Harde buik bij een wee?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Kylie1986, 11 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Hoi dames, het is hier wat aan het rommelen en het een vraagje.

Moet je buik perse hard aanvoelen/verkrampen tijdens een wee?

2. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ja, als je een wee hebt word je buik ook hard.

3. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Hier ook. Net alsof je opeens een basketbal hebt i.p.v. een zwangere buik. :)

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ja hier ook, werd ook zelfs een hele punt waarbij je de billen van de baby enorm zag uitsteken haha.

5. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Bij mij was t anders, ik had geen harde buiken bij de weee.
    Terwijl ik met 27wk opgenomen werd met voorweeen/harde buiken, toen t begon waren t alleen de krampen.

6. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Het is hier inmiddels afgezakt..

Maar de billen van de beeb komen regelmatig omhoog, dus daar kan ik ook niet vanuit gaan..

7. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    Ik had bij mijn eerste bevalling totaal geen harde buik(en) bij de weeën.

8. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hier bij mijn rugweeën niet, op een bepaald moment (toen het minder fijn werd voor de beeb) wel. Bij mn buikweeën en weeënstorm wel..

9. Miek22

Miek22 Actief lid

29 sep 2011
    325
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik heb ook geen harde buiken gehad tijdens mijn weeen maar komt misschien wel omdat ik alleen maar rugweeen had.

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Kan me hier niet herinneren. Nu merk ik sowieso harde buiken al bijna niet op, heb er ook weinig last van.

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik had enorme rug en bovenbeen weeen, dus nee ik had geen harde buik tijdens alle weeën.

12. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    ze gebruiken het in het ziekenhuis als indicatie of je echt weeen hebt of niet

maaaar als je been en/of rugweeen hebt zoals meerdere dames aangeven heb je vaak geen harde buiken

bij mij had dat het gevolg dat ik naar huis gestuurd werd terwijl ik gewoon dik in de weeen zat.. nee hoor ik had gewoon rugpijn door de bekkeninstabiliteit werd er gezegd

heb vorige week van de gyneacoloog die 3 uur hierna de spoedkeizersnede deed excuus gehad dat ze mij toen nooit weg hadden mogen sturen...

volg je eigen gevoel laat eventueel de vk komen/of ga er heen of als je in het zkh loopt bel daar dan even heen

13. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hier ook rugweeën waarbij mijn buik minimaal hard werd. Hierdoor werden deze ook niet opgepakt op de ctg, met als gevolg dat er maar weeënopwekkers bij werden gegeven telkens, terwijl mijn weeën vaak & sterk genoeg kwamen.

14. Eerste keer begonnen de weeën op die manier
    Tweede keer waren het krampjes die krampen en toen weeën werden, zonder hard aan te voelen bij mijn baarmoeder.

Deel Deze Pagina