ze kan namelijk verdraaid goed in jullie portomenee kijken :D

Maar wij hebben van de week ook een soort gelijke reactie van mijn vader gehad (zit een heel verhaal aan vooraf dat zal ik je besparen) en nee dat is zeker niet leuk te noemen. Maar meid jij, je man en je kinderen dat is wat telt en ja je schoonmoeder... die krijg je er voor niks bij, kost dat iig niets!

12. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    mijn schoonvader reageerde ook heel raar toen we het grote nieuws aan hem vertelde.
    Zo van..: ja, als je er de ruimte voor hebt............ :confused:

Maar goed, savonds belde hij op en hij zei dat ie echt mega blij was enzo maar dat ie die ochtend gewoon zo overdonderd was dat ie gewoon even niet wist wat ie moest zeggen.

Achja ;)

Maar misschien als je schoonmoeder het nieuws heeft laten bezinken, misschien komt bij haar dan ook wel de blijdschap ;)
    Ik hoop het voor je! Wat zo is het niet leuk :(

13. Niet meer actief

Misschien denken hun dat je het al krap hebt ofzo (misschien eens laten vallen) zoiets blijft mensen lang bij, als iemand bij mij zou zeggen dat ze weinig geld bv hebben en 6 maanden later zwanger zijn zou ik ook vragen of ze nu wel geld hebben...maar of ik dat als opa en oma zou zeggen (denk het niet)

Goed de shock kan soms ook rare reactie teweeg brengen he probeer het een beetje met een pak zou te nemen en laat het effe rusten..

14. Marit36

Marit36 Actief lid

Aug 21, 2006
    262
    0
    0
    hai, mn schoonmoeder is iemand die niet eerst nadenkt voor ze iets zegt, dat kan vaak heel naar overkomen, daarbij is ze nog heel eigenwijs ook nog, waarschijnlijk denkt ze dat ik gewoon te oud ben,mn man is 3jaar jonger dan mij, en dat IK maar tevreden moet zijn met wat ik nu heb,ja, want dr zou maar een kindje geboren worden met een afwijking, tuurlijk het zal ook wel iets van dat ze zich zorgen maakt, maar eerder over hoe de omgeving daar op reageerd, want zo goed ken ik haar nu wel mn man is juist diegene geweest die me zover heeft gekregen(ja geloof het of niet :) om nog voor een 3e te gaan, maar dat zal zei nooit geloven, maakt ook nie uit, want ik ben er eigenlijk ook helemaal klaar mee, ze zal wel bijdraaien als ik wat verder ben, en anders maar niet
    mn man heeft een hele goede baan verdiend goed :) en ik werk ook 2ochtenden dus aant geld zal het niet liggen, en dat weeet zei ook.

dank jullie voor jullie reacties, we zien welhoe het gaat lopen,

schoonmoeders...whaaaaaaaaaa :)

liefs, marit

15. vonkje27

vonkje27 Actief lid

Aug 13, 2006
    269
    0
    0
    huismoeder
    hoogezand
    hoi,
    ik las net je berichtje en ik moet zeggen,dat je je er niks van aan moet trekken.
    mijn schoonvader reageerde ook precies zo,van zal je dat nu wel doen en weet je wel wat dat kost.
    ik heb hem eerst laten zeiken en toen zei ik van,je mag ook wel gewoon gefeliciteerd zeggen,hoor.
    toen stamelde hij,gefeliciteerd en ik heb hem er niet meer over gehoord.
    oudere generatie,die weten vaak niet beter.
    kop op,meid.
    het gaat erom,dat je er zelf blij mee bent en je eigen gezin,dat is het allerbelangrijkste.
    ze trekt later wel weer bij.
    groetjes miranda

16. Marit36

Marit36 Actief lid

Aug 21, 2006
    262
    0
    0
    miranda, dat zal ook best wel hoor, op een onverwachts moment, komt ze denk ik met gebreide sokjes aanzetten en roept ze dan dat ze dolgelukkig is...(dream on marit :) ), het zou leuk zijn, maar alles is mogelijk, dus..

liefs, marit

17. kimberly83

kimberly83 Actief lid

Sep 24, 2006
    120
    0
    0
    heerlen
    trek het je niet te veel aan het enigste wat telt is jullie gezin

succes ermee

18. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

Aug 4, 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Mijn schoonmoeder heeft letterlijk gezegd: Ik ben er niet blij mee en jullie moeten niet denken dat ik ga oppassen. Haha moooi, die mag dus nooit oppassen als het aan mij ligt. Gelukkig vond mijn moeder het wel harstikke leuk ondanks dat we nog erg jong zijn en het niet gepland is :)

19. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

Jul 29, 2006
    2,564
    0
    0
    Belgie

Nou, van je schoonmoeders moet je het hebben.. Meid harstikke gefeliciteerd en laat dat mens praten.. zij gaat niets voor je betalen.. Iedereen geeft wel een commentaar en dan zijn het gewoon van die jaloerse mensen ook je eigen familie .. ik kan het weten meid...

geniet van je zwangerschap en trek je niets aan van dat mens..

;) kus

20. Marit36

Marit36 Actief lid

Aug 21, 2006
    262
    0
    0
    wat is dat toch met die schoonmoeders he... :( maargoed, ik ga er geen woorden meer over vuil praten, ze zal het allemaal wel beter weten..denkt ze.. :)

Share This Page