Verschrikkelijke hoofdpijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sanjor, 12 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hoi meiden,

Ik heb nu al 2 weken verschrikkelijke hoofdpijn.
    Zit aan de rechterkant en zijn vaak felle steken.
    Heb er elke dag wel last van.. Soms zo erg dat ik niet op kan staan zonder dat er een gigantische steek door me hoofd schiet.

De VK is al op de hoogte en zegt dat het door de hormonen komt.
    Ik kan gewoon paracetamol slikken..

Maar ik kan toch niet weken achter elkaar paracetamol slikken??:(
    Ben bang als ik naar de HA ga dat ze zeggen dat ik idd paracetamol moet nemen.. Maar in mijn ogen dus geen oplossing..

Herkent iemand dit?
    Is het echt een zwangerschapskwaal? (heb het nog nooit zo gehad..)

2. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Ik heb migraine en heb daar tijdens de zwangerschap veel minder last van dus bijna geen hoofdpijn. Ik zou toch terug ff contact opnemen met je VK! Veel beterschap!

3. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

15 okt 2012
    748
    6
    18
    Zoals jij het beschrijft herken ik het wel maar bij mij had het een andere oorzaak. Ik schijn 's nachts heel hard mijn kaken op elkaar te klemmen waardoor ik overdag ook dat soort hoofdpijn kreeg, echt hele felle gemene steken.

4. simoontje123

simoontje123 Fanatiek lid

18 feb 2013
    1.285
    0
    0
    gastouder bij twee gezinnen
    Omgeving den bosch
    Ik herken het wel. Zelf heb ik ook drie weken hoofdpijn gehad. De vk zei dat het inderdaad door de hormonen kon komen. Maar ook stelde ze me de vraag drink je minimaal 2 liter water? En slaap je goed?? Probeer meer rust te nemen. Ga op tijd naar bed en als je smiddags moe bent en naar bed zou kunnen gaan, ga dan eventjes slapen. Niet meer dan een uurtje, dan ben je weer fit. Fijn mij was het na het volgen van het advies van de vk na 2 dagen zo goed als weg. Ik heb wel altijd sneller hoofdpijn gehad, das nu in de zwangerschap wat erger geworden. Hopelijk helpt het je.

5. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    @Edel; ik heb nooit migraine gehad.. dus geen idee hoe dat voelt..

@Simoontje123; De VK vroeg idd wel of ik genoeg drink.. Ik drink veel meer dan voor mijn zwangerschap.. (ben altijd wel een slechte drinker geweest)
    Zal anders eerst nog wel meer proberen te drinken..
    Maar bedoel jij echt 2 liter water naast het andere drinken?j

Slapen gaat op zich goed. Moet er wel uit om te plassen en de ene nacht slaap ik beter dan de andere door pijntjes etc.. Ga om 22 uur al naar bed. dus voor mij op tijd..
    Als ik in de middag een dutje doe dan voel ik mezelf helemaal gesloopt.. Dus dat probeer ik liever te vermijden..

6. simoontje123

18 feb 2013
    1.285
    0
    0
    Omgeving den bosch
    Ik weet niet wat je normaal drinkt. Maar koffie en thee ed. Is niet goed voor je vocht balans. Dit moet je niet meerekenen bij je twee liter. Ook is frisdrank is geloof ik niet erg goed. Zelf ben ik ook een slecht drinker hoor. En ook omdat ik dan zoveel moet plassen. Maar dat wordt na een paar dagen ook minder. Je blaas went daar aan. Bij mij ging het beter toen ik flesjes water ging drinken. Je drinkt dan zonder dat je het in de gaten hebt meer water. Ook kan je beter bij houden wat je drinkt. Hoeft " maar" 4 flesjes leeg te krijgen overdag. Neem gewoon overal dat flesje mee naar toe en probeer om na het eten niet te veel meer te drinken ( ivm het plassen snachts).
    Bij mij het het gewerkt, gelukkig. Want die hoofdpijn, pffff heel lastig.

7. Lotjeee

Lotjeee Actief lid

6 dec 2012
    170
    0
    0
    Ik heb het ook gehad bij beide zwangerschappen rond de 20 weken.
    Bij mij was het denk ik een combinatie van te weinig drinken en te druk op het werk.
    Ik had soms wel een week lang flinke hoofdpijn. Echt heel vervelend.:x

Ik hoop dat het snel weer over is!

8. liniej

liniej Actief lid

12 dec 2012
    396
    0
    0
    ik heb een week of 2/3 vreselijke hoofdpijn gehad rond 16 weken. kwam echt door de hormonen, HCG wat minder word en placenta die het overneemt. was blij toen het over was want had er best wel last van!
    goed in de gaten houden en goed drinken is belangrijk. koffie droogt uit maar in de zorg tellen ze een kopje koffie wel mee als vocht.. beter kan je idd zo veel mogelijk water/thee drinken. flesje water bij je houden is altijd fijn. en thee word snel opgenomen door je lichaam doordat het al warm is.
    hopelijk komt er gauw verbetering..

9. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik ben maar begonnen met flesje water drinken.
    Heb er nu 1,5 op en dan nog gewoon drinken.
    Heb niet het gevoel dat het helpt al.. Maar zal wel even moeten inwerken ofzo :p werkt trouwens wel voor de toiletbezoekjes ;)

10. simoontje123

18 feb 2013
    1.285
    0
    0
    Omgeving den bosch
    Je moet t ff een dag of anderhalf de tijd geven. ( ook al wordt je die toilet bezoeken al snel beu.) hopelijk werkt het. Laat je dat nog weten?? Hoop t zo voor je!

11. liniej

liniej Actief lid

12 dec 2012
    396
    0
    0
    je merkt het helaas niet meteen.. ik heb wel eens knallende hoofdpijn door echt te weinig drinken, en al drink je dan 3 liter water, dat drink je helaas niet meer bij. enige wat dan helpt is paracetamol en naar bed. volgende dag is het weer weg.

12. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    @simoontje; vooruit! Ik geef het nog even :p
    Ik zal het laten weten.

@liniej; naar bed gaan of paracetamol helpt niet om het weg te halen. Wordt er gewoon net zo vrolijk mee wakker...

13. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Vanochtend weer opgestaan met hoofdpijn Pfff.
    Gisteren een liter meer gedronken dan ik normaal doe (water).
    Vandaag maar voor de 2 liter gaan ;)

Telt het ook mee als ik het water meng met grenadine? :p
    Want dat drink ik zo weg :)

14. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Vk zei tegen mij dat ik het beste twee paracetamol tegelijk kan nemen, omdat mijn lichaam nu zoveel meer bloed rondpompt dat een enkele pil daarin verdwijnt. En neem je de paracetamol op vaste tijden? Dat werkt beter dan steeds pas nemen als het echt niet meer gaat.
    Ik begrijp wel dat je liever niet slikt, maarrr als je slikt kan je het beter maar zo goed mogelijk doen zodat t echt helpt. Dan ontspan je beter en blijft t na een tijdje hopelijk vanzelf weg.

15. simoontje123

18 feb 2013
    1.285
    0
    0
    Omgeving den bosch
    Tuurlijk joh, zolang je geen twee liter koffie gaat drinken

16. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Ohh ik voel zo met je mee! Ik ga inmiddels mijn 4e hoofdpijnweek in, en ik word er helemaal gek van! Alles geprobeerd, alle ernstige dingen zijn uitgesloten.. ( heb verleden met trombose/longembolieen, eerst dachten ze bloedprop in mijn hoofd)
    Nacht in het ziekenhuis gelegen, aan de tramadol + pcmol gezeten, diclofenac + pcmol maar helemaal niets slaat aan!

Gisterochtend in alle wanhoop weer gebeld naar het ziekenhuis, en toch weer langsgekomen, maar ze hebben echt geen enkele optie meer voor me..
    Ik moet nu nog fysio proberen om te kijken of het spanningshoofdpijn is..
    Ik heb al acupunctuur geprobeerd, daar werd het alleen maar erger van helaas..

1 ding weet ik wel, je word er helemaal gek van! Verschrikkelijk! Ik heb nooooit hoofdpijn, echt zelden een keer gehad.. maar nu? 24 u per dag 7 dagen per week!

Ik heb helaas dus geen tips voor je.. wil je in ieder geval sterkte wensen!

17. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Kan heel goed gewoon aan de hormonen liggen als je bloeddruk goed is. Maar goed goed drinken is altijd goed. Beterschap die ellendige laatste loodjes ook

18. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Twee liter niet inderdaad, maar afhankelijk van de soort hoofdpijn kan een enkel kopje wel eens helpen. Cafeine verwijdt de bloedvaten en als je hoofdpijn wordt veroorzaakt door een te hoge spierspanning kan het helpen. Dat is ook de reden dat je het aan kinderen met een astma-aanval mag geven. Die krijgen zo wat meer lucht.

19. simoontje123

18 feb 2013
    1.285
    0
    0
    Omgeving den bosch
    Mijn moeder pakt altijd als ze hoofdpijn heeft een kop koffie en neemt paracetamol in.

20. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Hier ook veel hoofdpijn, mede hierdoor ook minder uren op kantoor nu. Ik drink echt genoeg en slaap ook genoeg, vk zegt hier dat sommige mensen er meer last van hebben dan andere tijdens hun zwangerschap. Ik had er bij mijn dochtertje ook al last van btw..

Deel Deze Pagina