Schoonmoeder wil graag oppassen, ik niet klaar voor?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Adawii, 15 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lis91

    lis91 Actief lid

    10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Snap het heel goed, mijn schoonmoeder "klaagde" bij mijn schoonvader dat ze bang was nooit te mogen oppassen toen mijn zoontje nog niet eens geboren was en we daar nog nooit echt over gesproken hadden. Ik vind het vervelend dat ze niet bij mij komt met zulke dingen. Ze heeft wel veel opgepast nu, al is t nu weer minder waar ik toch een fijner gevoel bij heb. Hij is nu bijna 16 maanden en heeft ook nog nooit ergens gelogeerd.

    De beste aanpak is denk ik toch wat nu al een aantal keer gezegd is, bedanken voor het aanbod en aangeven dat het nu nog niet nodig is.
     
  2. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.760
    2.625
    113
    Noord-Holland
    zou het kunnen dat je het té lief en subtiel wilt brengen? ik zou er een keer heel duidelijke feedback op geven: je vraagt nu voor de vijfde keer in twee uur wanneer je op kunt passen en dat gebeurt bij elk bezoek. ik heb je laten weten dat we daar nog niet aan toe zijn en dat we het laten weten als wel. ik zou graag willen dat je stopt met vragen want ik krijg er een naar gevoel van.
     
    famofthree en nelleke2610 vinden dit leuk.
  3. rebekka84

    rebekka84 Fanatiek lid

    27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Als je kindje 6.5 week is heb je gewoon zwangerschapsverlof en de 1e 6mnd hoef je geen nachtdienst.

    En als jij niet wil dat iemand oppast dan laat je dat gewoon niet gebeuren, ook niet als t jouw schoonmoeder is.
     
  4. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Waarom vraag je niet of je schoonmoeder met je mee wilt als jij gaat paardrijden?

    Kan zij “oppassen” en jij hebt de aandacht voor je paard.
     
  5. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Ja zo zou ik het ook doen. Zij blij, en jij kan toch een oogje in het zeil houden.
    Overigens snap ik je volkomen. Hier past niemand op, alleen de gastouder en mijn moeder, moet er niet aan denken dat iemand anders zou moeten oppassen. Je moet eens weten hoevaak anderen het hebben gevraagd of hebben aangeboden, maar geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt.
     
  6. Oona

    Oona Actief lid

    2 jul 2018
    436
    518
    93
    Als een vraag zovaak gesteld wordt, zou ik me toch eens af gaan vragen wat je zelf kunt veranderen in de communicatie. Er zijn mensen die een behoorlijke plaat voor hun kop hebben, maar 5 keer per bezoek en dat al een paar weken? Ik denk dat je dan niet zo helder bent in de boodschap. En om verdere frustratie bij jezelf en schoonmoeder te voorkomen zou ik het 1 keer heel duidelijk en direct brengen. Dat kan even moeilijk zijn, maar tig keer iemand afwimpelen is uiteindelijk nog vervelender voor allebei.
     
  7. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Onze zoon is 2,5 jaar en heeft 1x bij mijn ouders geslapen omdat we van mn mans kant een feestje hadden. En als hij een keer gaat logeren gaat hij naar mn zus, daar is hij zo vertrouwd.

    Ik zou hem niet graag naar mn so brengen, daar ben ik eerlijk in en dat weet mijn man ook. Een keer overdag oppassen zou ik prima vinden maar om te laten slapen, nee dat voelt niet prettig.
     
  8. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.243
    2.421
    113
    Vrouw
    Is het het eerste kleinkind voor oma? Ik kan me voorstellen dat het voor hun ook geweldig is en dat ze heel graag een band willen opbouwen met hun kleinkind. Ik zou gewoon aangeven dat je het lastig vindt, maar ik zou ze ook wel wat tijd gunnen. Al is het maar een uurtje of 2. geloof me je hebt het straks nog hard genoeg nodig. Niet alles is makkelijk te combineren met een baby, dreumes of peuter. En als het jou uitkomt is het wel goed dan. Ik zou hun ook wat gunnen. Bij de 2e was hier de aandacht al een stuk minder.
     
    Lena1982 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina