Schoonmoeder wil bij bevalling zijn.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Michelle89, 1 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Michelle89

Michelle89 Bekend lid

20 sep 2009
    924
    0
    0
    Deurne (NB)
    Mijn schoonmoeder verkondigde vorige week dat ze heek graag bij de bevalling wil zijn. Ik wil dat dus absoluut niet ! Ik wil graag dat mn vriend erbij is en evt mijn moeder. Hebben jullie een idee hoe ik het op een goede manier kan brengen, zodat ik ze niet kwets.

2. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ehm... Gewoon zeggen?! je kunt toch gewoon eerlijk zeggen dat je je daar niet fijn bij voelt?! En als ze het niet begrijpt: heel jammer, maar een bevalling is te belangrijk om een compromis over te sluiten...
    Als je zeker wilt weten dat je haar niet onnodig kwetst, zou je kunnen overwegen om ook je eigen moeder er niet bij te vragen, maar verder is het gewoon heel jammer voor haar, hoor. Ik moet er ook niet aan denken! :D

3. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    je moet gewoon eerlijk zeggen dat je dat niet prettig vind en het lijkt me dat ze dat wel moet begrijpen en als ze dat niet doet nou ja das dan jammer lijkt me zo
    en dat je je moeder er wel bij wil hebben is jou goed recht en daar moet je zeker geen compromie over sluiten wat in de bovenstaande reactie staat
    als je schoonmoeder een redelijke vrouw is begrijpt ze dit

succes

groetjes sapje

4. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik vind het heel normaal dat je je eigen moeder er wel bij wilt en je schoonmoeder niet.. ik moet er ook niet aan denken. ookal is m'n schoonmoeder een schatje. M'n eigen moeder is er overigens wel bij.

Ik zou het ook gewoon zeggen, dat je je daar niet prettig bij voelt, ik vind eigenlijk dat ze daar maar begrip voor moet hebben.
    Het is jouw bevalling en jij moet je op je gemak en veilig voelen.
    Daarom vraag je je eigen moeder en niet je schoonmoeder, lijkt me. ;)

5. Michelle89

Michelle89 Bekend lid

20 sep 2009
    924
    0
    0
    Deurne (NB)
    Dankjewel allemaal :D

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik geloof dat je schoonmoeder niet zoveel te willen heeft.
    Mooie klus voor je vriend om haar dat duidelijk te maken, zijn moeder, zijn probleem :D

7. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

@ michelle
    gewoon zeggen dat je eigen moeder liever er bij wil hebben
    is toch logisch met je moeder heb je een bloedband en heb je altijd je lief en leed mee gedeeld (denk ik) je moeder heeft altijd voor je klaar gestaan toen je klein was
    dan is het logisch dat je haar erbij wil hebben

8. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    ow mijn schoonmoeder is een schat maar haar erbij... nee dank je.
    en gewoon zeggen hoor!

9. Maia

Maia Niet meer actief

ik denk dat je schoonmoeder het wel snapt als je het tegen haar zegt ;) ze is er ook niet bij geweest toen het gemaakt werd nietwaar. En ik weet niet hoe ze is, maar bijv. mijn schoonmoeder zou absoluut niet gekwetst zijn als ik zou zeggen dat ik mijn moeder (wil ik niet hoor) erbij zou willen, de band van een dochter/moeder is heel anders dan die van schoondochter/schoonmoeder en best kans dat ze dat gewoon snapt.

10. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Duidelijk zijn!
    Ze wil er misschien wel bij zijn, maar heel grof gezegd heeft zij niets te willen! Ik wil mijn schoonmoeder er ook ab-so-luut niet bij hebben. Mijn vriend en mijn moeder vind ik genoeg, dat zijn de mensen met wie ik dit intieme moment wil delen. Als jij het niet prettig vindt, of gewoonweg niet wilt, dan zeg je dat.

11. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    laat je vriend aan zijn moeder zeggen.

12. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Zoals de anderen ook al zeggen: het is jouw bevalling, en jij bepaalt dus wie daar wel of niet bij zijn. Het is je goed recht als je daar je schoonmoeder niet bij wilt hebben!

13. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik zou het gewoon tegen haar zeggen. OMG ik moet er niet aan denken, uberhaupt denk ik het liefst alleen mijn mijn man en niemand anders. JIJ bent de baas.

14. Maddie

Maddie Fanatiek lid

15 sep 2009
    1.391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Mijn exschoonmoeder (maar heb dus nog wel contact met haar, het is de oma van mijn aankomende kleine) wou er ook graag bij zijn.
    "Dat hoort gewoon zo" zei ze.
    Ik dacht echt van "neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :$"
    Wil gewoon alleen mijn eigen mams erbij, en dan is het voor mij prima. ;)
    En heb het ook gewoon tegen haar gezegd... snap dat ze het heel leuk zou vinden om erbij te zijn, maar het is mijn allereerste bevalling, ik weet niet wat me allemaal te wachten staat, en heb ook geen zin om de hele kamer vol te hebben staan, allemaal naar me te kijken.. Daarom heb ik het liefst mijn eigen mams erbij, daar voel ik me het allervertrouwst bij.
    En dan bellen we haar wel gelijk als de kleine er is.. hihi ;)

15. suusje34

suusje34 Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.389
    0
    0
    moeilijk!
    wel je eigen moeder en schoonmoeder niet..
    schoonmoeder staat immers dicht bij je partner enne ook hij wordt vader..
    zou zelf kiezen voor beide wel of beide niet.
    Enne je kan toch afspreken bv dat ze beneden blijven oid? beetje als soort achterwacht..

16. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Zo, irri! Gewoon zeggen dat je dat niet wilt! En als ze dan boos is lijkt me dat meer haar probleem! Kom nou, t is nogal wat dat ze dat wil! En het heeft toch ook niet alleen maar te maken emt of je haar wel of niet lief vindt? Als is ze een van de liefste mensen op aarde (bij wijze van) dan nog hoeft t niet zo te zijn dat je haar erbij wilt hebben! Dus, lekker alleen de mensen die JIJ en je man willen hoor! Jij hebt het straks zwaar genoeg, t is jullie speciale moment!

Groetjes, Sas

17. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Echt niet doen hoor. Je schoonmoeder erbij. Om de weeen goed op gang te laten komen moet je je goed op je gemak voelen en dan helpt het niet als er mensen bij zijn die je er niet bij wilt hebben. Ik vind ook een schoonmoeder iets heel anders dan je eigen moeder.
    Overigens zal bij mij natuurlijk mijn man erbij zijn en zullen mijn moeder en vader erbij zijn als achterwacht zeg maar...dus niet echt er bij maar wel in de buurt. De schoonouders bellen we als het kindje er is. Die kunnen namelijk nogal grenzeloos zijn en wil ik dus echt niet eerder in de buurt hebben.

18. Michelle89

Michelle89 Bekend lid

20 sep 2009
    924
    0
    0
    Deurne (NB)
    Ik heb het verteld, en ze vind het niet erg gelukkig. Ze snapt me wel. :)

19. 4days

4days Niet meer actief

Ik vond het eigenlijk ook al raar dat ze er zomaar vanuit gaat dat ze erbij kan zijn... Het is toch een superintiem moment, je ligt daar echt open en bloot en het is het meest intense moment van je leven... Nee ik zou dan ook geen kamer vol toeschouwers willen!

20. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Mijn advies ? Wees eerlijk tegen haar !!

Ik wilde mijn schoonmoeder er ook niet bij hebben , ik wilde alleen mijn vriend en mijn moeder erbij.. Smoe stond er op dat ze er bij wilde zijn en ik heb daar aan toe gegeven. Zoals ik mijn hele zwangerschap al aan dingen van haar heb toegeven ..

Zij organiseerde mijn Babyshower , zij regelde de bedankjes , Zij regelde de kraampresentjes en ze wilde bijna zelfs ook de Geboorte kaartjes maken.. Sterker nog ze ging er wel vanuit dat ik me kraamtijd bij haar kwam door brengen onder het mom van "Kan jij lekker rusten en zorg ik voor de kleine"..

Uiteindelijk heeft mijn moeder de geboorte kaartjes mee gemaakt want zij had weinig keus om iets te kunne doen of mee te willen helpen en ik heb mijn kraamtijd bij mijn moeder gezeten ( vanwege de situatie waar wij toen in zaten )

Ik heb uiteindelijk tegen haar gezegd dat ze bij de bevalling kon zijn maar wel in de achterste hoek van de kamer en ze mij absoluut met rust liet en me zeker niet ging aanraken ! ( ben thuis bevallen )

Ik heb gelukkig geen last van haar gehad , ze heeft op een punt mijn hand willen pakken en die heb ik weggeslagen en vlug mijn moeders hand gepakt ( vriendlief werd ziek en belande tijdens de bevalling boven de wc 8) )..

Heb haar wel meteen duidelijk gemaakt dat dit bij de 2de absoluut niet zo gaat.. Ze doet geen reet zonder het eerst met ons te overleggen en ze is ook niet meer bij de bevalling , ondanks dat ik geen last van haar heb gehad..

Ik heb verder een hele lieve schoonmoeder maar ze wil me iets te graag vooraan staan , en doordat ik niks tegen over haar heb gezegd is ze een beetje met me aan de loop gegaan.. Dus ik heb mijn lesje hieruit enorm geleerd..

Deel Deze Pagina