afkortingen zwangerschapskaart??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sannehai, 5 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

Hoi dames,

ik heb het al geprobeerd op te zoeken via het zoekscherm, maar dat lukte me neit zo goed.

ik ben even benieuwd wat mijn afkorting op mijn zwangerschapskaart betekend, en welke afkortingen er nog meer zijn en wat die dan betkenen.

mijn afkorting is cbbb het staat in het vakje van de ligging, dus daar zal het wel mee te maken hebben lijkt me,

en ik weet oo kdat de kleine nog niet in ingedaald maar wil graag weten wat het precies betekend haha, en wat de andere afkortingen dus kunnen zijn die daar kunnen komen te staan.

alvast bedankt!!

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    cbbb betekent volgens mij hoofd bewegelijk boven bekken.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wat Belize zegt.

Cbbb = hoofd bewegelijk boven bekken
    Dat wordt straks als de kleine indaalt
    Cbib = hoofd bewegelijk in bekken

4. Sannehai

Okee dames dankuu :)

en het blijft altijd dan cbib..dat het bewegelijk is in bekken of kan het ook vast liggen?? haha misschien domme vraag hoor:)

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het gaat uiteindelijk ook vast liggen. Daar is ik zo de afkorting niet van..

Cbib heb ik trouwens ook nooit gehaald bij de VK controles. De kleine is ergens de laatste 24 uur, maar vermoedelijk tijdens de bevalling pas ingedaald..

6. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Tip: klik in het menu bovenaan op zwangerschap, dan kun je kiezen voor de uitleg van de kaart met alle afkortingen ;)

7. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Bij mij zie ik helemaal niet het woordje "ligging" op mn kaart. Wel opmerkingen, maar daar staat nog niks. Wel zei mn vk donderdag dat de kleine al aardig laag in mn bekken ligt.

8. Sannehai

hee dank jullie wel ;) wist niet dat het hier gwoon op de site ook uitgelegd werd hahaha

9. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    het kan ook vibi zijn. hoofd vast in bekken ingang.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zag dat er op mijn kaart ( van 2 jaar geleden) bbbi ipv cbbb gebruikt werd.. Bewegelijk Boven Bekken Ingang..

Dus de notatie hangt nog een beetje af van je VK

Deel Deze Pagina