Goed zo! Kan me voorstellen dat het moeilijk lijkt zoiets te zeggen, maar dit zijn gewoon te belangrijke dingen... Fijn dat ze het gewoon begrijpt.
pff moeilijk he zulke dingen. gelukkig heb je t zonder problemen opgelost. ik vind t trouwens al heel appart dat iemand zichzelf wil uitnodigen om daarbij te wezen.. zoiets hoor jij te vragen lijkt mij.
fijn dat het zo opgelost is! Ik heb namelijk deze issue met mijn man. Ik heb hem gezegd dat ik tzt mijn moeder erbij wil hebben en hem natuurlijk....hij kwam gelijk met: En natuurlijk ook mijn moeder. En toen heb ik hem ook duidelijk gezegd: WAT MOET IK MET JOU MOEDER IN DIE KAMER????? Dat gaat dus ook echt niet gebeuren! Wat meeste hier ook zeggen...zo een gebeurtenis is te belangrijk...en ik neem de beslissing daarover want ik moet het allemaal voorelkaar gaan krijgen die dag!
nou ik dit lees ben ik er over gaan nadenken, en mijn schoonmoeder is een schat en gaat straks 3 dagen in de week oppassen en ik doe altijd veel samen met haar... maar inderdaad, ik zou haar niet bij de bevalling willen.... ik weet eigenlijk niet eens of ik mijn eigen moeder daar wel bij wil...
Ik ben zelf ook wel bang dat mn schoonmoeder er automatisch vanuit zal gaan dat ze erbij mag zijn, maar ze is er nog niet over begonnen. Als ze dit wel doet dan zou ik het ook heel erg moeilijk vinden om het tegen haar te zeggen hoor. Ik vind eigenlijk dat mn partner dat dan het beste uit kan leggen, het is zijn moeder. Als hij mijn moeder er liever ook niet bij zou hebben dan zou ik dat tegen mn moeder zeggen...
Ik ben zoooo blij dat ik zowel mijn moeder als mijn schoonmoeder er niet bij wil hebben! Scheelt een hoop 'gezeur', merk ik, haha! Nu zouden ze er volgens mij allebei niet eens bij willen zijn, maar toch... En zeker omdat ik dan ook nog eens een stiefmoeder heb die wat mij betreft net zoveel recht zou hebben erbij te zijn. Pfffff, verschrikkelijk! Nee, hoor, voor mij alleen mijn man en de vk erbij; das druk zat!
Ik weet ook echt nog niet wat ik wil, maar ik denk ook dat ik ze er allebei niet bij laat zijn. Is idd makkelijker
Ik vind persoonlijk dat je samen met je partner moet beslissen wie je er die dag bij wil hebben. Voelt iemand zich niet op zn gemak met die persoon erbij, dan komt die er niet bij. Mijn schoonmoeder, een schat van een mens, wil ik dus niet bij de bevalling (overigens heeft ze dat ook nog nooit gevraagd), dus die komt er ook niet. Mijn moeder zou ik er op zich de tweede keer wel bij willen hebben (eigenlijk ook een beetje omdat zij het onwijs leuk zou vinden), maar mijn vriend voelt zich daar niet helemaal 100% op zn gemak bij. Dus mijn moeder is er ook niet bij. Wij kiezen voor mijn zusje waar we allebei een hele goede en vertrouwde band mee hebben. De reden dat we er iemand bij hebben is dat als het lang duurt, mijn zusje en mijn vriend de 'wacht' kunnen afwisselen, zodat ik nooit alleen hoef te zijn en zij toch ff rustig een kopje thee kunnen drinken oid. Is de vorige keer erg goed bevallen. Maar als wij geen persoon hadden waarbij we allebei een goed gevoel hadden, hadden we het met zn tweetjes gedaan.
Fijn dat ze het begreep zeg!! Ik moet er ook niet aan denken... Mijn schoonmoeder is een best mens, maar niet om intieme momenten mee te delen! Ik wil alleen mijn vriend erbij en verder niemand. Alhoewel hij nog wel eens aandringt met vragen of ik niet mijn moeder of zusje erbij wil hebben... Alsjeblieft zeg, er staan al zoveel mensen om je heen op zo'n moment: vriendlief, verloskundige, kraamhulp. En jij maar hard werken! En als het kindje er is, is me dat volgens mij toch een speciaal moment.... Nou, daar hoeven van mij echt geen andere mensen getuige van te zijn!!
Bij onze eerste was de hele familie bij de bevalling, behalve bij 'het moment' zelf. Dit doe ik dus nooit meer. Bij elke wee waren er 6 paar ogen op mij gericht (incl. schoonmoeder én schoonvader). Vreselijk. We hadden toen vantevoren ook geen afspraken erover gemaakt. Dus iedereen ging er vanuit dat ze al wel naar het ziekenhuis konden komen. Van de hele bevalling is dat het enige waar ik een naar gevoel aan heb overgehouden. We hebben ook gelijk bij het begin van deze zwangerschap gezegd dat we de hele bevalling met z'n tweeën gaan doen. Ik zou er hooguit alleen mijn moeder bij willen hebben, maar die gaat dan op ons dochtertje passen. En ook na de bevalling wil ik dat ons dochtertje de eerste is die haar broertje ziet. Dat mijn moeder dan toevallig daarbij is.... Maar we gaan het heel anders doen dan bij de vorige, dat is één ding wat zeker is. En als mensen het daar niet mee eens zijn, jammer dan...
poe je hele familie, moet er niet aan denken... K wil niet voor niks thuis bevallen, gewoon rustig met man, vk en kraamhulp.. Als je in het ziekenhuis bevalt heb je helemaal een circus om je bed.. Brr niks voor mij!
Wij gaan het ook alleen met z'n 2en doen en diegene die in het zh helpen dan.. ik heb ook nu al duidelijk gemaakt dat ik niet zou willen dat er iemand in het zh "klaar' zou staan dat als de baby geboren is ze er meteen bij zijn.. ik vind ook dat je dat gewoon moet kunnen zeggen.. tenslotte is het ons kind en ons gezin en daar heeft niemand iets over te zeggen.. we gaan pas iedereen bellen als we er zelf aantoe zijn.. nadat we eerst samen van ons wondertje hebben kunnen genieten kan nu al niet meer wachten en moet nog zolang!
Ik wil er ook behalve mijn man natuurlijk niemand bij hebben. Het is geen poppenkast hoor waar iedereen naar kan kijken terwijl ik daar lig te zwoegen. Zodra de kleine geboren is bellen we en dan mag de familie langs komen.
ik wil er ook niemand bij hebben behalve mijn man. Ik moet al in het ziekenhuis bevallen,en ik wil geen polonaise aan mijn bed. Mijn schoonouders leven allebei helaas niet meer, maar ik zou ze er ook niet bij gewild hebben.
ja kan natuurlijk ook je schoonmoeder op de hoogte houden. Even een berichtje/telefoontje als het begonnen is, halverwege een update enz. Dan is ze er toch bij betrokken maar neit aanwezig. die taak kan je man/vriend dan mooi op zich nemen
haha, moet er niet aan denken om mijn ouders en schoonouders aan mijn bed gehad te hebben tijdens de eerste bevalling, zou ook wel lullig geweest zijn omdat het uiteindelijk een ks werd , bij de tweede was het zelfs een geplande ks. Da's dan weer een voordeel van een ks. Daar mag alleen je man bij zijn!! En beseffen sommige "kijkers"wel dat een bevalling wel heel anders uit kan pakken, ks, complicaties als de baby er is en worst case scenario, kindje of moeder die overlijdt? Echt dat was voor ons des te meer reden om het gewoon samen met de vk te doen.
Ik heb de reacties niet gelezen, maar ik zou zeggen: Als je het niet wil, gebeurt het niet. Punt uit. Zeg het zoals het is. Dat je je dan niet op je gemak voelt, of wat ook je reden is. Ik zou er trouwens ook niet aan moeten denken. Mijn moeder en mijn man zijn erbij, en that's it!
ik wilde er eest stellig ook niemand bij maar bij mijn thuis bevalling was het maar goed dat de vrouw van mijn vader gebeleven was want mijn dochter werd geboren toen de verloskundige er niet was mijn vriend had haar aan de telefoon en de vlk was onder weg en de vrouw van mijn vader heeft me onwijs goed geholpen dus nu bij mijn 3de kindje en 2de thuis bevalling heb ik mijn allerbeste vriendin (echt niet zomaar een vriendin ) er bij gevraagt om ons te helpen we hebben nog 2 kinderen rond lopen die zei dan even weg kan brengen en als er nood aan de man is zei te hulp kan schieten ik vind het nu toch wel fijn om er iemand extra bij te hebben na deze ervaring maar dan indd wel iemand die heeeeel dicht bij je staat