Schoonmoeder wil bij bevalling zijn.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Michelle89, 1 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Dat vind ik wel 'n hele mooie eigenlijk... Ik denk dat zoiets zeker gewaardeerd wordt.
    Zelf hebben we geen contact met mijn schoonouders en ook al zouden we dat wel hebben zou ik ze niet bij m'n bed willen hebben dan.

Bij mijn eerste bevalling wilde ik op mijn toenmalige vriend na, niemand bij hebben. Desondanks wilde ik op 't laatste moment onder geen beding dat m'n moeder weg ging (zij had ons naar 't ziekenhuis gebracht). Achteraf gezien was dat een instinctieve, maar goede beslissing.

2. Tamale

Tamale Niet meer actief

Hej!

Gewoon zeggen! Dat zou mij ook te ver gaan hoor.
    Ik wil mijn eigen moeder er niet eens bij hebben..

Toch snap ik je wel, weet natuurlijk niet hoe jou schoonmoeder is.
    Maar die van mij is echt zoooooooooo jaloers!!! ( terwijl ze zelf nog 4 dochters heeft, dus die komt echt niks te kort in de toekomst )
    Gisteren ben ik nog in huilen uitgebarsten bij mijn vriend, omdat ik de eerste kraamweek graag mn moeder er wat meer bij wil hebben.. Maar ik weet gewoon ZEKER dat mijn schoonmoeder daar echt pissed over zal worden!
    Maargoed, het is niet anders..

Het zou jammer zijn als je er later spijt van krijgt.. Doen zoals jij het wil! En desnoods je vriend met je moeder laten praten!

Succes!

3. Aecatz

Aecatz Actief lid

2 apr 2009
    276
    1
    0
    Ik vind het raar dat mensen denken dat ze er gewoon zomaar bij mogen zijn. Sorry hoor maar zouden ze het zelf zo prettig vinden wanneer iedereen erbij is bij "jouw open huis". Ik vind de bevalling alleen weggelegd voor de personen die je idd nabij staan en waar jij je op je gemak bij voelt.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb niet alle posts terug gelezen maar ik zou het gewoon tegen mijn schoonmoeder zeggen. Omdat ik OOK mijn moeder er niet bij wil hebben, maakt dat het misschien iets makkelijker. Alle ouders en zussen horen het wel wanneer het kind veilig en wel ter wereld is gezet en op een moment dat het MIJ goed uitkomt.
    Bevallen is heel persoonlijk en daarmee heel prive!

5. Alita

Alita Niet meer actief

ik vindt de bevalling iets van jullie tweetjes...... nu ik een beavlling heb meegemaakt weet ik zeker dat ik alleen mijn partner erbij wil hebben hoor... maar ligt ook eraan hoe jij bent. Ik was erg in mezelf en kon zo alles goed opvangen maar als je snel paniekerig bent heb je er mischien weer veel aan als iemand erbij is...

6. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ik vind ook, of beide wel of beide niet.
    Mijn eerste werd een keizersnede maar had al wel afgesproken dat ik dan wilde dat ze beiden in huis zouden zijn, niet in de kamer. Dit omdat mijn vriend óók voor het eerst papa zou worden en ik vond het dan logisch dat zijn moeder er ook bij zou zijn. Nu werd dat dus een geplande keizersnede, dus ze waren beide aan het wachten op de kamer waar wij uiteindelijk kwamen.

Tweede hebben we er bewust voor gekozen beide niet aanwezig te laten zijn, en dit voelde prima zo!

Derde wordt geplande keizersnede weer, denk dat we er voor kiezen beide niet in het ziekenhuis te laten zijn. We hebben nu tenslotte 2 kindjes en ik vind dat zij het recht hebben hun broertje/zusje het eerste te zien :D

Succes met de keuze, en het vertellen !!

7. Dottie

Dottie Bekend lid

8 mrt 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Goh, ben ik blij dat ik in België woon. En dat het bij ons de gewoonte is om in het ziekenhuis te bevallen. Hier is het gewoon van 1 persoon mag bij je blijven. En geen gedoe met heel de familie die in de gang aan het wachten is. :D Nee nee als je geïnstalleerd bent op je kamer én het bezoekuur begint, dàn mag er bezoek komen. Lekker makkelijk, want buiten mijn man, hoeft er voor mij ook echt niemand meer bij.

@ ts: goed van je dat je met haar gepraat hebt. Het zal zo al zwaar genoeg zijn, zonder "ongewenste" gasten rond je bed!

Groetjes

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Tupp-man en ik zijn nu bijna 12 jaar samen en ik gellof dat mijn schoonmoeder ongeveer 11,5 jaar geleden al aankondigde graag bij de geboorte van haar kleinkind(eren) te willen zijn. En aangezien ze alleen zoons heeft... ;)
    Ik moet er eerlijk is eerlijk ook niet aan denken. (Hoewel ik me afvraag of je je daar op dat moment druk opmaakt. Haha, volgens mij ben je dan met heel andere dingen bezig!!)

Ik ben wel benieuwd of mijn schoonmama ook met deze vraagt komt als het eenmaal zover is. Ik hoop het niet. Ik ben er vrijwel zeker van dat het antwoord nee zal zijn. Maar ik zal er tegen die tijd wel serieus over nadenken.

9. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Fijn dat ze het begreep! Her is er gelukkiggeen sprake van geweest!

Mijn man heeft vanaf het begin gezegd dat ik moet bevallen dus dat ik moest kijken wat me prettig leek!

Mijn moeder is er wel bij geweest...dat was niet de bedoeling, maar het was ook de bedoeling om thuis te bevallen en dat werd hem ook niet!

Dat schoonmoeders net zoveel recht hebben als onze moeders vind ik niet helemaal terecht....
    Zodra mijn vent een baby uit zn piemel kan persen mag hij zn moeder erbij hebben hoor! Maar anders niet! ;)

10. Corry1985

Corry1985 Actief lid

12 okt 2008
    383
    0
    0
    Noord Holland
    Moest meteen al stiekem een lachje laten. Heb ook geen onprettige schoonmoeder, maar bij mijn bevalling? Dat is iets van ons en hoe je wel een band hebt met je schoonmoeder..bij de bevalling??
    Maar goed hoe breng je dat? eerlijk idd...
    Ik zou zeggen tegen haar dat ik dat niet prettig vind.

Mijn schoonmoeder heeft volgens mij ook wel eens gepolst, want ze zei steeds ik heb het aan ( haar dochter ) gevraagt en ik mag wel bij haar bevalling zijn. haha :)
    Las ik nou ergens beide wel of beide niet? Met je eigen moeder is dat echt heel anders vind ik! Heb echt een hele goede band met mijn moeder, maar heb er voor gekozen mijn moeder er niet bij te willen, echt een moment van mij en me mannetje.

11. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Oh nee dat vind ik absoluut niet hoor. Mijn eigen moeder is toch wel heel wat anders dan mijn schoonmoeder!
    BIj een bevalling is de vrouw toch degene die moet bevallen en het werk moet doen, dus ik vind het echt niet meer dan normaal dat zij dan bepaalt wie er wel en niet bij zijn. Zelfs mijn eigen moeder zou ik er trouwens niet bij willen hoor, maar dat terzijde...

12. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Toch denk ik dat dat vanuit schoonmoeder gezien niet zo is, aangezien het voor haar ook haar kleinkind is dat geboren wordt; daar gaat het om, niet om de vrouw die ligt te bevallen (even heel cru gezegd, dan, he).
    In dat opzicht is het dus een logische redenering om te zeggen: beiden wel of beiden niet.

13. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    Die discussie hebben wij ook gehad, ik heb gezegd dat ik dat bepaal.Ik moet op mijn gemak zijn..en zijn moeder werkt me op mn zenuwen, die weet alles altijd beter, echt zwaar irri

Mijn moeder is er wel bij en ik bepaal dat dus mooi zelf, zijn moeder mag dadelijk 2 dagen gaan opassen en mijn moeder kan dat niet omdat ze fulltime werkt en dat compenseerrt het weer.En als er drama om gemaakt word,laat ik iedereen er uitzetten en beval ik wel in mijn eentje:):) :p , ik ben niemand verantwoording hierover schuldig!

Geen discussie meer over mogelijk...

14. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht

Ben ik het toch niet helemaal mee eens hoor...
    Ja..snap wel wat je bedoelt...uit het oogpunt van de schoonmoeder dan...

maar dat zou dus betekenen dat als ik graag mijn beste vriendin erbij zou willen hebben omdat ik aan haar heel erg veel steun heb gehad (zoals een vriendin van ons dus gedaan heeft) dat mijn man zn beste vriend ook lekker mag komen kijken!

want ja...het is voor hen allebei het kindje van de beste vriend(in)...

Mijn schoonmoeder heeft er trouwens geen moment om gevraagd...ze zei zelf al dat ik degene was die het zwaar zou krijgen en dat ik dus moest bepalen!

Zou wat zijn al Steef zn moeder erbij had geweest...wat had ze moeten doen...zijn handje vasthouden en hem helpen met de weeën opvangen:(

15. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0

Oei nee, daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ik ben daar degene die halfnaakt ligt te bevallen en te creperen. Dan maakt het toch wel een verschil het of mijn moeder of schoonmoeder is die erbij is. Die band is niet te vergelijken.
    Mijn schoonmoeder mag natuurlijk wel haar kleinkind direct komen bewonderen. Maar dan ben ik intussen al wel gehecht en weer toegedekt ;)

16. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Even toelichting op mijn vorige post: ik zeg ook absoluut niet dat het klopt of niet, hoor! :) Ik ben zelf gelukkig gezegend met een hele lieve moeder, schoonmoeder én stiefmoeder, die allemaal heeeeel goed begrijpen dat de bevalling iets is van manlief en mij, dus die zouden er geeneens bij willen zijn (denk ik), maar er zullen genoeg schoonmoeders zijn die zo redeneren dat het van beiden een kleinkind is dat geboren wordt, en dat er dus geen sprake van is dat 1 van beide oma's meer recht heeft erbij te zijn dan de ander...
    Maar uiteindelijk zijn het altijd de ouders zelf die het beslissen, hoor. Mama moet het allemaal maar ff doen, tenslotte, dus die heeft het laatste woord, lijkt me ;)

17. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Ik vind het wel even een groot verschil, je moeder of je schoonmoeder!
    Jij ligt daar naakt, jij hebt de pijn! Ik kan me dan voorstellen dat je je bij je eigen moeder wel op je gemak voelt en bij je schoonmoeder niet! Ze heeft het maar te begrijpen ook al is het ook haar kleinkind!

Ik had hoefde die keuze niet te maken gelukkig, ik had alleen mijn man en mijn zusje erbij! Ben ook bij haar bevallingen geweest! :)

18. Lientjelove

Lientjelove Niet meer actief

Hi... ik zou zelf alleen mijn vriend erbij willen hebben en verder niemand! Je kunt toch aangeven dat je liever alleen met je vriend wilt doen en als je moeder er dan toch bij wil hebben.. een excuus bedenken waarom je moeder er wel bij was en zij niet.. Ik zou het ook moeilijk vinden om te zeggen, dat je haar er niet bij wil hebben... Je wilt haar ook niet kwetsen, maar ik snap niet zo goed waarom zij denkt dat jij dat niet erg vind. Ik vind een bevalling is tussen een jou en je lieffie.. samen gemaakt en samen bevallen. Ik vind het iets heel persoonlijks.. succes ermee!! Maar ik zou zeker niet toegeven, als je het niet wilt en anders maar gewoon zeggen: sorry ik zie dat niet zitten.. xxxx

19. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    gewoon zeggen hoor!

Zal ook niet naakt voor een schoonmoder willen liggen. Mijn moeder mag erbij zijn, maar bij inwendig onderzoek moet ze de kamer effe verlaten. ja vond ik ook nit zo'n prettig idee. En ja het kan je bevalling tegen houden als je je niet prettig voelt.
    Begrijpt ze het niet dan heeft ze pech. Het is je mooiste moment van je leven, dus moet op jou manier gaan.

gr gaby

20. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Het is een moment van jouw en je partner en jullie bepalen wie je erbij wil hebben. Wij willen het met zn 2e doen, het kindje is ook van ons tweeen.

Mijn moeder erbij, nou heel misschien als ik het niet meer trek dat ik haar zou bellen, maar mn schoonmoeder!?
    Die bel ik pas als het kindje er is! Die hoeft ook niet te weten dat het eraan zit te komen....
    Gelukkig snappen mn schoonouders dat en mn moeder ook. Ze zouden dit ook nooit afdwingen....

Bevallen doe je niet elke week (thank god) dus doe het zoals JIJ het wil, niet zoals je schoonmoeder wil. Als je haar hiermee kwetst, jammer dan.

Deel Deze Pagina