Schoonmoeder wil hele babyuitzet betalen!?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vuurtorentje84, 28 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat het bestaat dat iemand dit durft te vragen!!

Ik zou idd kijken of ze misschien 1 ding wilt betalen. doe je bijv al wat vooronderzoek. Kijken welke kinderwagens je leuk vind en haar dan evt mee neemt bij de daadwerkelijke koop. Zo van: dit zijn de 3 wagens wat we gezien hebben waar we uit willen kiezen. Dan kan je haar er toch wat bij betrekken. Maar blijft het uiteindelijk wel jullie eigen keus welke het precies gaat worden.

En over het slapen... pff... wat een vraag alleen al! Je weet wel zeker dat ze ook echt bedoelt dat het kind daar 3 dgn gaat slapen? Of bedoelt ze misschien dat als jullie eens lekker met zijn 2tjes weg willen een avondje dat zij op kan passen? alleen verwoord ze het misschien heel anders??
    Hoe dan ook, hier moet je echt heel duidelijk in zijn anders loopt dit zo spaak en hebben jullie dadelijk ook geen contact meer met haar. Zou toch ook zonde zijn.... al kan ik het me goed voorstellen als ze echt zo is zoals je nu beschrijft...

2. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    toen ik je titel las dacht ik leuk een schoonmoeder die je wil helpen haha maar toen ik je bericht las dacht ik mijn god wat een raar mens!!!
    het is natuurlijk heel lief als ze mee wil helpen met bepaalde spullen dat hebben onze ouders ook gedaan maar zoals ik het bij jouw verhaal lees verwacht zij daar dingen voor terug, en is het bij je schoonzusje al niet goed gegaan toen ze dat gedaan heeft...
    gewoon zeggen dat je zelf graag wil shoppen en uitkiezen (want anders krijg je misschien weer dat ze zelfs wil bepalen wat je koopt omdat zij betaalt) en dat jullie het wel lief vinden als ze bijv de kinderwagen idd betaalt ofzo.. maar verder niet...
    maar hoe komt iemand er in godsnaam bij dat kersverse ouders hun kind 3 dagen bij haar gaan laten logeren, wie doet zoiets in godsnaam??? bedoel als t kind wat ouder is en ze vinden het leuk 1x per week te laten logeren en t komt voor jullie fijn uit ivm werk ofzo ok.. maar dit... komop zeg...
    als wij het zouden willen zou de kleine ook wel vaker kunne logeren bij schoonouders of andere fam.. vinden ze geweldig maar ze is tot nu toe pas 2x wezen logeren en ze is bijna 10 maanden.. vind het maar raar als ze niet thuis is als ik wakker word...
    wat vind je man ervan en wat heeft hij gezegd toen ze dat vroeg van die 3 dagen logeren?? hij heeft toch hopelijk wel meteen gezegd komt niks van in of heeft hij gezegd zal het overleggen om haar rustig te houden??
    succes ermee ;)

3. Vuurtorentje84

Vuurtorentje84 Bekend lid

16 mei 2010
    767
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Ze heeft het echt heel serieus gevraagd en niet voor een avondje uit ofzo maar echt 3 a 4 in de week oppassen en het kind meteen bij haar blijven slapen en zodra de dagen voorbij zijn dat zij het kind weer terug brengt naar ons, ze vroeg aan mijn man wat hij ervan vindt. Hij heeft toen meteen nee gezegd en haar ook duidelijk gemaakt dat het niet goed is voor het kind. Kind hoort namelijk bij de ouders te zijn!:( Mijn nekharen stonden omhoog toen hij dat vertelde, ik kan het nog steeds niet bevatten!

4. Vuurtorentje84

16 mei 2010
    767
    0
    0
    Dank je wel voor je reactie!

Het is echt niet erg als zij voor iets wil betalen, maar probleem is zij wilt het uitzoeken en zelf gaan betalen. Ik voel mijn eigen er helemaal niet prettig bij, als het zo moet gaan!:(

Ik wil heel graag moeder worden en mijn man heel graag vader, dat is nu opkomst en onze wens komt volgend jaar uit. Ik heb het gevoel alsof zij dat wil verzieken en het kind wil overnemen van ons.
    Mijn man is er zoiezo niet mee eens, dat zijn kind voor misschien meer dan helft van de week bij haar verblijft en ik als moeder al helemaal niet! Echt heel raar!:(:$

5. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik ben zelfs bang dat als jullie het toe zouden laten dat zij de hele uitzet betaalt dat ze straks nog van jullie eist dat jullie kindje die 3 dagen bij haar mag logeren.

mijn schoonouders hebben alleen de box betaald, de oma van mijn vriend heeft het wippertje en de babyfoon betaald, mijn zus heeft ook een aardige donatie gedaan:) en mijn vader heeft de vloer helemaal gelegd. (daar heb ik hem wel iets voor gegeven)
    maar het overgrote deel hebben we gewoon zelf betaald

Ik vind het lief dat ze allemaal iets willen geven, maar wij hebben ervoor gekozen om een kindje te krijgen en daarmee zijn we toch ook zelf verantwoordelijk voor de financien?

net als dat absurde voorstel van je schoonmoeder dat je kindje 3 dagen bij haar logeert
    het is toch jullie kindje? ik neem aan dat je voor jezelf en je man/vriend zwanger bent en niet voor haar.

gewoon zeggen wat je ervan vind hoor!

6. Vuurtorentje84

16 mei 2010
    767
    0
    0
    Hoi Glimworm,

Daar ben ik nu ook bang voor, maar ik laat het echt niet gebeuren. Ze heeft dan altijd iets om tegen te gebruiken van "ik heb voor jullie betaald en ruil daarvoor zou ik meer mijn kleinkind willen zie.

Hoe het bij jou is gegaan, dat is juist de manier hoe het ook hoort te
    zijn! En het is ook zo je bent uiteindelijk met z n tweeén verantwoordelijk voor de financiële zaken!

En van die 3 dagen kan zij echt vergeten, maar ik heb nu echt een nare nasmaak van alles gekregen als ik erover nadenk, wil echt weten wat haar bijbedoelingen zijn.
    Ik namelijk het gevoel alsof ik de draagmoeder ben haar kindje:$

7. liset

liset Actief lid

2 aug 2006
    223
    0
    0
    noord-holland
    Zo gevoel krijg ik hier ook wel eens. En dat ik zwanger was vd 1e was het hier ook van als ik dan oppas als je te werk moet dan breng je hem die avond van te voren maar. Hebben jullie ook een avondje rust. En laatst nog eens van bij die gingen de kinderen altijd elke week te logeren bij opa en oma. Nou hier dus niet :)

8. kellyskeezer

kellyskeezer Actief lid

25 okt 2010
    388
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Sittard
    betalen geen probleem 3 dagen in de week slapen misschien als uitzondering maar niet vast gepland en al helemaal niet iets waar je nu al ja of nee op hoort te zeggen of hoort te vragen van haar kant.

9. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik denk dat je in je openingspost al iets heel belangrijks schreef: dat ze zich niet betrokken genoeg voelt als ze niet voor die spullen betaalt. Waarom moet ze betrokken zijn? Heel hard gezegd, maar ze wordt 'maar' oma. Jullie worden voor de eerste keer ouders, dus de enige die echt betrokken moeten zijn, zijn jullie. (natuurlijk snap ik dat grootouders graag betrokken worden bij hun kleinkind, maar je snapt mijn punt hopelijk! Jullie zijn degene die aan mogen geven wie in hoeverre waarbij betrokken wordt)
    Ze verwacht duidelijk veel te veel van jullie en jullie kindje. Dat moet je ver voor de bevalling al de kop indrukken, anders wordt het alleen maar moeilijker. Dat logeren is gewoon belachelijk, natuurlijk, maar ik las dat jullie haar dat al hebben gezegd.

Heel veel sterkte, maar echt: op je strepen staan! Als je nu ook maar 1 centimeter toegeeft, ben je de sjaak...

10. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Brrr! Krijg helemaal de kriebels van je berichtje! Ik dacht dat mijn schoonmoeder erg was....!! Pfff, sterkte meid! Hoop dat jij en je man assertief genoeg zijn om nee te zeggen als je iets niet wilt, anders wordt het allemaal nog veel erger.

11. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    pooh dacht idd ook oh wat lief van je schoonmoeder.... maar hoe verder ik je berichtje las

ik zou toch een gesprek met haar aangaan het is jullie kindje
    jullie opvoeding ect

zij is de oma.... en oma zijn is iets heeeeeeeeeeel anders dan een ouder zijn
    onze meis heeft nog geen 1 keer bij een van de opa's en oma's geslapen... op de koffie gaan of dagje uit of dagje oppassen is iets heel anders
    dit is gewoon jullie kind opeisen en zij verzorgt en voed t wel effe op

denk heel goed na hoever jullie gaan toegeven naar je schoonmoeder toe....

ik werd al gek dat mn eigen moeder eiste dat ik elke dag met de kleine op de koffie moest komen
    en dat draaide uit van ons kant uit bekijk t maar dan helemaal niet

jullie gaan jullie eigen gezinsleven opbouwen en kies vooral daarvoor, kan ze het niet accepteren jammer dan

12. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Komt me bekend voor. Mijn schoonouders hebben voor mijn man en hun andere dochter weinig tijd gehad toen ze klein waren. Dat willen ze nu goed maken door onze zoon 'voor zich zelf' te hebben. Ze passen 5u per week op, op donderdag. Dat vind ik genoeg, maar zij niet hoor. Ze willen altijd vaker, en meer. Het komt me mijn neus uit. Het is ons kindje en hoe lief opa's en oma's ook zijn, het zijn geen ouders.
    Ik zou het er eerlijk over hebben. Je kunt dit maar beter duidelijk hebben voor je kindje er is. Wij lopen nu nog steeds tegen de feiten aan...

13. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    pff lastig! ik snap dat je de vrede wilt bewaren, maar als mijn sm met een voorstel zou komen om 3x in de week mn zoon bij haar te laten slapen!! ik zou r uitlachen en de dokter bellen omdat ze een klap met de molen gehad moet hebben! zoiets vraag je niet!

en tja ze wilt alles betalen, ik krijg er een nare smaak van in me mond vooral omdat je zwager en schoonzus hierdoor zoveel problemen met r hebben gekregen.
    ik zou r miss iets kleins laten betalen, bijv. het lakenpakketje voor t bedje maar meer niet zoals ik het zie gaat ze er misbruik van maken en tegen jullie gebruiken. (dit kan ik natuurlijk mis hebben) maar ik stel t een beetje voor als: ja ik mag wel die dure wagen betalen maar hij /zij mag niet eens een weekend komen logeren?...

succes!

14. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

phoe phoe..de baby 3 dagen per week laten logeren zou ik niet doen.
    de hele babyuiitzet laten betalen ook niet..ik zou dan zeggen mams ik vind het erg lief van je maar we vinden het niet nodig dat jij alles betaald, als je dan toch graag mee wilt helpen zijn wel bijv. al blij met de babywagen of assecoires..zoiets?

15. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    In het eerste stukje je dacht ik wat lief dat ze jullie uitzet wil betalen. Maar dan mag zij het geld overmaken maar zeker niet beslissen wat je koopt. Dat moet jullie keuze zijn. Mijn schoonouders hebben de wandelwagen betaald die wij hebben uitgekozen. En mijn moeder ook wel aardig wat dingen. Maar het moet wel leuk blijven.

Maar 3/4 nachten logeren... toen dacht ik dat is toch geen vraag aan ouders. Ik zou een gesprek met haar aangaan. Nu nog want zij denkt dat zij een kind krijgt en niet jij. Dit kan je beter nu uitspreken dan dat je met ruzie zit in je kraamweek (hebben wij gehad met mijn schoonouders)

16. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    wat is de bedoeling daarachter? Wilt ze het doen omdat ze aardig wil zijn of zodat ze dadelijk ermee te koop kan lopen dat ze alles betaald heeft.

Ik persoonlijk zou het zelf doen hoor... misschien dat zij de wagen koopt of wipstoel... en jullie gewoon de rest.
    Dan kan ze straks ook niet lullen dat ze alles betaald heeft...

3x per week logeren? lijkt net of ze een obsessie heeft...
    Zou het niet doen hoor daggg...
    1x in zoveel prima...

Zou gewoon zeggen, super lief en aardig van u/je maar wij kopen het toch liever zelf... En wat het kindje betreft.. hij mag best komen logeren maar niet 3 keer per week en ook niet wekelijks. om de 2 weken of 1 x in de maand...

Vind zulke mensen echt eng sorry.
    Pas geleden bij de kapper zei een kapster tegen mij (hele lieve vrouw, dacht ik in het begin, ze is rond de 55jaar) Als je bevallen bent kom je toch wel je kindje laten zien.. het voelt namelijk of het ook mijn kindje is...

Dacht WAT? hoor ik dat nou goed... heb meteen afstand genomen. bah... haar kindje hahaha.... hoe kan ze zoiets zeggen. Nee bedankt.

17. AgathaZwaan

AgathaZwaan Actief lid

20 mrt 2009
    255
    0
    0
    Haarlemmermeer
    krijg er de rillingen van...zou het gelijk afkappen en duidelijk maken dat jullie dat absoluut niet van plan zijn. Als het mijn schoonmoeder was zou ik er gelijk klaar mee zijn.....wat vind je man/vriend er eigenlijk van?

18. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

@damiana: hiiiihmoest lachen om het laatste stukje..dat kappersverhaal. wat eng inderdaad getsie!!!!

ik vind het al eng en dat had ik laatst..zei een verkoopster tegen me ooww wat een mooie buik heb je..ik trots natuurlijk en beleefd dank je wel zeggen.. maar dat mens bleef maar naar mn buik staren. WAT KIJK JE NOU JOH 1 KEER IS VOLDOENDE HOOR.ik nog verlegen lachen met een blik van..uuhhmm wilde je nog iets zeggen?

sorry wayyy offtopic

19. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Jeetje, ik heb even vol verbazing jou verhaal gelezen. Het eerste wat ik erover wil zeggen is dat ik het rot vind voor jou dat je dit over je heen krijgt. Er gebeurt nu zoveel met jou en je lichaam, dat je je eigenlijk niet druk zou moeten maken om dit soort gekkigheid!

Wat betreft het betalen van de uitzet, mijn eerste reactie is: niet doen! Het geeft haar alleen maar meer 'macht' ('waarom niet logeren bij mij, ik heb toch alles betaald').
    En het logeren, nou, je gaf zelf al aan 'echt niet!'. En daar ben ik het mee eens. En zowieso lijkt het me geen onderwerp om nu al te bespreken!

Misschien zou je de rollen eens om moeten draaien naar schoonmoeder toe, en moeten aangeven wat je precies van haar verwacht. En als ze zich daar niet in kan vinden, dat je dan weinig behoefte hebt aan contact met haar. Het klinkt misschien hard, maar jouw wensen en jouw belang staat hierin voorop lijkt me.

Heel veel succes en ik hoop dat jullie er een beetje op een goede manier uit kunnen komen met je schoonmoeder!

20. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    offtopic:

Hahaha, ja maar dat is toch raar, dat zeg je toch niet, ik draag mijn kindje 9 maanden en dan komt een of ander zeggen "het voelt net of het mijn kindje is"... :$ wat voor recht heb je om dat te zeggen? snap ik gewoon niet. Mij niet meer gezien op de dagen dat zij werkt. Bah bah

Deel Deze Pagina