Hoeveel per week aangekomen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaDeluxe5, 22 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Aangezien ik na mijn 2 eerste kids veel te zwaar ben geweest + 108 kg bij 1.74m.

Probeer ik nu te zorgen niet te veel aan te komen en gewoon gezond te blijven eten, ook al ben ik soms te moe om te koken.

Mijn start gewicht was 70 kg. en inmiddels weeg ik tussen de 72,5 en 73 kg.

Hoeveel kwamen jullie ongeveer per week aan?

2. mamavandrie

mamavandrie Actief lid

14 jan 2013
    353
    0
    0
    huismama
    In mijn laatste zwangerschap was ik ook niet van plan veel aan te komen. Heb gezond gegeten en ben toen in totaal 7 kg aangekomen, per week heb ik het noet echt bijgehouden, bij de eerste alles gegeten wat los en vast zat 30 kg erbij toen!! Dat nooit meer! Wij zijn nu aan het proberen voor een 4 de kindje.. Ik woog in december 77 kg en vandaag de dag 55 kg.. Ik zou het ook zo zonde vinden om na al die moeite alles er weer aan te eten dus ik denk persoonlijk als je gezond eet en regelmatig een rondje loopt dat je alles doet wat je kan doen ;)

3. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Dat verschilt heel erg.
    Totaal 20 kilo er aan hangen.
    Ene week kwam ik 4 kilo aan en de week er op was ik er weer 2 kilo kwijt. Nu blijf ik al 5 weken op gewicht doordat ik alle extra vocht van de zomer langzaamaan kwijt raak.

4. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
  5. Lilly1989

Lilly1989 Niet meer actief

Bij mij is dat ook verschillend.. in het begin kwam ik niet veel aan en vanaf ongeveer 22 weken werd het steeds meer bij de controle's haha. De ene keer was ik niets aangekomen bij de controle, en keer erop 3 kilo en keer erop 1, heel verschillend dus:) Ben tot nu toe 15 kilo aangekomen en ik eet gewoon gezond, en beweeg nog voldoende maar toch hou ik het niet tegen en moet nog 4 weken dus ben benieuwd :p

6. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik kwam in mijn eerste zwangerschap in totaal ongeveer 11 kilo aan. Dat was prima voor mijn lengte en een gezond bmi. Ik heb na mijn zwangerschap ook niet hoeven lijnen, het was na de bevalling bijna allemaal verdwenen en na een maandje zat ik weer op mijn oude gewicht.
    Mocht je overgewicht hebben dan is het algemene advies om gemiddeld minder aan te komen. En vrouwen met ondergewicht wordt juist aanbevolen wat meer aan te komen.

Overigens wat het niet eerlijk verdeeld over de zwangerschap bij mij. De eerste maanden kwam ik vrijwel niets aan (nu ook weer). De laatste maanden ging het juist hard. Dan groeit de baby hard, ik had meer honger, en ik bewoog minder omdat dat niet meer zo goed ging.

7. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    In de eerste twintig weken kwam ik 1kg aan, tot de 30 weken nog wat maar op het laatst ging het het snelst en uiteindelijk kwam ik 16 kg aan. Is er allemaal vanzelf weer af gegaan plus nog een beetje extra :D.

8. blondie21

blondie21 Bekend lid

15 mrt 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Ik ben nu in totaal 11 kilo aangekomen. De laatste 3 weken zijn erg hard gegaan want ik ben in 3 weken tijd 3 kilo aangekomen!
    de VK adviseerde me om iets minder fruit te eten (at 3 bakken fruit per dag) en tot nu toe gaat dat erg goed. de 28e heb ik weer een controle en dan weet ik of het goed is gegaan met de kilos! Ze zeggen dat 0.5 kilo per week goed is, maar iedereen is verschillend :)

Deel Deze Pagina